Kyykkykengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pieni arvostelu Inov 8 painonnosto/crossfitjalkineista:
+ kevyet
+ keveydestä huolimatta todella tukevat
+ just eikä melkein jalalleni sopivat, eli Adidaksia leveämpi lesti
+ iltti ja nauhoitus hyvät

- pohja ei ole tasainen, päkiän kohdalla on molempiin suuntiin hieman kaartuva pohja :(
- hiostavat, eli on hieman fylliä ja/tai semmoinen kangas, että eivät hengitä kaksisesti

Se, että noissa ei ole tasainen pohja, on kyllä iso miinus ja varmaan joillekin ratkaiseva tekijä. Kieltämättä se häiritsee hieman kyykätessä, ei voi kieltää. Harmi sinänsä, kun kumminkin noissa on tuo keveyden ja tukevuuden hieno yhdistelmä. Kyllä noi mulle nyt kelpaavat, tämmöinen leppoisa sunnuntaivoimailija kun olen, niin noilla reenaan taas joitain vuosia. Laatu noissa on tiätysti eri tasolla, kuin aiemmissa halpiskiinalaisissa Wei Ruissa.

Onko noissa hyvä pito`?

Raportoipa oliko hyvät, itse samat kengät hakusessa, kaupassa tuntuivat oikein buenolta jalassa

Todella hyvät on kengät! Kokokin osui nappiin, jalka siinä 42 kieppeillä niin tilasin 42 2/3.
Kantapään korko just sopiva ja tosi tukevasti saa jalkaan nauha+tarra kiinnityksellä. Suosittelen!

On. Sori, unohtui se mainita. Pohjan materiaali on just oikeanlaista nihkeän pitävää kumia.

Kaupassa hypistelin noita. Pohja tuntui käteen kovalta ja näyttikin kiiltävältä, omien luonnonkumi pohjien jälkeen, joten vähän jäi arvelluttamaan pohjan pito. Pitää ilmeisesti odottaa, että saavat oikeaa kokoa kauppaan.

Kertokaahan minulle, kuinka paljon olette jättäneet varaa varpaille. Normaaleissa kengissä suositellaan 1cm vapaata tilaa kengän kärkeen. Juuri tilaamani adipowerit ovat kyllä tiukat, ehkä 2-3mm kärkeen. Tuntuu kuin luistimet olisi laittanut jalkaan. Pitääpi varmaan laittaa vaihtoon.

Itellä on ollu adipowerit nyt pari kuukautta käytössä ja sinä aikana ne on jo venyneet jonkin verran. Aluks oli tosi napakat ja nyt hieman jopa väljät varpaista.

Aiemmin mulla oli ehkä vähän liiankin pienet Karhun painonnostokengät. Niihin ei mahtunut, kuin ihan ohut sukka, nauhat piti jättää aika löysälle ja silti puristi pituussuunnassa. Nykyisissä jää muutama milli kärkeen tilaa, ovat just sopivat. :)

Tarkoitus olisi aloittaa tässä kohtapuoliin Starting Strength kunhan saan tuon kirjan viimeisteltyä. Tällä hetkellä kaapista löytyy vain Reebokin Realflex Transitionit jotka ovat ehkä pehmeimmät täyspehmustetut kengät joita olen koskaan käyttänyt. Eivät voimanostoon sovi yhtään.

Ravasin kaikki paikalliset putiikit eikä mistään löytynyt PowerLift 2.0 kokeiltavaksi. Kokeilin Intersportissa kuitenkin myyjän ehdotuksesta Reebok Crossfit Nano 4.0 jotka olivat erittäin mukavat kengät vaikka eivät painonnostokengät olekkaan. Oli koot Crossfit Liftereistä loppuneet joten en niitäkään voinut kokeilla.

Kannattaisiko jo nyt panostaa kunnon kenkiin kuten Adidas PowerLift 2.0? Aion tehdä siis versiota jossa rinnalleveto on korvattu soudulla. Kenkiä aion pitää jalassa koko treenin ajan enkä maastavetoonkaan niitä aio pois ottaa jalasta(kenkäpakko salilla). Olisiko parempi tilata netistä nuo PowerLift 2.0 vai ottaa jotkut geneerisemmät treenikengät? Salilla en aio muuta tehdä kuin levytankoharjoituksia. Vielä kysymys noista PowerLiftien koosta. Kuinka paikkansa pitävät koot ovat? Mittasin jalakseni 27,5cm ja koko 44(9.5) fitnesstukun taulukon mukaan olisi sopiva. Parit kengät pitää varmaan tilata, mutta pahimmillaan kenkien koko heittää 42-45 välillä eikä nyt ehkä neljiä kenkiä viitsisi tilata varsinkin jos päätyy ulkomailta tilaamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kenkiin kannattaa ehdottomasti panostaa. Muilla vaatteilla ei oo niin väliä, mut kenkien on oltava kunnossa niin salilla kuin kadullakin. (Itellä ympäri vuoden Converset jalassa, moinen jeesustelija mäkin)

Pähkäilin itse Power perfectien ja Powerliftien välillä, ja asiantuntija oli sitä mieltä, että perfectit on paremmat, jos tarkoitus on pelkästään nostaa. Nuo Powerliftit on ilmeisesti tullu markkinoille crossfitin myötä(?), sillä ne ovat joustavat, ja täten vähemmän jämäkät nostamiseen kuin perinteisemmät mallit.

Mulla tuo koko on sama ku muissakin Adidaksen kengissä. Muuten en osaa sanoo.

edit: hts, oiskohan tuo 30mm. En tosin tiedä kuinka paksu kenkä on päkiän kohdalta, joten todellinen korotus ei ole tuo 30mm?

PowerLifteissä on 0.6" korko. Perfecteissä enemmän. Pähkäilin että liftit on paremmat kun aion mavetkin tehdä kengät jalassa. Monet valittaneet että liian korolliset kengät ovat haitaksi.

Hemmetin jämäkät nuo powerliftitkin on jos aiemmin on käyttänyt vaan perus lenkkareita ja menee mukavasti kaikki salitreenit niillä. Power perfectejä en kokeillutkaan, mutta adipowerit ei sopineet lainkaan omaan lättäjälkaan lainkaan.

edit: hts, oiskohan tuo 30mm. En tosin tiedä kuinka paksu kenkä on päkiän kohdalta, joten todellinen korotus ei ole tuo 30mm?

Okei, kiitoksia tiedosta! Täytyy käydä sovittamassa joku päivä, etureisitreenejä varten tarvitsisin vain, mitään painonnostoon liittyvää ei tule tehtyä. Ilmeisesti noi powerliftitkin kyseiseen tarkoitukseen sopii(kyykky, etukyykky jne.)?

Pwrliftit on hyvät ns. yleiskengät. Ihan tukevat ja sopii kyykkyihin, ainakin paremmin kuin lenkkarit, mutta eivät ole niin kankeat etteikö niillä voisi tehdä muutakin. Nimim. pelannut mm. sulkapalloa powerlift 2:lla:D

Tänään tuli postissa Powerlift 2:t. Valitsin saman koon kuin Adidaksen tennareissa jotka on sopivat. Onko noiden painonnostokenkien tarkoitus on melkein yhtä tiukat kuin luistimet vai onko koko vaan pieni eli rajusti pienempi kuin muissa Addun kengissä? Ei vielä tohdi ottaa käyttöön kun ei oikein tiedä onko nuo pienet vai pitääkö niiden olla selvästi tiukemmat jalassa kuin muut kengät?

On niiden tarkotus hieman jämäkämmät olla kooltaan kun tennarit, mutta aika mukavat noi PL2:t kuitenkin on jalassa.

Mulla kahdet muut adidaksen kengät (Superstar ja Gazelle) ja niiden kanssa noiden PL2:n koko täsmää kyllä aika tarkasti, ihme miten sulla ne on selkeesti tiukemmat kun addun tennarit.

Tää se on netistä ostettaessa kengissä ongelmana aina... Hitto kun tämmösiä kenkiä ei paikallisissa kaupoissa ole, ei ole muuta vaihtoehtoa. Nyt jos vaihtaa noi ja seuraavat onkin isot tai ottaa käyttöön ja toteaa muutaman kerran jälkeen että ei niissä pysty jalka olemaan niin ottaa se päähän. Olis niin helppo sovittaa eri koot kaupassa ja ottaa ne sopivimmat.

Venyykö toi kenkä sivusuunnassa käytössä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom