Kyykkykengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mutuna heittäisin että ehkä hieman vähemmän mukautuu kun peruslenkkarit. Kyllähän kenkä aina hiukan jalalle sopivaks mukautuu, mutta jos ne selvästi vääränkokosilta tuntuu niin varmempi veto on varmaan palauttaa ja koittaa löytää paremmin omaan jalkaan sopivat.

Tänään tuli postissa Powerlift 2:t. Valitsin saman koon kuin Adidaksen tennareissa jotka on sopivat.

+1. Pääsivät ekan kerran testiin ja kyykky ja mave kulki tänään paremmin kuin piitkään aikaan. Joutunut ennen tekemään aina sukkasillaan. Tilasin Kesportin kautta ja käskivät kokeilemaan jotain tiettyjä adidaksen lenkkareita, meni kuulemma aika hyvin 1:1 jos ne lenkkarit sopii niin sit sopii ne powerliftitki. Ja hyvinhän ne sopi. Tästä se lähtee tästä se lähtee...

Itse mittasin 27-27,5cm ja koko 44 (PL 2) oli pikkasen liian pieni.

Jaano perkele. Otin koot 44 ja 43 1/3 kun muualla netissä jengi sano että kokoa pienemmät ovat yleensä olleet sopivat. Toivottavasti tuo 44 on sopiva niin ei tarvitse palauttaa molempia ja tilata kolmansia.

Mulla on ainakin venynyt jonki verran verrattuna mitä iha ekoilla kerroilla ne jalassa tuntu. Joskus laitan nykyää paksun sukan alle, että ne olis melki liia kireet varsinki kyykyis tykkään

Miksi käytätte kyykkykenkiä? Itse olen kyykännyt aina sukkasiltani, enkä tällä tarkoita, että minun tapani olisi parempi tai ei, vaan miksi kyykkykengät olisivat parempi vaihtoehto.

pieni tuki jalalle, optimaalisempi asento (kengät vähän kiilamaisia)

noi tulee eteen ainakin isoja rautoja nostellessa, mistä en itse kyllä tiedä mitään xD

Miksi käytätte kyykkykenkiä? Itse olen kyykännyt aina sukkasiltani, enkä tällä tarkoita, että minun tapani olisi parempi tai ei, vaan miksi kyykkykengät olisivat parempi vaihtoehto.

Korotetun kannan takia.

Sukkia parempana vaihtoehtona pidän myös tasapohjaisista Converseja, painikenkiä ja Feelmaxeja (barefoot kenkiä).

Nyt on pari treeniä tehty Powerlifteillä ikivanhojen sisäpelikenkien sijaan. Kun laittoi läpinäkyvän ohuet sukat niin kyllä nuo alkaa jalkaan istumaan ja vielä kun hieman nahka venyy niin eiköhän nuo aika sopivat ole. Mulla on levee ja lyhyt jalka, kyllä näissä selvästi kapeampi lesti on kuin esim Superstareissa joilla yleensä kävelen.

Uudet ja hienot, mutta en mä kyllä näistä ainakaan pariin ekaan treeniin saanut mitään havaittavaa hyötyä vanhoihin verrattuna. Pikemminkin tuntuu että kyykkyasennossa on sellainen muutos että jotenkin kroppa painuu enemmän eteen helposti, johtunee varmaan tuosta korosta kannan alla? Täytyy nyt muutamat treenit malttaa olla lisäämättä painoja ja keskittyä pitämään ruotoa pystyssä asennossa.

Onko teillä kokemusta **Näyttää olevan kyykkykenkiä kohtuu hintaan, mutta googlella ei tule vastaan nettisivuista mitään kommentteja. Mielellään tilaisin Suomesta niin ei tule vaihtojen kanssa näet ongelmia ja verot Suomeen. Yrityksen nimi ainakin kohdallaan "SS Power OY on vuonna 1998 toimintansa aloittanut voimailun monialayritys". Tulee varmaan tuon perustajan nimikirjaimista, heh heh.

ps. en mainosta vaan kysyn kokemuksia

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sakke Selkäinaho on Suomen voimailupiireissä aika tunnettu nimi ja kuten lainauksesikin sanoo, tuo pytinki on ollut pystyssä jo aika kauan ja valmistaa myös mm. salilaitteita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä tilasin kenkäni juuri tuolta Voimaharjoittelu.fi-nettikaupasta. Tuli parissa päivässä perille, ei mitään valittamista ainakaan mulla.

Kuinka tiukat kyykkykenkien oikein pitäisi olla?
Tilasin Powerlift 2.0:t samankokoisena kuin Adidas-lenkkarit, mutta tuntuvat pikkusen löysiltä, kantapää nousee jonkin verran kävellessä... Toisaalta sivusuunnassa ovat melko mukavat.

Harmi kun tuon tyyppisiä kenkiä on aika heikosti liikkeissä kokeiltavana.

Olen pari viikkoa vetänyt nyt noilla 2.0. Yllätykseni oli melko suuri kun 43 1/3 oli sittenkin parempi kuin 44. Varmaan pienempikin menisi.

44 kantapää heilui selvästi kun käveli tai kyykkäsi kotona ilman painoja. 43 tuntui napakalta ja ehkä jopa hiukan pieneltä. Kärkeen on ehkäpä puoli senttiä. Nyt parin viikon käytön jälkeen myös 43 kantapää nousee kävellessä. Kyykätessä ovat kuitenkin edelleen napakat.

Olisin napakammatkin voinut ottaa ja olisi ne 44 koon myös sopineet. Suosin kuitenkin tiukempia kyykkykenkiä.

Itselläni kanssa nämä powerlift 2set kyykkykenkinä ja tyytyväinen olen. Kolmisen kuukautta niillä nyt takana ja kokeilin huvikseni vanhoja do win korkkareitani, niin nenälleenhän niillä meinasin lentää ja polvissa napsui :D. Kyykkyasentoni on kapeahko ja syvälle mennään olympia tyyliin. Näidenhän pitäisi kait olla passelit kengät myös ns semileveälle välimuodon asennolle, missä ei nostaja välttämättä halua tasapohjaisia käyttää.

Nyt on Powerliftejä käytetty reilu viikko. Tuntuu että nenälleen menee, vaikka kuinka yrittää korjata. Pitää kokeilla tasapohjakenkiä ensi kerralla taas.

Kengät jalkatreeneihin?

Oon nyt yli vuoden käynyt salilla ja treenaillu lähinnä sukkasiltaa tai jotkut perus tennarit jalassa. Nyt alkaa olemaan kummiski esim. kyykyssä jonkinverran rautaa mukana ja haluisin paremman tasapainon ja tuen kengistä ku nosto tuntuu nii huteralta esim. converseilla. Siispä hakusessa olisi kengät nimenomaan kovia jalkatreenejä varten. Erilaisia kenkiä vaa kehiin mitä täällä porukka suosittelee/käyttää tällä hetkellä. Hinnalla nyt ei ole niinkää väliä, ellei kengän hinta ole tyylii 199,95e.

Oon nyt yli vuoden käynyt salilla ja treenaillu lähinnä sukkasiltaa tai jotkut perus tennarit jalassa. Nyt alkaa olemaan kummiski esim. kyykyssä jonkinverran rautaa mukana ja haluisin paremman tasapainon ja tuen kengistä ku nosto tuntuu nii huteralta esim. converseilla. Siispä hakusessa olisi kengät nimenomaan kovia jalkatreenejä varten. Erilaisia kenkiä vaa kehiin mitä täällä porukka suosittelee/käyttää tällä hetkellä. Hinnalla nyt ei ole niinkää väliä, ellei kengän hinta ole tyylii 199,95e.

Jotain vinkkiä http://www.pakkotoisto.com/treeni/3363-kyykkykengat/

Painonnostokengät kyykkyihin. Do-winit on yleensä halvimmat, about 60-70 euroa ja toimii varsin hyvin. Adidakset on varmaan satasesta ylöspäin.

Suositteletteko juuri noita missä on koroke kantapään alla vai ihan normaalit kovapohjaiset? itse tykkää tehä kyykkyä kapealla sekä leveällä niin onko juuri korolliset silloin poissuljettu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom