Kyykkykengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Googlaa "painonnostokenkä polski". Hyvät kengät eikä maksa paljoa. Kaverilla on tollaset ja minusta oli aika leveälle jalalle tarkotettu. Ei tietenkään ole kovinkaan kauniit, mutta mitä väliä :D

Juu, tiedän polskit, onhan niitä iät ja ajat Painonnostoliitto myynyt. Mulla oli vähän vastaavat Karhut aika monta vuotta käytössä. Mutta eivät nekään ikuiset olleet, pohja rupesi halkeilemaan ja sisäpuolelta keinonahkareunus myös. Risto merkkiset painonnostokengät voisivat myös olla eräs vaihtoehto. Vissiin pystyy koonkin varmistamaan aika hyvin niin, että mittaa oman jalkansa ja lähettää heille tiedot. Onkos kellään Flying Finn merkkisistä Kiilusen nykyään myymistä tietoa? Eivät ole kalliit, joten kai ne jossain kaukoidän pingpongmaassa teetätetään.

Itse jätin noi Reebokit hyllyyn ton tekstin takia. Addut pitää päästä sovittamaan jossakin syksyä varten. Asicsessa maksaa merkki liikaa, sama on juoksupuolella. Parempia Adduja saa 50e halvemmalla. Tämä toki makuasia, koska kuten iivili sanoi, ei lesti sovi kaikille.

Pitääpä vähä mainostaa Asicsia ja Intersportia - ostin tossa loppukeväällä Asicsin Matflex 3:t 70 € hintaan. Jo samalla viikolla, kolmannella salikäynnillä molemmat kengät purkaantui (ompeleita katkeillut sieltä täältä). Tästä suivaantuneena soitin Intersporttiin, olettaen että saan heti uudet kun vien nää takasin, vaan ei... Ei saanut uusia, vaan Intersportista postittivat tutkittavaksi maahantuojalle, joka kuulemma päättäisi saako uudet vai korjataanko nämä. Reilun viikon kuluttua Intersportista soitti ja sanoi, että maahantuoja korjaa nuo ompeleet. Jippii...

Noin 1,5 viikon päästä tästä, soittivat että kengät on tulleet takaisin Intersporttiin ja sieltä ne voisi hakea. Hainkin, myyjä pahoitteli tapahtunutta (aiemmin asioin kauppiaan kanssa, joka ei edes yrittänyt tehdä tätä mitenkään mun kannalta helpoksi), tarkastin kengät tiskillä. Ompeleet oli tehty uusiksi, ok. Kenkälaatikossa kaksi Itellan postikorttia 19 € kipale. Kannatti varmaan korjata tunti noita ompeleita ja postitella edestakaisin, soitella jne... Jos hyllyhinta oli 70 €, niin sisäänostohinta varmaan 20 € max. Maahantuoja olis voinu pelkkien postikulujen hinnalla antaa noita kaks paria :face:

Nyt on ompeleet kyllä kestäneet suht hyvin, ei taida olla ku vasemmassa jalassa yks solmu auennut (lankaa oli jatkettu solmulla kärjen yläpuolella varpaiden kohdilla) ja muutamia pieniä langanpätkiä roikkuu parista kohtaa. Jos näillä ny vielä tän vuoden loppuun asti pääsis :hyvä:

Sanonpahan vaan, että ei ole ikinä näin paskalaatuisia kenkiä ollut. Olen käyttäny salihommissakin ennen ihan ping pongeja Prisman 29€ sisäpelilenkiä, joita oli sitä ennen käytetty 10 vuotta sekalaisessa sisäpelitoiminnassa.

Noh, ohan noi Matflexit jalassa hyvät ja tosi pitävät kaikilla alustoilla, jos jotain hyvää hakee...

Onkos kellään Flying Finn merkkisistä Kiilusen nykyään myymistä tietoa? Eivät ole kalliit, joten kai ne jossain kaukoidän pingpongmaassa teetätetään.

Tuossa viikonloppuna käpistelin, kun Adrift oli juuri ostanut moiset. Kumipohja, 4cm kanta (saa myös 3-senttisinä) ja painaa ku perkeleet. Kyykkykenkinä varmasti pätevät, mutta jos tarvitsee liikuttaa jalkaa räväkästi, niin ostaisin jotkut kevyemmät merkkikengät.

Tuossa on arvostelu Asicsin painonnostokengistä ja kuvia mustavalkopunaisina:
Asics Weightlifting Shoes Review

Tuossapa vielä Amazonin sivuilta kuvia niistä hopean ja tummansinisen värisistä:
Amazon.com: ASICS Men's Lift Trainer Cross-Trainer: Shoes

Kyllä mäkin mieluusti jotkut Adidaksen painonnostokengät muuten ostaisin, mutta kun ovat niin kapeita ja ahdistavat, niin ei käy.

Kattelin mitä tuosta on keskusteltu muilla foorumeilla ja tuli tällainen kommentti vastaan; Well.....

If you are wanting a shoe that is great for heavy met cons, that might involve some big lifts and some box jumps (anything short of running) then these are great for you. Most solid training shoes I've ever worn.

If you are looking for a non-giving olympic weightlifting shoe, this isn't the shoe for you.

Jää hieman sellainen tuntuma mitä netistä lueskelin että nuo on kuitenkin crossfittaajille suunnatut kengät ja eivät ihan yhtä hyvät painonnostokenkänä kuin pelkästään siihen tehdyt kengät. Oletko Niken Romaleoksia päässyt kokeilemaan jalkaan? Taitavat kyllä olla yhtä kapeat kuin Adidakset..

Niken Romaleokset ostaisin, jos niitä tuotaisiin Suomeen ja myytäisiin täällä. :( Niissä on selvästi Adidasta leveämpi lesti. Hypistelin erään hepun jenkeistä ostettuja käytettyjä Romaleoksia eräs kerta ja ovat muuten ihan vastaavat, kuin Adidaksen ne kalleimmat punaiset (millä esim. Milko Tokola kai nostaa), mutta on vain leveämpi lesti. Nooh, ei mulla ole mikään hätäkiirus tämän kyykkykenkäasian kanssa. Kyllä noilla Wei Ruilla vielä reenaa jonkun aikaa. Arvelen, että nuokin Reebokin tai Asicsin alunperin crossfitkengiksi lanseeratut mallit passaisivat mulle ihan hyvin, kun en ole kumminkaan mikään oikeasti iso ja vahva kilpavoimailija, vaan kulahtanut vanha äijänkänttyrä, joka vaan kuntoilumielellä vähän voimailee. :D Mutta joo, jos joku pulju ryhtyisi Suomessa Niken Romaleoksia myymään, niin olisin kiinnostunut.

Niken Romaleokset ostaisin, jos niitä tuotaisiin Suomeen ja myytäisiin täällä. :( Niissä on selvästi Adidasta leveämpi lesti. Hypistelin erään hepun jenkeistä ostettuja käytettyjä Romaleoksia eräs kerta ja ovat muuten ihan vastaavat, kuin Adidaksen ne kalleimmat punaiset (millä esim. Milko Tokola kai nostaa), mutta on vain leveämpi lesti. Nooh, ei mulla ole mikään hätäkiirus tämän kyykkykenkäasian kanssa. Kyllä noilla Wei Ruilla vielä reenaa jonkun aikaa. Arvelen, että nuokin Reebokin tai Asicsin alunperin crossfitkengiksi lanseeratut mallit passaisivat mulle ihan hyvin, kun en ole kumminkaan mikään oikeasti iso ja vahva kilpavoimailija, vaan kulahtanut vanha äijänkänttyrä, joka vaan kuntoilumielellä vähän voimailee. :D Mutta joo, jos joku pulju ryhtyisi Suomessa Niken Romaleoksia myymään, niin olisin kiinnostunut.

Jos meinaat tilata Romaleokset ulkomailta, niin kengännumeron kanssa kannattaa olla tarkkana. Olen itse teettänyt Nikellä "omat" design-lenkkarit ja laitoin vahingossa puoli numeroa liian suuren koon, joka sekin sitten osoittautui liian pieneksi. Niken koot eivät aina vastaa muita merkkejä ja palautukset ovat ulkomaille vähän niin ja näin.

Kävin tänään kokeilemassa noita Reebokin painonnostokenkiä ja tuntuivat todella hyviltä. Hinta vain hirvittää, 198 euroa on julmetun paljon kengistä joille löytyy käyttöä vain kerran viikossa kyykkypäivänä. Pitänee kuitenkin huomenna käydä ostamassa nuo, jos vielä hyllystä löytyvät. Olen kahdeksan vuotta treenannut kolmekymmentä euroa maksaneilla sisäpelikengillä ja rikkinäisillä verkkareilla, joten ehkä sitä voisi kerrankin panostaa. Crossfit-tekstin suttaan kyllä piiloon :D

t. toinen kulahtanut vanha äijänkänttyrä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, olen jo kokeillut kaupassa Adipowereita. Niiden laatu vakuutti, ovat törkyhintaiset, mutta varmaan Niken Romaleoksien ohella parhaat painonnosto/kyykkykengät, mitä rahalla saa. Vaan kun niissä on ihan liian kapea lesti, eikä mulla ole luottamusta siihen, että muotoutuisivat leveisiin jalkoihini sopiviksi, niin ei käy. Polskeissa näkyy muuten olevan kokovalikoima aika pieni nykyään. Ei taideta noita enää valmistaa.

Kahdella sadalla kannattaa kyllä kokeilla Adidaksen AdiPowereitakin jalkaan.

Adidas AdiPower - Painonnostoliitto

Jos minulle tämän osoitit, niin Adidaksen lesti on liian kapea allekirjoittaneen räpyläjaloille.

Reebokit tuntuvat yhden treenin perusteella ihan asiallisilta. Varsinaisiin painonnostokenkiin verrattuna noilla pystyy kuitenkin kävelemään suht normaalisti, mikä on meikäläisen treenissä iso plussa. Kokeilin noita kyykyn lisäksi myös pystärissä, ja jämäkämpi tuki tuntui auttavan siinäkin.

Itsellä nuo Adidas Power Perfect II ja tyytyväinen olen ollut. Myös minulla on mielestäni leveä lesti ja aika ns. rintava jalka. Sovittaessa uutena nuo olivat hieman jännän tuntuiset ja tuntuma ei ollut paras mahdollinen. Mutta parin kk käytön jälkeen olivat ne muotoutuneet juuri sen verran että nyt ovat hyvän jämäkät.

Ite tuli hommattua nuo AdiPowerit, vaikka leveälestinen olenkin. Kyllähän ne sivuilta vähän puristavat, mutta eipä tuo ole menoa haitannut. Helkkarin tukevat ja jämäkät (ja pirun hienot), tosin ylihintaiset kengät. Pelkkään kyykkyytreeniin en kyllä ehkä investoisi noin paljoa.

Höpöhöpö juttuja nuo että 200€ on kallista. Kun suhteuttaa eri asioiden hintaa niin tuo on mitätön summa sijoittaa harrastukseen kun kestävätkin >10 vuotta.

Tuli sitten itsekkin pitkän pähkäilyn jälkeen päädyttyä Adidaksen Adipowereihin. Nettikaupastahan ko. kengät joutui tilailemaan, koska kenkiä ei löytynyt kivijalkamyymälästä, omalta- eikä lähipaikkakunnilta. Oikeaa kokoa pähkäillessä, kuten aiemmin on mainittu, tuli käytyä kokeilemassa muutamia Adidaksen juoksukenkiä, joiden perusteella tuli myös valittua koko UK 8,5. Tällä periaatteella itselle sattui täysin sopiva koko, joten onneksi vaihtoruljanssiin ei tarvinnut ryhtyä. Kengät ovat todella kestävän oloiset ja varmasti kestävät useita vuosia harrastelijakäytössä. Lesti on kapeahko, kuten oma jalkakin (pohjallinen leveimmästä kohdasta 91mm leveä ja pituus, kärjestä - kantakuppiin n. 270 mm, kenkien ollessa siis kokoa: UK 8,5). Joten, kaiken puolin tyytyväinen valintaan. :thumbs:

282074851682410.jpg

Onkos kukaan päässyt hypistelemään noita Inov-8:n uutuuksia? Nuokin ovat ns. Crossfittiä varten suunnitellut, joten ovat ilmeisesti aika joustavat ja lestikin on kai aika leveä.

Eipä ole Inov 8 kengistä kokemusta. Helsingissä noita näkyisi varuste.net myymälä myyvän, että ehkä joku paikallinen kyykkykenkien tarpeessa oleva voi käydä tsekkaamassa.

Huomasin, että Wei Ruistani on toisen kengän kärjestä pohjan kumi irti. Todella nuuka mies liimaisi sen itse tai käyttäisi suutarilla, mutta ite harkitsen nyt, että painuisinko Sportheavyn Tampereen myymälään shoppailemaan. :D Voisin vielä kokeilla Adidaksen malleja, vaikka tuskin ne mun räpylöihini sopivat. Sportheavykin näkyy nyt myyvän sitä Asicsin crossfitkenkää, joten jos mikään niistä Adidaksen malleista ei mitenkään jalkaani sovi, niin voisin ostaa semmoiset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom