Kyykkykengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tikkurilaisessa kamppailukeskuksessa oli Power Perfect IIia hyllyssä, mutta surprise surprise ei ollut kokoja väliltä 43-44 2/3. Sanoi tilaavansa varastolta lisää ja ensi viikon puolella saattaa olla hyllyssä. Laitoin siellä 45 1/3 jalkaan mutta oli tietenkin liian väljät. On tää nyt niin perkeleen vaikeeta taas.

Olisi hakusessa Do-Winin vanhemman malliset kengät (kuvassa). Uudemman mallisia löytyy Suomesta monestakin paikasta, mutta vanhemmat hakusessa niiden korkeamman koron takia. Eli mahtaistko joku tietää mistä saisin noi käsiini? Google on persraiskattu, joten "kvg" on kokeiltu. Muutamassa paikassa on, mutta ei sopivaa kokoa (43-44). Maahantuojaakaan ei tunnu löytyvän, jotta voisi heihin ottaa yhteyttä.

Valoa tunnelin päähän loi Googlea selaillessa, ulkomaisilta sivuilta silmään osuneet uudet VS Athletics -merkkiset kengät, jotka vaikuttais olevan aivan identtiset Do-winin vanhaan malliin, joten viime hädässä pitää sieltä tilata, jos kerran Suomesta ei enää löydy.

Kuva unohtu!:

do-win-liftingshoe-1026706.jpg

Niin ja toisaalta olisi hakusessa myös kengät, joissa oli mahdollisimman matala kantakorko. Puman Power ja Adidaksen Power Lift Trainer -kengät näyttäisivät vastaavan tähän huutoon, mutta Pumat on kummallisen näköset ja Addut on ilmeisesti aika hepposet, mutta ne olen kuitenki poistamassa jos joku ei osaa vinkata muista matalakorkoisista nostokengistä tähän hätään?

Ihan näin asian vierestä, mutta mistä täältä suomesta noita Roguen kamoja saa hankittua? Minun käsityksen mukaan CF Pori niitä myisi, mutta eipä netissä ainakaan näy.

Olen ite tilannut jenkeistä...Ja kun en oo Suomessa duunissa niin kolleegat tuo mukanaan kun käyvät himassa. Kait sä saat niitä tilattua ihan kotia saakka, jotkut viisaammat voipi valaista?

Aikasemmin mainitsemani korkeekantaset löyty, mutta matalakantaset tuntuu olevan koven alla. Mahtaskohan tosiaan joku tietää, että eikö tollasia vähä matalamman kantakoron kenkiä tosiaan ole olemassa kun Adidaksen PowerLift Trainerit ja Puma Power II:set? Kelpaisivat, mutta adduja ei saa kun jenkeistä (toimituskulut +40e) ja Pumia en ole nähnyt kun voimaharjoittelu.fi:ssä, mutta sieläkin poistuva tuote ja pieniä kokoja vaan jäljellä. Niin ja Addut on yhtä lailla CrossFittaukseen tehty eli ei jämäkimmät maholliset.

Alkaa mennä pata jumiin. Luulisi esim. kyykyssä, jos ei nyt suurella osalla, niin ainakin olevan hyvin yleistä, että on tarve pienelle korolle, mutta ei sellaselle kolmesenttiselle kun tuntuu olevan aika vakio kaikissa.

Aikasemmin mainitsemani korkeekantaset löyty, mutta matalakantaset tuntuu olevan koven alla. Mahtaskohan tosiaan joku tietää, että eikö tollasia vähä matalamman kantakoron kenkiä tosiaan ole olemassa kun Adidaksen PowerLift Trainerit ja Puma Power II:set? Kelpaisivat, mutta adduja ei saa kun jenkeistä (toimituskulut +40e) ja Pumia en ole nähnyt kun voimaharjoittelu.fi:ssä, mutta sieläkin poistuva tuote ja pieniä kokoja vaan jäljellä. Niin ja Addut on yhtä lailla CrossFittaukseen tehty eli ei jämäkimmät maholliset.

Alkaa mennä pata jumiin. Luulisi esim. kyykyssä, jos ei nyt suurella osalla, niin ainakin olevan hyvin yleistä, että on tarve pienelle korolle, mutta ei sellaselle kolmesenttiselle kun tuntuu olevan aika vakio kaikissa.

Adidaksen Power Perfect II:ssa on alle kolmen sentin korko ja niitä saa aika hyvin. Ovat varsin toimivat nostokengät kyllä :)

Metalin voimanostokenkiin tiedän erään kilpavoimanostajan teetättäneen itelleen sopivan koron suutarilla. Käsittääkseni Metalin voimanostokengät ovat aika laadukkaat, joten niitä kärsii tuolla lailla vähän muokatakin ja toki ammattilainen osaa tehdä kannan niin, että ite jalkine ei mene pilalle ja säätää sen korkeuden ihan niin kuin asiakas haluaa. Olisiko tuommoinen ratkaisu -elgen- sopiva? Toki hintaa tulisi, mutta saisitpahan kerralla vuosiksi just eikä melkein sulle sopivat voimailupopot.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan näin asian vierestä, mutta mistä täältä suomesta noita Roguen kamoja saa hankittua? Minun käsityksen mukaan CF Pori niitä myisi, mutta eipä netissä ainakaan näy.

Roguella on nykyisin europe-kauppa auki, jonka löydät kyllä heidän sivuiltaan suoraa :)

Varmaan ylivoimaisesti suurimmalle osalle painonnostokengät toimii oikein hyvin.

Mitenköhän tuollaiseen pienen kannan tarpeeseen toimisi jotkut nyrkkeilykengät. Niissä näyttäisi olevan ihan pieni kanta.

lb11_22913_rapid_boxing_boot_white_gold_1.png

Adidaksen Power Perfect II:ssa on alle kolmen sentin korko ja niitä saa aika hyvin. Ovat varsin toimivat nostokengät kyllä :)

Niitä tuntuu olevan joo eniten saatavilla, mutta niissä on kyllä iha saman korkunen se kanta ku kaikissa muissakin nostokengissä, valitettavasti.

Metalin voimanostokenkiin tiedän erään kilpavoimanostajan teetättäneen itelleen sopivan koron suutarilla. Käsittääkseni Metalin voimanostokengät ovat aika laadukkaat, joten niitä kärsii tuolla lailla vähän muokatakin ja toki ammattilainen osaa tehdä kannan niin, että ite jalkine ei mene pilalle ja säätää sen korkeuden ihan niin kuin asiakas haluaa. Olisiko tuommoinen ratkaisu -elgen- sopiva? Toki hintaa tulisi, mutta saisitpahan kerralla vuosiksi just eikä melkein sulle sopivat voimailupopot.

Näyttää siltä, että jotain tällästä on kehiteltävä, ellen sitten myönny tollaseen normaaliin korkoon. Kiitokset vinkistä.

Varmaan ylivoimaisesti suurimmalle osalle painonnostokengät toimii oikein hyvin.

Mitenköhän tuollaiseen pienen kannan tarpeeseen toimisi jotkut nyrkkeilykengät. Niissä näyttäisi olevan ihan pieni kanta.

lb11_22913_rapid_boxing_boot_white_gold_1.png

Luultavasti kuitenkin suurin osa myös pärjäis vähä matalemmalla. Toisaalta itekki tulisin varmasti toimeen ihan yhtä hyvin normaaleilla kolmesenttisillä koroilla, mutta jostain luin - ja järkikin sanoo -, että kropalle (jaloille) luonnollisempaa tehdä niin matalalla korolla kun mahollista. En nyt muista mitä jaloissa fysiologisesti tapahtuu, mutta kaiketi niveliin ainaki liitty.

Kuvan kengissä ois kiva pikku korko joo ja muutenki iha näppärän näköset, mutta eihän tollaset taas aja kyykkykenkien virkaa, joiden pitäs olla superjämäkät. Noi ku saa varmaan väännettyä solmuun jos toiseenki.

Vaikeeta on kun siitä tekee itelleen vaikeeta :D

Näyttää siltä, että jotain tällästä on kehiteltävä, ellen sitten myönny tollaseen normaaliin korkoon. Kiitokset vinkistä.
Mä luulen että korkean koron madaltaminen ei ihan hirveän kalliiksi voi tulla. Luulisi olevan aika yksinkertainen homma, kun ei tarvitse varmaan kuin hioa ja lyödä uusi korkolappu.

Mä luulen että korkean koron madaltaminen ei ihan hirveän kalliiksi voi tulla. Luulisi olevan aika yksinkertainen homma, kun ei tarvitse varmaan kuin hioa ja lyödä uusi korkolappu.

Totta. Tuokin on käynyt mielessä. Tosin sitten pitää tietysti olla puupohjaset, mutta onhan niitäkin hyviä kuten Do-Winit.

Kuvan kengissä ois kiva pikku korko joo ja muutenki iha näppärän näköset, mutta eihän tollaset taas aja kyykkykenkien virkaa, joiden pitäs olla superjämäkät. Noi ku saa varmaan väännettyä solmuun jos toiseenki.

Ei saa väännettyä solmuun. Ovat jämäkät ja kovapohjaiset. Yhdet jalkatreenit tuommoisilla olen nyt treenannut ja ainakin leveään kyykkyyn ovat hyvät. Ainoa pieni miinus tulee siitä että pohjat tuntuvat hieman liukkailta vesivaneri-alustalla ja samoiten sillä rosterilevyllä mitä löytyy monista prässeistä. Hinta-laatusuhde noissa Lonsdalen tossuissa on sitten poskettoman hyvä jos ne tilaa ulkomailta.
Kyykkykengäthän pitää olla sitten jalkaleveyden mukaan ja esim. conversen chuck taylorit eivät todellakaan ole mitkään superjämäkät mutta leveään kyykkyyn hyvinkin sopivat kengät.

Onkos jollakin jo kokemusta Reebokin ja/tai Asicsin painonnostokengistä? Mulle oli tänään myönteinen yllätys, kun Koskikeskuksen Intersportissa kohtasin noita myyjän esittelemänä. Molemmissa oli mun kannalta hyvä lesti, eli leveämpi, kuin mulle ihan liian kapea Adidaksen lesti. Muuten Adidaksen kyykky/painonnostokenkien laatu kelpaisi mulle hienosti, mutta kun ovat ihan liian kapeita, niin en vaan voi ostaa. Reebokin popot olivat kamalan näköiset, kirkkaan oranssi väri ja päällä isolla CROSSFIT teksti. :face: :urjo: Muuten olivat kyllä varsin hyvän oloiset ja Amazonin mukaan niitä valmistetaan muutamassakin paljon paremmassa värissä, että en sitten tiedä, mikä ajatushäiriö Intersportin sisäänostajilla on tullut, kun noin hirveän näköiset on pitänyt valikoimaan ottaa. Sen sijaan Asicsin painonnostokenkä oli hillitysti tummansinisen ja hopean värinen. Molemmat olivat varsin samanlaisia, kuin se punainen Adidaksen huippumalli tai Niken Romaleos. Kunhan mulla menee lopullisesti hermo noihin Wei Ruin halpiskiinalaisiin, niin käyn ostamassa noi Asicsin painonnostokengät. Asicsin lesti sopii mun jalkaan hienosti (kokeilin ja on lisäksi vuosien kokemus Asicseista juoksutossujen osalta) ja vaikka noilla on 160€ hintaa, niin olisipahan kerralla kunnolliset kengät maastanostoa ja pohjereeniä (jota en edes juuri ikinä tee :D ) vaille kaikkeen punttireeniin vuosiksi.

Vaan onpahan crossfithuumasta näköjään jotain hyötyä wanhoille voimaileville pieruillekin, jotka haluaisivat paremman tarjonnan painonnostokenkien suhteen. :D

Itse jätin noi Reebokit hyllyyn ton tekstin takia. Addut pitää päästä sovittamaan jossakin syksyä varten. Asicsessa maksaa merkki liikaa, sama on juoksupuolella. Parempia Adduja saa 50e halvemmalla. Tämä toki makuasia, koska kuten iivili sanoi, ei lesti sovi kaikille.

Tuossa on arvostelu Asicsin painonnostokengistä ja kuvia mustavalkopunaisina:
Asics Weightlifting Shoes Review

Tuossapa vielä Amazonin sivuilta kuvia niistä hopean ja tummansinisen värisistä:
http://www.amazon.com/ASICS-Mens-Lift-Trainer-Cross-Trainer/dp/B004DCBIKC

Kyllä mäkin mieluusti jotkut Adidaksen painonnostokengät muuten ostaisin, mutta kun ovat niin kapeita ja ahdistavat, niin ei käy.

Tuossapa kuvia aika monenkin värisistä Reebokin painonnostokengistä:
http://shop.reebok.com/us/product/men-reebok-crossfit-lifter-shoes/EF580

Mitä hittoa, tuolla ei ole ollenkaan semmoisia kamalia oransseja, mitä oli Intersportissa myynnissä. Pari ihan asiallista värikomboa on onneksi tarjolla. Eikä noissa ole CROSSFIT teksti kovin isolla, tuommoisia kehtaisi jo pitääkin. Niissä, mitkä Koskikeskuksen Intersportissa näin oli jalan päältä tulevassa remmissä niin isolla, kuin mahtui CROSSFIT, joten :urjo:

Ah, Reebokin Suomen sivuilla on niistä oransseistakin kuva:
http://www.reebok.fi/Men's-Reebok-CrossFit®-Lifter-Plus/V47271_580,fi_FI,pd.html?cgid=CrossFit-Shoes

Sitä sopii ihmetellä, mikä idea on juuri Suomeen ollut tuoda noin kamalan värisiä kenkiä isolla crossfit tekstillä. Pitäisi tietää, että keskimäärin suomalaiset eivät halua räväkän näköisiä kamppeita, jotka mainostavat kilometrin päähän, että "Meikä muuten harrastaa päheetä muotilajia X!". Aijaa, siellä onkin kahta eri mallia, Lifter Plus ja U-form, molemmat vaikuttavat painonnostokengiltä. Mikähän ero noissakin on? Voin sanoa, että Koskikeskuksen Intersportissa oli kymmeniä euroja pienempi hinta noilla jalkineilla, mitä Reebokin omalla sivulla. Mistähän sekin ero johtuu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom