Kyykky- ja mavekyssäreitä

Tuli sellainen mieleen, että voisiko olla edes mahdollista, että Igorillakin voisi olla jotain kehittämisen tarvetta tuossa liikkuvuudessa? :)

Mutta ehkä nää on näitä fedor-lesnar-varuste-raw-ilves-tappara-vääntöjä missä nyt ei loppua löydy kuitenkaan. :)

Ei tuu mun osalta ainakaan väittelyä. Kyllä varmasti jokaisella on jossain kohtaa petrattavaa. Useinhan jokin vahva osuus peittoaa sen heikon kohdan ja lisää sitten tottakai myös sitä loukkaantumisriskiä. Igor on ehkä vaan vähän huono esimerkiksi, pitäs olla enemmän niinsanotusti tavallinen. Jäykkähän toi igor on ja pirun varovaisen tuntunen kun lopettaa sarjat (varmaan johonki sattuu), jos tuosta jokin heikko kohta löytyy niin kyl se voi olla takareidet tai liikkuvuus. En tiiä.Voihan se sortua kuin korttitalo.

Jos mä oikiasti tietäisin niin mulla olis nivelet kunnos. Muttei oikein mikään ole :D

Varvaslinjan ylitystä oon aina varonut mutta usein se tuntuu aika vaikialta. Miten pirus sitä voisi työstää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varvaslinjan ylitystä oon aina varonut mutta usein se tuntuu aika vaikialta. Miten pirus sitä voisi työstää?

Opettele työntämään perse taakse kun lähdet kyykkäämään. Oikeastihan se on paljon monimutkaisempaa mutta tuo on yksinkertasin neuvo minkä olen itse tuohon koskaan kuullut.

Opettele työntämään perse taakse kun lähdet kyykkäämään. Oikeastihan se on paljon monimutkaisempaa mutta tuo on yksinkertasin neuvo minkä olen itse tuohon koskaan kuullut.

Toki. Muotoilin juttuni huonosti. Eli varvaslinja ei ylity, mutta haluaisin vielä pystympää asentoa. Etukyykyssä onnistuu mutta takakyykystä tulee aina aavistuksen etukeno, sitä enempi mitä enempi painoja. Varvaslinja alkaa olla lähellä/lähempänä n. 85% kuormilla, mitä haluaisin vähän vahvistaa. Jokin lihas on heikko.

GM:n oon lisänny ohjelmaan, samaten teen alaselkää tangolla. En jaksa uskoa että se olisi selkä se heikko kohta. No tämä on ongelma numero 1

Toinen on se että yläselästä lähtee puhti kun mennään lähelle max painoja. En osaa sanoa mikä lihas siellä pettää. Suurin piirtein rintalastan selkäpuolella. Kyllähän se rauta nousee mutta mua häiritsee miksi noin käy.

Toki. Muotoilin juttuni huonosti. Eli varvaslinja ei ylity, mutta haluaisin vielä pystympää asentoa.

Kysyin tuota about samaa (pystympi kyykky, ATG) muutama sivu takaperin ja vastaukseksi tuli:
Crrc sanoi:
Väitätkö nyt ihan tosissas ettei pohjaan asti pääse ilman että polvet ylittää varvaslinjan? Tää kysymys itsessään on niin typerä etten edes vastaa siihen.

:D Auttaisko uus yritys? Videoo tms? JA en väitä etteikö se olisi mahdollista, kiinnostaisi vain kovasti nähdä miltä se näyttää.

No katso vaikka sitten nuita Mendesin videoita, vaikkapa se 6x300kg. Pointtihan nyt oli ilmeisesti se, että mitenkäkö sinne pohjiin pääsee työntämättä niitä polvia sinne eteen. Ja sinnehän pääsee istumalla sinne kinttujen väliin ihan kunnolla. Etkös sä tuon nimenomaan halunnut nähdä, vaiko?

Eli tuo:
http://www.youtube.com/watch?v=cvkZuG-CFjI&feature=related

Kysyin tuota about samaa (pystympi kyykky, ATG) muutama sivu takaperin ja vastaukseksi tuli:

:D Auttaisko uus yritys? Videoo tms? JA en väitä etteikö se olisi mahdollista, kiinnostaisi vain kovasti nähdä miltä se näyttää.

Edelleen ihmettelen tätä koska eihän tuo ole muusta kiinni kuin lantion liikkuvuudesta?

No katso vaikka sitten nuita Mendesin videoita, vaikkapa se 6x300kg. Pointtihan nyt oli ilmeisesti se, että mitenkäkö sinne pohjiin pääsee työntämättä niitä polvia sinne eteen. Ja sinnehän pääsee istumalla sinne kinttujen väliin ihan kunnolla. Etkös sä tuon nimenomaan halunnut nähdä, vaiko?

Eli tuo:
http://www.youtube.com/watch?v=cvkZuG-CFjI&feature=related

Noniin, siinä se tuli. Olikos se nyt sitten niin vaikeaa? :D Jos tuosta youtuben ottaa kauniiseen käteen niin 990/1000 ATG kyykystä polvet kyllä ylittää varvaslinjan.

Noniin, siinä se tuli. Olikos se nyt sitten niin vaikeaa? :D Jos tuosta youtuben ottaa kauniiseen käteen niin 990/1000 ATG kyykystä polvet kyllä ylittää varvaslinjan.

Tottakai, koska loppujen lopuks on helpompaa päästää polvet eteenpäin kun käyttää aikaa päivittäin sen lantion liikkuvuuden parantamiseen.

On kyykkääminen pikkuhiljaa ruvennut ottaan ikävästi alaselkään. Sarjapainoina 85 kg (3x10) ja oma paino 64 kg. Pitäisköhän tässä ehkä ottaa jo vyö käyttöön?

ei, vaan tekniikka kuntoon

ja tarvittaessa lisää keskivartalotreeniä.

Lueskelin täältä pakkikselta ja muualta kyykkytekniikasta näiden vastauksien jälkeen ja jalkojen asennossa tosiaan oli parantamisen varaa. Silti tänään treenatessa otti ala- ja keskiselässä vähintään yhtä ikävästi ja tuntuu vielä 6 tuntia treenin jälkeenkin ikävältä. Osaako joku sanoa vähän tarkemmin mikä tekniikassa kusee/miten sitä voisi parantaa? Entä mitenkäs toi keskivartalotreeni, pitäiskö siis tiputtaa kyykyn painoja ja tehdä lisää mavea esim? Vai jotain kevyempiä vatsa ja alaselkäliikkeitä enemmän?

Soveltuuko SJMV mielestänne paremmin tehtäväksi massatreenissä toistoilla 10-12 vai voimapäivänä toistot 4-6? Itse en pysty normi mavea tekemään ja pohdin että kumpaan tuo kannattaisi sijoittaa koska korvaan normimaven SJMVllä.
Teen siis 2-jakosella 4krt vkossa eli alkuviikko massa ja loppuviikosta kroppa läpi voimatreenillä...

Entä mitenkäs toi keskivartalotreeni, pitäiskö siis tiputtaa kyykyn painoja ja tehdä lisää mavea esim? Vai jotain kevyempiä vatsa ja alaselkäliikkeitä enemmän?

Ei, vaan tehdä esim. jullea, voimapyörää ja etukyykkyä isoilla painoilla. Ja sitä mavea myös. Ja mulla tuntuu kunnon kyykkytreeni alaselässä helposti pari päivää, mutta vain normaalina jäykkyytenä ja lihaskipuna.

Eli esim. toi voimapyörä perus vatsatreenin lisäksi ilmeisesti? Nykyään teen reverse crunchia 3 x max, olisko toi voimapyörä sitten sen jälkeen vai jo sitä ennen? Entäs toi julle/etukyykky, voiko niitä tehdä samana päivänä kun kyykkyä kun teen 1-jakoisella?

Täytyykö mavessa silmien olla miten samalla tasolla kuin tangon sivulta katsottuna? Jos pää on 5-10cm tankoa "edellä" niin onko tästä haittaa? Ja pitäisikö pyrkiä laskemaan reidet mahdollisimman alas vai onko sillä kuinka suurta merkitystä? Noita erilaisia suoritustekniikoita kun tuntuu olevan aika paljon.

Mikähän vikana, kun menee ristiselkä kipeäksi kyykyn jälkeen? Alkanut tulla nyt kipuja, kun sarjapainot on nousseet jonkin verran. Koskee esim. kun paino on oikealla jalalla. Kipua n.2-3 päivää. Ja kyykyt on 90 astetta tai vähän yli, ei siis syväkyykkyjä, kun ei meinaa polvet tykätä syväkyykyistä.

Mikähän vikana, kun menee ristiselkä kipeäksi kyykyn jälkeen? Alkanut tulla nyt kipuja, kun sarjapainot on nousseet jonkin verran. Koskee esim. kun paino on oikealla jalalla. Kipua n.2-3 päivää. Ja kyykyt on 90 astetta tai vähän yli, ei siis syväkyykkyjä, kun ei meinaa polvet tykätä syväkyykyistä.

Pyydä joku katsomaan tekniikkaasi, luultavasti se selkä kippaa eteenpäin.

Huomenna ois kyykyn ykkösen testausta, niin minkä verran suunnilleen uskaltaa laittaa tankoon painoa 6x100 sarjalla?

Eihän sun mikään pakko oo sinne heti pistää sitä mitä veikkaat että tulee ykkösenä, vedät vaikka ykköset 105,110,115 jne. niin pitkälle kun menee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom