Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Pitäs kyllä videolta nähdä millanen dippi se on. Itsellä on pientä lantion seudun pyöristymistä justiin ennen kuin stretch reflex (mikäs tämä suomeksi on ?) takareisistä pompauttaa ylöspäin. Kipuja ei ole aiheutunut. Voi myös olla liian tiukat takareidet, jotka sen kaatevuuden aiheuttaa.

Olen pahoillani, mutta en halua laittaa itsestäni videoita nettiin. Mielestäni Marde mainitsi jossain threadissa, että hänellä olisi ollut myös samainen ongelma, mutta saatan muistaa väärin. (?)

e. Kireät takareidet voivat kyllä olla yksi syy, niitä pitää venytellä huolella.

Kirjoita hakusanaksi suorin jaloin maastaveto tai romanialainen maastaveto, eiköhän tuota kautta löydy ohjeet.

On kyykkääminen pikkuhiljaa ruvennut ottaan ikävästi alaselkään. Sarjapainoina 85 kg (3x10) ja oma paino 64 kg. Pitäisköhän tässä ehkä ottaa jo vyö käyttöön?

Eli mitä todennäkösemmin lantio kippaa ja se selkä pyöristyy.

Missähän kohtaa se muuten menee liian pahaksi? Esim. tossa alla olevassa videossa näyttää loppua kohden aika kauhelta alaselän kannalta. Vai onko kyseessä "Isot pojat kyllä tietää mitä ne tekee" -ilmiö. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Missähän kohtaa se muuten menee liian pahaksi? Esim. tossa alla olevassa videossa näyttää loppua kohden aika kauhelta alaselän kannalta. Vai onko kyseessä "Isot pojat kyllä tietää mitä ne tekee" -ilmiö. :D

Sanoisin että se on henkilökohtaista missä vaiheessa se rupee siellä selässä ilmenemään kipuna tai jomotuksena.

Saako perusteluja? :)

hartiat ei lysähdä yhtään, eikä alaselkä. Kyllä tossa paketti on sikavahva. Se että vähän kulma kallistuu eteen ei kyllä haittaa, minusta. Tosin en kyykkää noin pirusti. Tavoite on nyt 3x omapaino raw eikä siitä tingitä. :) Ja mulla lysähtää raskaissa painoissa mitä on sanottu että aijai huono juttu.. muttei se missään mulla tunnu, sen vaan huomaa että jokin kohta ei kestä selässä. Tolla videon kaverilla ei varmaa oo samaa tunnetta missää vaihees.

EDIT: tossa sama kaveri pisti vähän lisää rautaa. Viimeinen näyttää tiukalta muttei se perkeles lysähdä mistää..

Noissa lannerankan ylimääräisissä liikkeissä kannattaa muistaa myös se että ei ne vammat aina tule välittömästi.
Esimerkiksi lannerankan nikamien rasitusmurtumat syntyvät ajan ja toistuvan väärinkuormituksen ansiosta.

Tota semmonen kysymys, että missä heikkous piilee, kun mulla kyykyt tahtoo kaatua eteen? Onko se selässä, syvissä vatsoissa vai jaloissa. Selkä on kyllä jonkin verran vatsoja ja jalkoja edellä, että en usko siitä olevan kyse.

Nojaat liian paljon eteen, tanko liian korkealla sun voimille (high bar vs. low bar, jos pidät sitä kuten high barissa ja muuten teet kuten low bar kyykky voit kaatua eteen, eli jos nojaat liikaa eteen..), et pidä painoa kantapäilläsi vaan varpaillasi (nostas piruuttas pari kertaa varpaat ylös ku kyykkäät), et pidä rintaa ylhäällä.. unohdan varmana joitakin syitä josta toi voi johtua, mutta tässä pari :D

Ja videohan se auttaisi, jotta näkisi paremmin.

hartiat ei lysähdä yhtään, eikä alaselkä. Kyllä tossa paketti on sikavahva. Se että vähän kulma kallistuu eteen ei kyllä haittaa, minusta. Tosin en kyykkää noin pirusti. Tavoite on nyt 3x omapaino raw eikä siitä tingitä. :) Ja mulla lysähtää raskaissa painoissa mitä on sanottu että aijai huono juttu.. muttei se missään mulla tunnu, sen vaan huomaa että jokin kohta ei kestä selässä. Tolla videon kaverilla ei varmaa oo samaa tunnetta missää vaihees.

EDIT: tossa sama kaveri pisti vähän lisää rautaa. Viimeinen näyttää tiukalta muttei se perkeles lysähdä mistää..

Niin no tossa videossa minkä pistit tekniikka on taas parempi, en jaksa nyt kelata noita läpi moneen otteeseen että näkisi onko se syvyys molemmissa sama mutta tuossa 300kg videossa katso tarkemmin mitä tapahtuu ihan pohjassa, yläselkä ja keskikroppa pysyy hyvin hallinnassa mutta pidemmän päälle tuo lantion ylimääräinen liike ei ole mitenkään hyväksi.

Niin no tossa videossa minkä pistit tekniikka on taas parempi, en jaksa nyt kelata noita läpi moneen otteeseen että näkisi onko se syvyys molemmissa sama mutta tuossa 300kg videossa katso tarkemmin mitä tapahtuu ihan pohjassa, yläselkä ja keskikroppa pysyy hyvin hallinnassa mutta pidemmän päälle tuo lantion ylimääräinen liike ei ole mitenkään hyväksi.
Oon kyllä samaa mieltä.Kyykyssä on tekniikka hyvä mutta ala-asennossa perse kippaa alas,eli alaselkä pyöristyy ja tämä johtuu varmaan kireydestä/jäykkyydestä jossakin,eikä tekniikka virheestä niin kuin monet aina luulevat.

Tota semmonen kysymys, että missä heikkous piilee, kun mulla kyykyt tahtoo kaatua eteen? Onko se selässä, syvissä vatsoissa vai jaloissa. Selkä on kyllä jonkin verran vatsoja ja jalkoja edellä, että en usko siitä olevan kyse.

Heikko keski kroppa tai etureidet heikot suhteessa taka osastoon.Etukyykky penkille stopeilla ratkaisee molemmat ongelmat.

Back
Ylös Bottom