Kyykky- ja mavekyssäreitä

Itellä on välillä kyykyn jälkeen alaselkä ihan helvetin kipeenä, johtunee paskasta kyykkytekniikasta ja/tai alkulämmittelyn vähäisyydestä. Veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en käytännössä ikinä venyttele kyykyn tai vedon jälkeen. Teen enemmän vaikka kuulilla liikkeitä jotka avaa ja venyttää levyjä ja selkää, eikä oikeastaa ikinä oo selkä jumissa.

Eli periaatteessahan sinä siis venyttelet :)

Joo mut useat lääkärit kyl alkaa lässyttää jotain paskaa kuinka punttien nostelu 15vuotiaana on haitallista kropalle blaablaablaa... Ite kysyin joskus 9lk pakollisel terkkiksel lekulta et onko haittaa käyttää esim lisärotskua salireenien yhteydes. No tähän se sitten sanoin että ei tuon ikäne tuommosia tarvi.

Eli, teen takakyykkyä ja olen ymmärtänyt, että sen tulisi ottaa ensisijaisesti takareisiin. Noh, minulla se ottaa lähes yksinomaan etureisiin, tunnot ovat aina edessä, ei koskaan takana. Teen siis varmaan jotain väärin, mitä? Tekniikka muuten alkaisi olla pikkuhiljaa kunnossa.

Eli, teen takakyykkyä ja olen ymmärtänyt, että sen tulisi ottaa ensisijaisesti takareisiin. Noh, minulla se ottaa lähes yksinomaan etureisiin, tunnot ovat aina edessä, ei koskaan takana. Teen siis varmaan jotain väärin, mitä?
Jos haluat kyykyn ottavan enemmän takareisiin, levennä asentoa. Korokkeet kantapäiden alla vaikuttavat myös, eli ne pois jos olet käyttänyt.

On toistaiseksi jäänyt vähemmälle. Täytyy kokeilla, mutta luulisin kysymyksen olevan enemmänkin jalkaterien asennosta, kuinka niiden pitäisi olla? Muutenkin olen huomannut, että jos jalkaterät ovat vähänkään eri kulmissa, niin koko kyykkyhomma tahtoo mennä vain toiselle jalalle :\

On toistaiseksi jäänyt vähemmälle. Täytyy kokeilla, mutta luulisin kysymyksen olevan enemmänkin jalkaterien asennosta, kuinka niiden pitäisi olla? Muutenkin olen huomannut, että jos jalkaterät ovat vähänkään eri kulmissa, niin koko kyykkyhomma tahtoo mennä vain toiselle jalalle :\
Jalkaterät sen enemmän ulospäin, mitä leveämpi asento. Kannattaa kokeilla ilman tankoa mikä tuntuu luonnollisimmalta milläkin leveydellä. Mutta polvien pitää aina pysyä jalkaterien suuntaisina. Leveällä asennolla täytyy tietoisesti painaa polvia ulospäin. Ja symmetrisesti pitää tietysti olla.

Eli, teen takakyykkyä ja olen ymmärtänyt, että sen tulisi ottaa ensisijaisesti takareisiin. Noh, minulla se ottaa lähes yksinomaan etureisiin, tunnot ovat aina edessä, ei koskaan takana. Teen siis varmaan jotain väärin, mitä? Tekniikka muuten alkaisi olla pikkuhiljaa kunnossa.

Takareisiin? Itse en ole kuullut ikinä tällaisesta. Pakaroihin ja etureisiin pitäisi kyllä ottaa ja näin myös itselläni.

Siis itselläni on se kuva, että yksinkertaistetusti etukyykky etureisille ja takakyykky takareisille, mutta saadaanko tähän asiaan jotain varmennusta? Jos takakyykyn on tarkoitus ottaa etureisiin, niin sittenhän kaikki olisi kohdallaan, etureidet ovat aina mukavassa pumpissa kyykkysarjojen jälkeen. Vai voiko sitä nyt sitten käyttää kumpaan tahansa/molempiin paikkoihin tekniikkaa vaihdellen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom