Kyykky- ja mavekyssäreitä

^ Luonnaako etukyykky?

+ voithan tietysti tehdä askelkyykkyä/penkillenousuja (ei nyt ihan korvaa kunnon kyykkyä....) lisäpainoilla

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä kannattaisi tehdä kun kädet eivät yksinkertaisesti taivu takakyykkyyn?
Eli en saa käsiä taitettua niin taakse että saisin tangosta kiinni paitsi jos tanko on niskassa ja painaa aika ikävästi siellä

Eiks kaikil kovil kehonrakentajil oo just tanko niskas? Enemmä näkyy kyl noil kehareil tota niskakyykkyy ku se ottaa enemmä perseesee ku takakyykky.

Etkö pysty ottaa tangosta leveempää otetta? Luulis nyt perkele et jotenki saa tangosta kii :D

Juu kyllähän etukyykky onnistuu, mutta eikös se ota hieman enemmän etureisiin ja vähemmän takareisiin kuin takakyykky?
Ja jos koitan ottaa leveämpää otetta niin kyllä ranteet alkavat paukkumaan siinä jo

Eikös takakyykyssä kuulu sen tangon olla hartioilla?

Kun tekee etukyykkyä etureisille niin voi tehdä jullea tai sjmv:tä takareisille. Luonnaako sjmv tai julle?

Takakyykyssä tanko on taka olkapäiden päällä. Eli ku vedät lavat yhtee nii siihe tulee hyvä paikka tangolle. Niskakyykyssä tanko on epäkkäiden päällä.:whip:

Juu kyllä sjmv luonnistuu, mutta korvaako se sitten kokonaan takakyykyn?
Takakyykky on kuitenkin varmaan parempi jos haluaa myös voimaa reisiin?

Kysynpä tälläisen välikysymyksen, haluatko reisiin massaa vai voimaa? :D

Sitten varmaan ITSE tekisin jullea takareisille ja etukyykkyä etureisille, tässä oman mielipiteeni, muut voivat sanoa omia mielipiteitään.

JOS siis takakyykystä ei tule hevonvit#ua.

Minä en henkilökohtaisesti usko edes olevan mahdollista, ettei kyykkyä muka voisi tähdä käsien takia. Ei mene kaaliin, ei. Jo oikeasti on tuollainen ongelma, niin kannattaa jo laittaa videota siitä, sillä tuo on täysin uskomatonta.

marde84;3032733 begin_of_the_skype_highlighting**************3032733******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Minä en henkilökohtaisesti usko edes olevan mahdollista, ettei kyykkyä muka voisi tähdä käsien takia. Ei mene kaaliin, ei.

Palovamma tms. ihoon ja jänteisiin vaikuttava onnettomuus, joka estää käden taivuttamisen kovin pitkälle taakse? Eräs kaverini on lapsena saanut kiehuvaa vettä toisen hartian paikkeille, ja veikkaan ettei hän takakyykkyyn todellakaan pystyisi.

Minä en henkilökohtaisesti usko edes olevan mahdollista, ettei kyykkyä muka voisi tähdä käsien takia. Ei mene kaaliin, ei. Jo oikeasti on tuollainen ongelma, niin kannattaa jo laittaa videota siitä, sillä tuo on täysin uskomatonta.

Itse olen kyykännyt lämppäri painoilla pitämättä kiinni tangosta :D En suosittele silti kokeilemaan.

Veteleekö täällä muut todella matalan volyymin ohjelmilla? Meinaan että vain 1-3 sarjaa maastavetoa. Jos vedätte niin millaisella systeemillä olette saaneet hyvää kehitystä aikaan?

Ite oon nyt aivan koukussa matalalla volyymilla ja kovalla intensiteetillä treenaamiseen. Viimeset 3kk olen maastavetoa tehnyt ainoastaan kaksi kovaa sarjaa (yksi 6-9 toiston ja yksi 9-12 toiston sarja) kerran kahdessa viikossa ja oon kyllä tykännyt. Nyt on vaan ruvennu tekemään niin tiukkaa noitten sarjojen kans ku painoa lisäillyt tankoon että oksennus tulee väkisinkin, mietin että ei varmaan enää kauaa pysty samaa tahtia lisäilemään rautaa tankoon ilman että tekniikka kärsii ja henki lähtee niin ajattelin ruveta vetämään vähän voimapainotteisemmin.

Ajattelin että jos nyt kokeilis vaikkapa tehdä yhden 3-4 toiston sarjan ja yhden 5-6 toiston sarjan, saas nähdä miten toimii.. Aika vähän kyllä tulee toistojakin per treeni mutta uskon että voi vaikkapa toimia mulla ku kroppa on tykänny vähäisistä sarjoista aiemman 5-10x2-5 -systeemin seuraajana.. Jospa tässä sais vähän pohjaa 200 kilon maastavedon metsästykseen :)

^Ite sain ainakin maven nouseen 160 -> 200 matalal volyymil justiinsa todella nopsaan. Tein 5x3 eri prosenteil tyyliin 75, 85, 90, 90, 70. Joka kerta kun setti meni läpi niin pistin 5 kg lisää painoihin ja uus yrkkä. Noi prosentit on sit aika päästä heitettyjä. Sun kannattaa ite selvittää millä esim menee se maksimi kolme ja sen mukaa ladata painot. Idea kuitenki progressio ja jos tulee stoppia niin tilanteesta riippuen pitempää sarjaa tai kevyt viikko.

Viimeksi muokattu:
^Ite sain ainakin maven nouseen 160 -> 200 matalal volyymil justiinsa todella nopsaan. Tein 5x3 eri prosenteil tyyliin 75, 85, 90, 90, 70. Joka kerta kun setti meni läpi niin pistin 5 kg lisää painoihin ja uus yrkkä. Noi prosentit on sit aika päästä heitettyjä. Sun kannattaa ite selvittää millä esim menee se maksimi kolme ja sen mukaa ladata painot. Idea kuitenki progressio ja jos tulee stoppia niin tilanteesta riippuen pitempää sarjaa tai kevyt viikko.

Joo, ajattelin nyt koittaa tuota 1x4 & 1x6, tänään oli tarkotus alottaa. Pistin 10kg lisää noihin viime kerran 9&12 toiston sarjapainoihin, meniki 6&9 toistoa, oli helvetin vahva olo.. Ois varmasti menny yks tai kaks lisääki ku olis repiny.. Saa nähä jos ens kerralla laittaa 10kg vielä noihin lisää ja koittais sillä vaikka 4&7 :P

Noni sehän on alkanu loistavasti! Kantsii myös muistaa ettei sit tee noin lyhyitä settejä pitkään putkeen. Itelle jäi jotenki päälle toi muutama sarja 3 toistoa per setti (hermotus?) ja oli aika lailla sama millä painolla teki niin se neljäs toisto/kuudes sarja oli erittäin paha :jahas: Eli se vaihtelu on aikalailla avain onneen jos haluaa taata et perusvoimat ja maksimit on suhtkoht lähekkäin. Mut tota sun suunnitelmaa katsoes oot selvästi huomioinu sen et ei pitäs kyl olla mitään hätää.

Joo, kyllä noita sarjapituuksia ja treenityyliäkin tulee yleensä vaihdeltua n. 3kk välein.. Nyt tuli jotenki semmonen innostus että jos lähiaikoina olis joitaki pieniä maastavetokisoja nii vois mennä kokeilemaan :D

Onko maastavedossa syytä vaihdella ristiotteella tehtäessä käsien otetta? Kuullut vaan juttua, että jos unohtaa vaihdella niin selkä vois jotenkin kehittyä epätasasesti, toinen puoli enemmän kun toinen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom