Kyykky- ja mavekyssäreitä

Eilen otin kyykyn videolle. Kyllähän tossa on vielä paljon parannettavaa. Paranis kai paljon jos heittäis egon pois ja tipputtais vaan painoja pienemmäksi?
Paino oli siis sellainen että sain juuri 5-5-5-3
Omaan silmään otti:
-lähtee ylös tullessa kippaamaan eteen, yläkroppa pettää? Heikot takareidet?
-Menenkö vieläkin liian pommilla alas? >yläkroppa pettää ylös tullessa?
-painopiste(tanko) hiukka edessä? Samoin polvet?
Jalkaterät on kyllä tukevasti maassa. Ei epävakaata tunnetta siellä.
-Tangon liikerata ei ole suoraa linjaa nähnykkään.

Joku tässä nyt vaan on niin vaikeeta. Tehdessä tuntuu ok, mutta kyllä video näyttää toista. Jotain tarttis tehdä?
Tärkein taitais nyt olla se pienemmät painot?
Persettä enemmän taakse lähdössä?

Mulla menee ainakin alaselkä kipeeksi jos lantio kippaa alhaalla noin paljon. Onko tuo nyt se buttwink.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
onhan se ja sen takia sitä liikkuvuutta pitäs saada. toi syvyys on myös aika vaativa liikkuvuuden kannalta.

onhan se ja sen takia sitä liikkuvuutta pitäs saada. toi syvyys on myös aika vaativa liikkuvuuden kannalta.

Yksi syy myös miksi haluan tehdä syvään; pitää myös liikkuvuutta yllä. Buttwinkiä en koe itselle ongelmaksi, kyykky ei ole koskaan saanut mitään paikkaa kipeäksi.
Mutta joo, liikkuvuutta pitää parantaa tietty. Tyytyväinen olen että edes pääsen alas asti. Hiotaan liikkuvutta tässä ohessa pikkuhiljaa.

En ole ihan varma mikä suurin riski tuossa piilee, mutta olen antanut itseni ymmärtää että tuo lantion kippaaminen aiheuttaisi hallaa rangan alimmille nikamille/välilevyille kun ranka ei ole neutraali vaan kippaa kuorma päällä, voisiko sitä jollain tapaa verrata pyöreällä selällä vetämiseen mutta paine tulee buttwinkissä enempi alempiin nikamiin (?)

Ja minulle tulee se olo buttwinkistä kyykyissäni, että kun se neutraali asento ei pysy niin myöskin koko voimantuottamisen ketju lantiosta lähtien muuttuu "epälineaariseksi" tai miten sitä kuvailisi.

on eri asia liikkua fiksulla liikeradalla kuin millä tahansa keinolla. buttwink ei ole kipujuttu, vaan selän virheasento rasituksessa. siinä vaiheessa, kun se aidosti tuottaa kipua, voi olla myöhäistä jo. terveydellisten syiden lisäksi pakaroiden voimantuotto on parempaa, ellei butt winkkaa. eli kuntoon se puoli selkeellä huolella. liikkuvuusharjoitteena jalkakyykky ei kyllä ole mikään ideaali eikä sitä semmosena mulle pysty perusteleen.

Hyviä pointteja herroilla. Kiitos.
Lähdetään työstämään asiaa. :)

Olisko viisaampaa jättää kyykky ylemmäs kunnes asiat on kunnossa vai jatkaa nykyiseen malliin?
Aiemmin stoppaaminen tuntuu ainakin ajatustasolla hankalalta, jotenkin luonnollista mulle mennä noin kuten videolla.(n)

Itse tekisin ainakin työsarjat siihen syvyyteen missä ei butt winkkaa. Suosittelen ainakin testaa pn-kenkiä vaikka idealistina haluaisit kyykätä ilman kantakoroketta. Itse ajattelin aika pitkään samoin kuin sinä, mutta olen huomannut että itse tarviin sen korokkeen kun en saanut aikases parantaa liikkuvuutta. Kuten JTO sanoi, se ei parane kyykkäämällä vaan vaatii liikkuvuustreeniä.

opettelukysymys se syvyys ja vie hetken aikaa saada kuntoon. 10cm korkeempi on vielä aika syvä, mutta siinä ei buttwinkiä tule. liikkuvuudella kyl tekee paljon lisää.

Tuosta videosta ajattelen että alas kyykkyyn mennessä voisi varsinkin lämmittelyn nousu sarjoissa tunnustella ns istua jalkojen väiin mikä vähentää pyllistystä. Silloin ala asennossa lantio jää vähän edemmäs. Kyykystä nousua ainakin itse ajattelen siten että jalat painaa lattiaa alas samalla kun pää lähtee ylöspäin - narun voi kuvitella vetämään päätä kattoon. Siinä nousussa voi myös kokeilla miltä tuntuu tuoda lantiota ts sukuelimiä eteen samalla kun polvikulma pieneenee ylös tullessa. Jos haluaa kyykkiä painonnosto tyylin ja vahvistaa vallankin etureisiä niin voi ottaa ylä asennossa pakarat tiukaksi ja niiata polvia jalkapöydän päälle ennen kuin istuu alas. Jto kirjoitti aiemmin siitä laskun tekniikasta ja iskevästä suunnanvaihosta, viittaan siihen myös.

Itse tekisin ainakin työsarjat siihen syvyyteen missä ei butt winkkaa. Suosittelen ainakin testaa pn-kenkiä vaikka idealistina haluaisit kyykätä ilman kantakoroketta. Itse ajattelin aika pitkään samoin kuin sinä, mutta olen huomannut että itse tarviin sen korokkeen kun en saanut aikases parantaa liikkuvuutta. Kuten JTO sanoi, se ei parane kyykkäämällä vaan vaatii liikkuvuustreeniä.
Kuten olen huudellut, terveys edellä mennään. Ja kun eilen enemmän perehdyin butt winkkiin ja sen seurauksiin niin takkihan tässä kääntyi.:whistle:
Pistin pn-kengät tilaukseen.
Ja syvempi perehtyminen tuon liikkuvuuden parantamiseen alkaa myös.
Ja aletaan nyt kokeilemaan sitä syvyyden vähentämistä tässä alkuun kanssa.

Viimeksi muokattu:
buttwink ei ole kipujuttu, vaan selän virheasento rasituksessa. siinä vaiheessa, kun se aidosti tuottaa kipua, voi olla myöhäistä jo.

Mulla on siis lantion alueen tosi herkillä vetämään jumiin, ilmeisesti ihan krampin omaisesti iliacus käyttäytyy (OMT-fyssarilla tämän kanssa käyty hoitojakso, ja todennettu ongelma) ja se saa aikaan kipua treeniä seuraavana päivänä koko lonkan ympäristöön etu- ja takapuolelle. Ja oon huomannut että tämä pahenee kyykyssä buttwinkkaamalla.

Kuten olen huudellut, terveys edellä mennään. Ja kun eilen enemmän perehdyin butt winkkiin ja sen seurauksiin niin takkihan tässä kääntyi.:whistle:
Pistin pn-kengät tilaukseen.
Ja syvempi perehtyminen tuon liikkuvuuden parantamiseen alkaa myös.
Ja aletaan nyt kokeilemaan sitä syvyyden vähentämistä tässä alkuun kanssa.
Mitkä kengät tilasit? Itse käytin lautaa kantojen alla aiemmin. Kerran kokeilin kenkiä niin ei ole ollut lautaa ikävä sen jälkeen. Pn-kengät oli paras ostos ikinä.

Jos kyykky tuntuu paremmalta leveällä asennolla niin onko silloin yleensä myös mave parempi tehdä leveänä vai onko ihan liikekohtainen? Kyykkään ite aika leveällä ja nyt testasin leveää myös mavessa ja tuntui ehkä paremmalta. Sain alaselältä rasitusta hieman muuallekkin.

Mitkä kengät tilasit? Itse käytin lautaa kantojen alla aiemmin. Kerran kokeilin kenkiä niin ei ole ollut lautaa ikävä sen jälkeen. Pn-kengät oli paras ostos ikinä.

Adidas.fi:stä pari päivää sit pistin Power Perfect 3:t tiluuseen 55,97€ dhl:llä himaan tuotuna, ei paha :D Nyt tosiaan (15.1. alkaen)punaset ja roosat alessa ja mobiiliapilla tilaamalla vielä -20% checkoutissa.

Adidas.fi:stä pari päivää sit pistin Power Perfect 3:t tiluuseen 55,97€ dhl:llä himaan tuotuna, ei paha :D Nyt tosiaan (15.1. alkaen)punaset ja roosat alessa ja mobiiliapilla tilaamalla vielä -20% checkoutissa.

Todella hyvä diili.

Eihän kukaan tehnyt samaa mokaa kuin minä ja tilannut pn-kengät adidasgazellesuomi sivulta? Mainostavat täydellistä ilmaista vaihto ja palautusoikeutta 120 päivää. Powerperfect 2 kengät tilasin. Lähettivät pinkit adidaksen kopiot juoksulenkkarit. Eivät suostuneet hyvittämään kuin 10% ostosummasta. Palauttaa ei voinut. Lopputulos oli etten saanut penniäkään hyvitystä.

Kyykky kengät on kyllä hyvät olla olemassa,pystyyhän niillä suurimman osan salitreenistä muutenkin tekemään,nyt muutama sali reissu alla paini kengillä ja ainoa missä nuo on paremmat on mave.Minäkin ajattelin alkuun että mahdollisimman RAW on se juttu.
3,5v ja mulla on kassissa
-mankku
-voimanostovyö
-rannesiteet
-mavekengät
Ostattaa vielä myytyjen kyykkykenkien tilalle uudet ja polvilämmittimet on kanssa hankittava:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom