Kyykky- ja mavekyssäreitä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä korkeammalla tanko on lattiasta, sitä vähemmän käytät jalkoja.

Tarkemmin etureisiä ja pakaroita. Ottaa enemmän takareisiin ja yläselkään. En tosin varmuudella tiedä näitä, mutta tämä on käsitykseni. Istuu ainakin hyvin aivoon.

Itse kysymys kuuluukin, miten tuo tangon korottaminen vaikuttaa? Eli siis jakaako se liikkeen rasitusta normaalista poikkeavalla tavalla?

Korokkeelta tai telineeltä jos vetää mavea, sehän vaan vähentää jalkojen osuutta nostosta eli keskittää liikkeen paremmin sinne selkään. Kotleri on kehunut tekevänsä maven aina telineeltä saadakseen sen parhaan hitin sinne selkään. Jos voimannosto mielessä treenais niin sittenhän tuo vähennetty liikerata olisi ehkä vähän huono juttu...

Auttaisikohan venyttely tuohon kun ei millään tahdo löytyä tangolle paikkaa kyykyssä, jos auttaisi niin millaista venyttelyä suosittelisitte?

Mulla on kanssa kyykkyyn liittyvä kyssäri. Elikkä tanko on mulla ikäänkuin vinossa. Olen koittanut pitää tankoa eri kohdissa, mutta aina se vain on vino. Olen myös koittanut leveämpää sekä kapeampaa otetta mut ei se vaan onnistu. Mikä neuvoksi? :(

e. Ja se tanko siis ei ole vinossa niin, että toinen puoli olisi alempana, vaan toinen puoli on ikäänkuin taempana kuin toinen puoli.

Juuri tätä tarkoitan, eikös sen oikean paikan kuuluisi olla sellainen missä tanko ei satuta?

Mulla oli ainakin aluksi vaikea löytää paikkaa, jossa tanko ei sattuisi. Olin kai vaan niin luinen kaveri :) Jos ei niskanikamiin satu tms., niin ei se pieni kipu kyykätessä haitaksi ole. Koita vetää lapoja yhteen ja pitää katse eteenpäin, kyllä se oikea paikka sieltä ajan kanssa löytyy. Suht alas se tanko kyllä tulee, aluksi tuntuu, että se tippuisi jo pois selästä niin alhaalla, mutta kyllä se siellä ihan hyvin pysyy.

Sopiva tangon paikka löytyi ainakin itselläni siten, että otin tangon mahdollisimman tukevaan kohtaan ja aloin sillä tekemään. Olihan se alkuun kivuliasta, mut muutaman kerran jälkeen kipu oli vähentynyt huomattavasti ja pian kipu katosi lähes kokonaan.

Olen tässä nyt ajatellut, että ottaisin selkätreeniin maven lisäksi ton polvilta vedon mukaan, mutta ongelmana on, että salilta ei löydy minkäänlaisia korokkeita. Ainoa vaihtoehto olisi smith-laitteessa polvilta veto, mutta onko järkevää liikeradan suhteen?:rolleyes:

Teen etukyykkyä ja usein treeneissä on joku 2-4 sarjaa 2-4 toistoa, erittäin kovaa (ei siis mitään täys maximeja) Niin kannattaako sen ajan käyttää polvitukia? En usko, että ne polvet menee "rikki" ihan siitä niin kuin ne olisivat "aina tuettuina", mutta mitä mieltä olette kannattaako käyttää? Siis syy tähän olisi aikalailla se, että ilman hyviä lämmittelyjä kun teen kyykkyä niin polvi saattaa naksahtaa kun nousen ja silloin se on vähän aikaa kipeä (päivä pari) niin en haluaisi olla polvivammainen koko ikääni koska tein kyykkyä liian suurilla painoilla.

En mä ainakaa käytä etukyykys koskaa mitää. Mut siis ei niistä mitää haittaakaa oo.

Toho Smitti veto kysymykseen en osaa vastata. Oon kokeillu ja totesin että ei tää nyt oikee oo hyvä. Jos sun salilla on racki nii tee siin.

Kokeilemalla selviää.

Eli, postasin tuonne jo aikasemmin, että mitä kannattaisi tehdä kun kyykky tanko on ns. vinossa, ei niin että toinen puoli oli alempana kuin toinen, vain että toinen on taempana kuin toinen.
Sitten että mihin lihaksiin rive vaikuttaa? Ajattelin kokeilla sitä Maven rinnalla (jos vaikuttaa samoihin lihaksiin). Tiettyhän sekin on aikalailla koko kropan liike, mutta mitkä lihakset eniten työssä?

Jos vetää pitkään ristiotteella ilman vaihtelua niin se saa ainakin aikaan kyseisen ilmiön. Toinen puoli selästä on heikompi. Jton kanssa juttelin siitä ja asia korjaantui itselläni yhden jalan variaatioilla kyykystä, vedosta ja prässistä.

Jos vetää pitkään ristiotteella ilman vaihtelua niin se saa ainakin aikaan kyseisen ilmiön. Toinen puoli selästä on heikompi. Jton kanssa juttelin siitä ja asia korjaantui itselläni yhden jalan variaatioilla kyykystä, vedosta ja prässistä.

Muttakun olen vain muutamman kerran vedellyt vahvemmalla ristiotteella ja muuten pelkästään myötäotteella koska veto painot ovat pienet.

trnaja: -Enpä varsinaisia tukia suosittelisi, mutta sellaiset neopreni lämmittimet on hyvästä. Mutta eipä nekään poista ongelmaa, joka johtuu huonosta lämmittelystä ja liian suurista painoista. Eli ennen lisätukia opetellaan lämmittelemään kunnolla ja noustaan painoissa sitä mukaan kun voima ja hallinta riittää niiden nostamiseen.

"Teen etukyykkyä ja usein treeneissä on joku 2-4 sarjaa 2-4 toistoa, erittäin kovaa (ei siis mitään täys maximeja) Niin kannattaako sen ajan käyttää polvitukia? En usko, että ne polvet menee "rikki" ihan siitä niin kuin ne olisivat "aina tuettuina", mutta mitä mieltä olette kannattaako käyttää? Siis syy tähän olisi aikalailla se, että ilman hyviä lämmittelyjä kun teen kyykkyä niin polvi saattaa naksahtaa kun nousen ja silloin se on vähän aikaa kipeä (päivä pari) niin en haluaisi olla polvivammainen koko ikääni koska tein kyykkyä liian suurilla painoilla."

Eli, postasin tuonne jo aikasemmin, että mitä kannattaisi tehdä kun kyykky tanko on ns. vinossa, ei niin että toinen puoli oli alempana kuin toinen, vain että toinen on taempana kuin toinen.
Sitten että mihin lihaksiin rive vaikuttaa? Ajattelin kokeilla sitä Maven rinnalla (jos vaikuttaa samoihin lihaksiin). Tiettyhän sekin on aikalailla koko kropan liike, mutta mitkä lihakset eniten työssä?

Pohkeet, Olkapäät, Epäkkät, Selkä, Reidet ainakin :whip:

Tuli saatua tänään tekniikkavinkkejä maveen ja kyykkyyn 380 kilon raakavetäjältä. En perkeleellläkään muista kaverin nimeä. Suurin virhe vedossa oli etten tuonut sääriä tarpeeksi eteen. Katse pitäisi pitää maassa muutaman metrin päässä ja pään pitäisi liikkua samassa linjassa selän kanssa. Tärkeintä tosiaan on, että perse pysyy lähellä tankoa - suurissa raudoissa kahden sentin ero voi tuoda kymmeniä kiloja lisää kuormitusta. Sanoi myös, että ristiotteella vedettäessä ei tarvitse vaihtaa käsien asentoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom