Pahoittelen faktaa, että kirjoitan tähän ketjuun niin usein, mutta maastaveto on liike, jossa minulla on eniten ongelmia techniiqan kanssa. Tänään mulla tuli jonkunlainen noidannuoli perseeseen vasemmalle puolelle, kun tein maastavetoa. Se on edelleen kipeä, ja sattuu siis kun kumartuu esim alas samaan tapaan kuin mavessa. Onko se vaarallista? Epäilen, että pääsyy tähän on se, että tein ristiotetta tällä kertaa eri päin kuin mitä olen normaalisti tottunut tekemään. Kenties selän lihakset eivät ole tottuneet rasitukseen näin päin. Tuntuu, että siinä kovimmassa sarjassa ei ikinä pysty pitää tekniikkaa 100% kunnossa. Kuinka leveällä otteella käsiä pitäisi pitää? Pidän normaalisti käsiä n. 3cm leveämmällä kuin karhennuksen reuna, mutta kädet hinkkaavat hankalasti jalkoja vasten tällöin.
Tuohon SJMV-keskusteluun liittyen: esim. Mark Rippetoen Starting Strength -kirjassa käytetään polviin asti tehtävästä ja yläasennosta alkavasta liikkeestä nimeä: "Romanian deadlift." "Stiff-legged deadlift" taas on se liike, joka alkaa tanko lattiassa, ja tanko nostetaan suorin jaloin sieltä ylös.