Kyykky- ja mavekyssäreitä

no, kun viimeksi joku kysyi, että jäikö jotenkin vajaaksi tuo mun veto niin nyt sit ojensin... en ehkä kyl aina vedä noin yli.

- mä oikeesti yritän kyllä ottaa onkeeni kaikki neuvot!

eli siis.
tanko lähemmäs jalkoja ja pitkin jalkoja nosto. hhmm. ja kai mä nyt mun mielestä perseellä lopun puristan? emmää tiä; millä muulla sen sit tekee?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jalat suoristuu liika nopiaa ja tanko ei mee sääriö myöten taitaa olla isoimmat jutut?

no, onks se nyt paha virhe??!

Laita vaikka video pauselle siinä alussa, kun painot irtoaa maasta. Jalat on siis melkeen suorat vaikka painot on liikkuneet vasta pari senttiä. Selkä on lähes vaakasuorassa. Eli älä oikaise jalkoja niin nopeasti suhteessa siihen paljonko painot on nousseet maasta. Selkä ei saisi vedon aikana mennä enempää vaakasuoraan kuin lähtöasennossa on.

Lisäksi vedä ne painot ylös niin lähellä jalkoja että tanko koskee sääriin.

tuosta kyykystä
oon yleensä tehny ihan normi takakyykkyä suoralla tangolla, tanko vähän tossa alempana selässä, mutta viime aikoina alkanu tuntumaan että ei oikein kulje, jää korkeeks, ei saa hyvää asentoa mitenkään jne.
tänään sitte tein kyykkyä ekan kerran http://saimon82.gym-space.fi/files/2010/02/12022010083.jpg tuollaisella tangolla, alkuun oli vähän hakemista mutta tanko tuli ylemmäs niskaan, käsien asento tuossa sivulla tuntu luonnollisemmalta tai jotenkin ei ahdistanu niin paljoa, sekä meni paljon syvemmälle, ehkä jopa nätimmällä tyylillä kuin tavan suoralla tangolla.
onko siis hirveesti väliä, tekeekö kyykkyä tuolla vai suoralla tangolla jos tavoitteena on vain käydä salilla ja lisätä painoa kyykkyyn kun siltä tuntuu ? ottaako tuo mihin ja miten paljon eritavalla kun normi suora tanko ?

no, kyykystä en sitten kehtaakaan laittaa kuvaa.
mul on niin sikakireet noi lonkankoukistajat et meinaa heijata eteen pienilläkin painoilla.
vai onko sit vika niissä?
- vai onko jalat vaan niin heikot, mut en voi myöntää sitä?

... mikä on paras venytysasento lonkille, jos se nyt siitä on kii?
ja mistä muusta tietää et se on niissä vika.

Nyt joku vähän mua tietäväisempi voisi kertoa, kun jäi askarruttamaan. Eli en tehnyt tänään selkätreenissä mavea, koska takareidet ovat vielä jalkatreenistä rasittuneet ja muutenkin pakarat ja takareiskat kiristää tota selkää. Tarkoitus mennä kyllä mahdollisimman pian hierojalle ja venytellä aina, kun muistaa. Tein maven tilalle tota Rack pullia eli suomeksi kai pukilta veto tms. Oliko virhe vai onko tuo kyseinen liike juuri se enemmän ns. bodailu liike? Tuntumaa kyllä tuli ja muutenkin treeni luisti, mutta missasinko jotain, kun vaihdoin tällä kerralla maven tohon?

Mä olen jättänyt maven tässä ohjelmassa melkein kokonaan pois ja teen räkkivetoa selkäpäivän loppuun. Saan suurimmaks osaks jätettyä takareidet mahdollisimman vähälle damagelle ja keskityttyä isommilla romuilla alaselkäakselille.

Tuskin jäi sun kehittyminen tuosta kiinni :)

Kuuluuko maastavedossa tuntua niskassa selkeää rasitusta, kun tehdään suhteellisen isoilla painoilla? Tein 2x6 ja viimeisessä sarjassa rasitusta tuntui selkeästi niskassa, onko normaalia? Entä kannattaako tuo selän "yliojennus" suoristusvaiheessa jättää kokonaan tekemättä?

etanainen: -Tuon kontrollin lisäksi kannattanee testailla eri jalkojen asentoja/suuntauksia, miten saat liikkeestä luontaisemman itsellesi. Jokaisen toiston kun pitäisi olla samannäköinen ja kuten jo sanottua, ylöstulo samaa rataa kuin laskeutuminenkin.

Videon perusteella lähtisin kokeilemaan laittamalla jalkaterät aavistuksen ulkoviistoon suoraan eteenpäin osoittamisen sijaan ja panostaisin siihen mielikuvaan, että liike lähtee lantiosta, ei polvista. Eli sen sijaan että lähdet työntämään polvia eteen päin, kokeile istua sinne jalkojen väliin. Pääset syvemmälle eikä painopiste mene niin eteen alasmennessä eikä sieltä alhaalta lähtiessä.

Polvet näyttäisi valuvan liikaa jalkojen eteen. Enemmän persettä taakse ja selkä suoristumaan yhtä aikaa polvien kanssa eikä vasta ylhäällä. Itsekin olen vasta aloittelija kyykyssä, joten voin puhua läpiä päähänikin.

TÄNKS^^
joo. oon noita muitten videoita kattellu ja jotenkin muita onnistuu se jalkojen väliin "istuminen" paremmin.
- kokeilen nyt sit seuraavaksi erilaisia jalkojen asentoja ja ehkä hiukan leveempääkin.
- mites toi tangon paikka; kannattaako joskus koittaa silleen, et tanko on enemmän siellä niskassa ku tossa alempana?

- välillä tuntuu et pelkällä tangollakin tehtynä asento heiluu ja huojuu.
ja tosiaan tonne lonkankoukistajaan sattuu ilman painojakin joskus. - vasen se kipuilija.
- venyttelyt, semmoset pidemmät on jääny. mut yritän panostaa noihin reisiin varsinkin.

Polvet näyttäisi valuvan liikaa jalkojen eteen. Enemmän persettä taakse ja selkä suoristumaan yhtä aikaa polvien kanssa eikä vasta ylhäällä. Itsekin olen vasta aloittelija kyykyssä, joten voin puhua läpiä päähänikin.

no, jaa.
ymmärrän että selkä ei sais notkuu eteen vaan nousta yhtä aikaa koko asennon kanssa. se nyt vaan on ollu hankalaa, yrityksistä huolimatta.

Videon perusteella lähtisin kokeilemaan laittamalla jalkaterät aavistuksen ulkoviistoon suoraan eteenpäin osoittamisen sijaan ja panostaisin siihen mielikuvaan, että liike lähtee lantiosta, ei polvista. Eli sen sijaan että lähdet työntämään polvia eteen päin, kokeile istua sinne jalkojen väliin. Pääset syvemmälle eikä painopiste mene niin eteen alasmennessä eikä sieltä alhaalta lähtiessä.

Tästä olen eri mieltä. Jos ei harjoitella voimanostoa niin kyykky tulisi aloittaa polvien liikkeellä.

no. mäteen tota SS:ää joka kait on voimatreeni. MUT tällä hetkellä teen kaiken tätä painonpudotusta silmällä pitäen ja TIETYSTI harjoittelen liikkeitä + yritän säilyttää/lisätä lihasmassaa.
- ei musta mitään voimailijaa tuu vaan BODAILIJA. :puntti:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom