Kyykky- ja mavekyssäreitä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
täs olis mun maastaveto 60kgx4. viides jäi taas lattiaan.
huonohan tuo kuvan laatu on ja rajaus hiukan kehno, mutta näkee tosta nyt jotain.
tietty kiirehdin kauheesti alussa tekemään, ku en tienny miten pitkää pätkää tää puhelin kuvaa.(sen kai voi määritellä puhelimesta...)
- asentoa seistessä ei nää mutta kyllä mä ainakin hiukan taakse päin nojaan eli selkä on suorassa.

ekana kun näin ton videon itestäni, mietin että meneeköhän nyt ihan päin metsää. mutta sit ku oon vertaillu sitä muihin videoihin ja jonkun naisenkin nostamaan niin sitten totesin, että ei toi kai ihan paska tyyli/tekniikka oo.
ja maksimit on siis kyseessä, että sen takia horjun ku heinä tuulessa.

- kait sitä jossain kohtaa lisää tulee otettuu kuvii. kyykystäkin. se kamera tai känny unohtuu vaan niin usein pukkariin eikä jaksa enää mennä kesken reenin hakemaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vetääkö kukaan mave sarjat sormilukko otteella? Ite kokeilin tänää vetää yhen sarjan, tangossa oli 237.5kg ja peukut kyllä huusi hoosiannaa.

Vetääkö kukaan mave sarjat sormilukko otteella? Ite kokeilin tänää vetää yhen sarjan, tangossa oli 237.5kg ja peukut kyllä huusi hoosiannaa.

Jep. Kovin isoihin painoihin ei mun voimilla mennä, mutta sormilukko menee eksponentiaalisesti tukalammaksi mitä pidempi sarja on. Pakko saada symmetrinen veto ettei selkä ala pahemmin oireilemaan.

Onko kyykky ja mave parempi tehdä nopealla kiskaisevalla liikkeellä vai rauhallisesti ylös-alas? Itse olen kummankin tehnyt erittäin rauhallisesti, esim. kyykyssä hitaasti laskeutumalla aivan alas asti, ja sitten sieltä rauhallisesti takaisin ylös. Syvyyttä en tarkkaile muuten kuin että niin syvälle kuin pääsen, eli reidet about 70-80 asteen kulmaan maahan nähtynä. Täytyy joskus napata video.

Onko kyykky ja mave parempi tehdä nopealla kiskaisevalla liikkeellä vai rauhallisesti ylös-alas? Itse olen kummankin tehnyt erittäin rauhallisesti, esim. kyykyssä hitaasti laskeutumalla aivan alas asti, ja sitten sieltä rauhallisesti takaisin ylös. Syvyyttä en tarkkaile muuten kuin että niin syvälle kuin pääsen, eli reidet about 70-80 asteen kulmaan maahan nähtynä. Täytyy joskus napata video.

Nopeasti ylös mutta ei mitään repäsyä, vaan "kiristät" tangon ja lähdet tasesti nostamaan. Alas vienti ilman "painetta"...

ekana kun näin ton videon itestäni, mietin että meneeköhän nyt ihan päin metsää. mutta sit ku oon vertaillu sitä muihin videoihin ja jonkun naisenkin nostamaan niin sitten totesin, että ei toi kai ihan paska tyyli/tekniikka oo.
ja maksimit on siis kyseessä, että sen takia horjun ku heinä tuulessa.

Maksimit paljastaa tekniikan heikkoudet parhaiten. Mä sanoisin, että lantio toimii vajaateholla. Suoristuuko sun jalat oikeasti kunnolla jokaisessa nostossa? Video ei toki ole paras mahdollinen, mutta näyttää että noston yläosassa olisi hieman reisikannatuksen makua? Aluksi vedä itsesi tiukaksi tankoa vasten, ennen kuin lähdet vetämään; sitten rohkeasti lantio eteen ja polvet suoriksi.

Moni tekee maven niin huonosti, että ihan kenestä tahansa ei kannata ottaa mallia. Eikä ole mitään syytä verrata omaa tekniikkaa vain naisiin; jos välitykset ovat samat, ihan sama onko toinen nainen vai mies.

^hhmm.. kyllä ne suoristuu. perse on vaan niin iso että housut jää lököttämään. :D :D no, tarttee muistaa ottaa se kamera taas seuraavaksi mukaan ja vaikka ottaa sit kuvaa kevyemmillä ja raskaimmilla painoilla.

reisikannatuksen?

ookoo. yritän muistaa.
ja oon mä niitä miehiikii kattellu. tietty Rippetoen videot myös ku kerran SS:ää teen. oon yrittäny sen ohjeilla mennä.

Reenaan nelijakosella ohjelmalla. Reenipäivät ma, ti, to ja pe. Selkäpäivä löytyy torstailta. Oisko järkee, jos siirtäs tuon maven keskiviikolle ja tekis tuona päivänä tosiaan pelkän maven? Tilanne on nyt se, että tämä liike ei nyt vaan jostain syystä lähe luonnistumaan. Noin puoltoista vuotta oon salilla käyny, mistä vuoden oon ollu intissä, joten se aika nyt on reenin ajalta ollu aika perseestä, mutta tuo maastaveto ei kyllä ole oikeestaan ikinä onnistunu. Tänään tein kuukauden tauon jälkeen(polven takia en oo voinu tehä) ja eihä se lähe... Tuo tekniikka pitäs opetella nyt kunnolla ja tällä hetkellä tuntuu ja videoltaki näyttää, että nostan painon käytännössä pelkästään selällä. En siis saa jalkoja mukaan liikkeeseen. Tuntuu vaan saatanan epäluonnolliselta vetää se perse sinne alas asti, mutta pitää se nyt varmaan vaan opetella vetämään. Kohtalaisen pitkät jalat muuhun kroppaan nähen saattaa vaikuttaa vähän. Painot nyt tänäänki oli samat ku millä penkissä teen sarjoja eli kyllähä se aika onnettomalta vaikuttaa. Kohtalaisen kevyestihän nuo painot toki nousee ja sais varmaa samat sarjat tehtyy, vaik laittas sen 20-30kig lisää, mutta noissakin painoissa jo tuo selkä alkaa vähä pyöristyy. Lisäksi siinä alussa tulee aina sellainen "notkahdus" selälle. En nyt tuota osaa oikeen selittää, mutta jos joku ymmärtää, nii kuuluuko tuommonen tuoho liikkeeseen ollenkaan? Mutta tosiaan pääpointti, että onko tuota liikettä viisasta siirtää vaan yhelle päivälle? Ideana nyt ois, et ainaki pari seuraavaa kertaa tekisin sitä liikettä sen about tunnin iha vaan tangolla aluks ja pikkuhiljaa painoo lisäillen, jote ei tuon jälkee kyllä muuta reeniä enää jaksa satasella vetää...

Mä alottelin ainakin mavea niin, että oli kaveri vieressä kattomassa miten menee ja kommentoimassa ja korjaamassa asentoa, ekalla kerralla tein aluks pelkällä tangolla 2x15 ja sen jälkeen 8x10x50kg niin et alko tuntuu luontevalta se liikerata. Aluks mulla ainakin tuli polvien kohalla heilautusta ku on sen verta pitkät jalat muuhun kroppaan nähden mullaki mut vedin persettä alemmas ni lähti paremmin, kyl se vähän on viel hakusessa ku 2 vko sitte alotin hiljalleen mut siitä se lähtee ja ei tunnu ainakaan pahalta missään eikä selkä oo notkolla missään kohtaa eli pitäis toimii. Alle kutosen sarjoja en oo tehny ollenkaan vielä just siks ettei riko selkää ''isolla painolla'' ja vielä heikolla tekniikan hallussapidolla. Treeniä vaan :)

Siinä vaiheessa kun tanko on polvien yläpuolella niin keskity siihen että puristat pakarat yhteen ja sitä kautta suoritat loppuojennuksen. Loppuojennuksessa on myös ihan turhaa tehdä selällä yliojennus. Ja kun lähdet laskeutumaan tangon kanssa niin aloita liike työntämällä se perse niin taakse kuin se menee ja sitä kautta laskemalla tanko. Keskity siihen että loppuojennuksessa nimenomaan puristat pakaroilla sen lantion suoraksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom