Kyykky- ja mavekyssäreitä

Hyvin v-mäinen liike tehdä ekaa kertaa, mutta jostakin se on aloitettava. Valakyykkyä on melkein mahdotonta tehdä jollei olkapäissä ole riittävää liikkuvuutta: paino jää liian eteen ja tippuu alas tai paino tippuu taakse ja kaadut sen mukana selälleen. Kannattaa aluksi käyttää ihan luudanvartta tai vastaavaa, perus olkapäiden pyörittelyä ja tempausvaloja sillä. Kyykkykengät auttaa suorassa pysymystä kun laskeutuu alas, mutteivat kuitenkaan ole hopealuoti ongelmaan. Jos oot tosi kova penkkaamaan niin mieti vähentämistä, koska penkkaaminen jäykistää olkapäitä (tosin tuskinpa liikaa "taviksille", kai...). Kun saat tangon pysymään oikeassa paikassa, niin pidä itsesi ala-asennossa vaikka 10-20s. Toista niin paljon ku viitsit, v-mäinen harjoitus mutta tulee helpommaksi joka kerta, ja tuo olkapäihin liikkuvuutta ajan kanssa.
Iso kiitos! Näillä mennään ja katsotaan miten pitkälle se riittää :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt oon jo useamman viikon tehnyt etukyykkyä ja aina sama ongelma: Solisluuhun ja olkapäihin alkaa sattua, joka johtaa tangon valumisen pois hartiaseudulta, joka taas johtaa sarjan lopetukseen ennen jalkojen hyytymistä..Ajattelin, että pitää vaan totutella, mutta toi vaan jatkuu...Selän pidän mahdollisimman suorassa ja meen niin syvälle, kuin vain pystyy, vinkkejä?

Mulla ei tohon oikein ole muuta vinkkiä ku että etsit paremman asennon ja tangolle paremman kohdan. Mulla oli samaa ongelmaa, että tanko painoi pahasti solisluita, mutta kyllä se siitä sitten helpottui kun tarpeeks sovitteli. Muista että rinta johtaa, etkä päästä kyynärpäitä laskemaan yhtään.

pari kysymystä painonnosto kyykystä

1. minkä tulis väsyä ekana, etureidet vai takareidet+perse -akseli? kun tässähän käytetään hip-driveä kuitenki joka tota ruumiin takaosaa rasittaa.

2. onko liikkeen suorituksen "idea" kutakuinkin näin: selkä pystys ja paino kantapäil. laskeudutaan viemällä polvia eteen ja sivuille, reilusti yli varvaslinjan -> lasketaan persus ja koitetaan pitää selkä mahd. pystyssä -> sitten noussaan pohjista mielessä et nostetaan persuuksia ylös päin ja lopuks ylhäällä eteen, noustessa polvet ei liiku eteenpäin.

???:D

Nyt oon jo useamman viikon tehnyt etukyykkyä ja aina sama ongelma: Solisluuhun ja olkapäihin alkaa sattua, joka johtaa tangon valumisen pois hartiaseudulta, joka taas johtaa sarjan lopetukseen ennen jalkojen hyytymistä..Ajattelin, että pitää vaan totutella, mutta toi vaan jatkuu...Selän pidän mahdollisimman suorassa ja meen niin syvälle, kuin vain pystyy, vinkkejä?

Kokeile vaikka pyyhettä kääriä vähä suojaksi tangon ympärille niin kyllä se siitä alkaa tottumaan. Tosiaan pitää siellä etulohkon kuopassa se tanko eikä solisluun päällä.

@Jarrutusraita

Toi "hip drive" on käsittääkseni Mark Rippetoen lanseeraama juttu ja hänhän opettaa nimenomaan voimanostokyykkyä. Painonnostajat ei tuollaista käytä vaan sieltä kyykystä tullaan tavallaan rinta edellä. Ja tuo on high bar kyykky, mahdollistaa pystymmän asennon. Huomaa, että toi "olympic squat" on aika riippuvainen liikkuvuudesta/välityksistä. Kummassakin kyykkytyylissä kannattaa painaa reilusti niitä polvia ulos.

jos oon ymmärtäny nii vaikka rippetoe ton mainosnimen ois keksiny nii se on ikivanha temppu kuitenki, siitä et onko voimanosto kyykkyyn vaan ei mitää hajua.

tolla tyylil se menee täysin etureisille mulla. onko se ok?

@Jarrutusraita

Toi "hip drive" on käsittääkseni Mark Rippetoen lanseeraama juttu ja hänhän opettaa nimenomaan voimanostokyykkyä. Painonnostajat ei tuollaista käytä vaan sieltä kyykystä tullaan tavallaan rinta edellä. Ja tuo on high bar kyykky, mahdollistaa pystymmän asennon. Huomaa, että toi "olympic squat" on aika riippuvainen liikkuvuudesta/välityksistä. Kummassakin kyykkytyylissä kannattaa painaa reilusti niitä polvia ulos.
Hip drivella ei nyt ole mitään tekemistä kyykkytyylin kanssa. Vaikka selkä onkin pystysuorassa niin kyllä se lantio tekee kyykyssä ojennuksen ihan samalla tavalla jos sen kyykyn jättää puolenväliin (voimannostokyykky).

a) Kirjoitit sanan voimanosto väärin
b) Ne eivät todellakaan jää puoleenväliin

En osaa kyykätä niin en ala neuvomaan. Tulin vaan korjaamaan ton ärsyttävän epäkohdan. :jahas:

a) Kirjoitit sanan voimanosto väärin
b) Ne eivät todellakaan jää puoleenväliin

Todellakin jäävät, tosin mulle se täyskyykky on vähän syvempi kuin se että reisiluu on polven yläpinnan alapuolella vai mitä paskaa ne nyt ikinä tekeekään.

Mua aina vituttaa ton rippetoen juttujen lainaaminen ihan kuin ne olisi jotain standardeja kyykyille. Esimerkiksi olen nähnyt parikin WSB videota missä on painotettu sanoja perse taakse ja kun tullaan ylös niin rinta ylös.

ei taida rippetoe olla ainoa joka noita höpöttää mut jos noin menee niin tota, millä esim ne painonnostajat reenaa persettä ja takareisiä. jos kyykkyt menee etureiskoille. vai pitäskö sen rintä edellä tyylin ottaa tonna takalistoon myös?

Ihan sama miten kyykkyä tekee niin ei mitään osa-aluetta voi eristää täysin pois. Takareidet ja perse aktivoituvat kyllä olympiakyykyssäkin. Helpoiten saat kropan pysymään suorassa kun opit ottamaan taka-askeleet & asennon ilman että katsot alas... Eli pidät katseen koko ajan katossa. Kroppa seuraa sinne minne pää katsoo. Alasmennessä työnnät polvia sivuille niin väkivaltasesti kuin mahdollista.

Todellakin jäävät, tosin mulle se täyskyykky on vähän syvempi kuin se että reisiluu on polven yläpinnan alapuolella vai mitä paskaa ne nyt ikinä tekeekään.

aww ku söpöä, sun täyskyykyt :)

jaa oon kattonu alas, tosin kropan pystys pito ei niinkään oo ongelma vaan tää mihin rasitus menee ja pitäs mennä: joko etureiskat hyytyy tai persukset ja ei hajua et miten pitäs olla. mut kyykkäämpää ens kerrral katse ylöspäin. pitää ottaa video nii siitä joku voinee neuvoa paremmi

Mitä tarkoitat tolla hyytymisellä? Kyllähän paikat väsyy kun kyykkää. :D

no siis, mul sarjan jälkee puuskutus toki mut: etureidet tai persus huutaa hoosiannaa ja ne on ne jotka estää lisätoistojen teon jne

en tiiä kumman pitäs eka pettää jne se mietityttää

no siis, mul sarjan jälkee puuskutus toki mut: etureidet tai persus huutaa hoosiannaa ja ne on ne jotka estää lisätoistojen teon jne

en tiiä kumman pitäs eka pettää jne se mietityttää

Ihan oikein tuo menee. Joku siinä joka tapauksessa ensimmäisenä alkaa väsymään, ei moninivelliikkeessä ole tarkituksena kaikkien osallistuvien lihasten yhtäaikainen failure

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom