Kyykky- ja mavekyssäreitä

Saan naama punaisena tehtyä 120kgx3 leveällä ja 135 5x5 kapealla, en tijä mikä vikana. Ei ole leveä mulle.

Se leveä tuntuu niin vitusti mun reisien sisäreunassa alkean polven kohalta ja loppuen nivusiin ettei mitään rajaa. Saan käytettyä paremmin koko roppaa tuolla kapealla asennolla.

e. ja leveällä mun polvi haluaa tulla sisäänpäin.
Joo tottakai on henk.koht eroja kumpi on parempi.
Itse jos teen kapealla syväkyykkyä niin seuraavana päivänä on vain etureidet ja pakarat kipeät mutta jos teen leveällä, niin reiden sisäosa,takareidet,pakarat ja selkä. Jos samalla viikolla on tarkoitus ottaa mavea niin teen silloin aina kapean syväkyykyn koska itsellä ei siinä alaselkä saa pahemmin rasitusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se leveä tuntuu niin vitusti mun reisien sisäreunassa alkean polven kohalta ja loppuen nivusiin ettei mitään rajaa. Saan käytettyä paremmin koko roppaa tuolla kapealla asennolla.

e. ja leveällä mun polvi haluaa tulla sisäänpäin.

Lisää venyttelyä nivusille ja lähentäjiä vahvistamaan niin paranee tuokin. Tuo leveähän ottaa tosiaan enemmän tuonne reidenlähentäjiin.

Aika yksilöllistä tuntuu olevan tuo kyykyn leveys(kin). Ei voimanostossakaan voi yksiselitteisesti sanoa, että siinä kyykätään leveellä. Riippuu ihan missä liitossa mennään ja varusteilla vai ilman. Tämä tuli itsellekin yllätyksenä kun luulin vuosia, että leveä kyykky on ainut oikea voimanostoon. Kannattaa kattoa vaikka parhaita raw nostajia ja ipf kisoja, suht kapeita kyykkyjä ja lähestulkoon kaikilla painonnosto tms. kengät.

Onko kyykky perse penkkiin- tyylillä (ilmeisesti box-kyykky?) riittävän alas? Tuntuu vaan, ettei tule kunnon poltetta tolla tyylillä ja selvästi kevyempää.

No jokainen kokeilee mikä on itselle paras.

Minulla tuo jalkaterien kääntö aika "levälleen" ja suht leveä asento auttaa pitämään selän suoremmassa eikä käänny niin helpolla julleksi.
Ainut iso haitta on se että liikkuvuus ei aina anna mennä syvälle silleen että ei alaselkä pettäisi varsinkin kun tuosta aletaan menemään muutama kymmenen kiloa painavempiin rautoihin.

edit. Muistakaapa sitten että kyykky on tasan niin hyvä kuin se heikoinlenkki on. Itsellä ei löydy tarpeeksi pitoja korsetista tällä hetkellä vaikka jaloissa voimaa olisikin ehkä noin 10kg isompiin rautoihin.

DaLipton: -Mikäs vika tuossa jalkojen asennossa olisi? Jos noin pääsee paremmin istumaan sinne jalkojen väliin syvälle mennäkseen, niin tottakai sitä silloin kyykätään jalkaterät ulospäin.

ilkka 83: -Siis mikä liikkuvuudessä tekee sen, että alaselkä pettää tuosta hitusen isommilla raudoilla? Siis jos kerta liikkuvuus riittää pienemmillä raudoilla, niin miten se olis rajoittava tekijä isommillakaan? Kyllä mä ennemmin tuollaisessa tilanteessa syyttäsin akuuttia voimanpuutetta siellä keskikropassa kuin puutteita liikkuvuudessa. :)

Eriasia, jos se selkä kippaisi aina syvälle mentäsessä, silloin voisi kyseessä olla liikkuvuuden puute taikka jonnin sortin virhus tekniikassa. Kyllähän tuossa piskuista dippaamista on nytkin nähtävissä, mutta jossei tuo tuosta lissäänny rautamäärän kasvaessa tai toistojen lisääntyessä, en mä tuosta erityisemmin huolestuis. Jos kuiten haluaa jotain kokeilla, niin hitusen kapeampaa asentoa samalla jalkojen suuntauksella ja kyynärpäät tangon alle sekä lähemmäksi kylkiä. Saa paremmin pidettyä rinnan pystyssä ja lannerangan sekä lantion hallinnassa. Voi olla että vähentäis tuota dippaamista. Tai sitten ei. :D

Juurikin että selkä kippaa syvälle mentäessä, Jotenki sitä vaan alkaa selästä antaan löysiä kun menee liian alas, onhan siinä varmasti sitä voimanpuutettaki.

Tuo nytkytys alhaalla näyttää aika pahalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom