Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haittaako se jos jalkapohjat nousee hieman kyykätessä ATG? Eli jää hieman varpaiden varaan?Itse olen aina pitänyt jalkapohjat täysin maassa , mutta joskus tuntuu , että olis helpompaa mennä tosi syvälle kun nostaa niitä hieman
Venyttele pohkeita niin luonnistuu paremmin.Haittaako se jos jalkapohjat nousee hieman kyykätessä ATG? Eli jää hieman varpaiden varaan?Itse olen aina pitänyt jalkapohjat täysin maassa , mutta joskus tuntuu , että olis helpompaa mennä tosi syvälle kun nostaa niitä hieman
Kiitos vastauksesta. Juu, kyykkäämistä jatketaan heti kun tilanne rauhoittuu. Lähinnä tuota harventamista ajattelin vain väliaikaisesti. Kävin tänään näyttämässä fysioterapeutille polvia (oli aika sille muutenkin olkapään takia). Oireet viittais hyppääjän polveen, eli jotain patellahäikkää. Tosiaan polvia polttelee sen verran että kattelen nyt viikon pari kyykkäilemättä että rauhoittuuko oireet. Jos ei niin lekurille. Nyt venyttelyä takareisille ja pohkeille ja kylmäpussia polville.Kaipa se riippuu vähän siitä mitkä ovat tavoitteesi, mutta jos ollaan ~100 kg huiteilla sarjapainoissa, luulisi SS:llä olevan vielä Sinulle annettavaa.
Eikai se polvien tilanne siitä paremmaksi muutu ottamalla jalat kerran viikkoon, mikäli kyse onkin kyykyn tekniikkaongelmasta. Siksi olisi hyvä tarkastaa polvi-jalkaterälinja sekä polven eteen-taakse -liike kyykätessä. Itselläni kyykky onnistuu paljon luonnollisemmin paljon kyykätessä (3x vko) kuin kerran viikkoon, joten jos kyse on tekniikkaongelmasta, tuntuis että tilanne helposti pahenee jos vaihdat monijakoiseen, jossa hakkaat jalat kerran viikossa, kun kyykkäämisen rutiini ei olekaan niin hyvä kuin aiemmin.
Voin ottaa videota mun kyykyistä ylihuomenna (kävin tänään jo salilla), vajaita ne ei ole ja on kyllä kovat sarjat, meinaa henki lähteä :D^Kyykkysi ovat vajaita, teet liian pienillä painoilla tai sitten sulla on epäinhimillisen vahva keskivartalo suhteessa jalkoihin. Kaksi ekaa vaihtoehtoa ovat todennäköisempiä.
Millä tyylillä kyykkäät, onko jalat leveellä vai noin hartian leveyisenä? Itse vaihtelen kyykkäys tyyli sen mukaan miten selkä on ehtinyt palautumaan, jos selkä on palautunut niin teen voimanosto kyykyn, eli leveellä eikä pohjaan asti, jos selkä ei ole palautunut niin kapeemmalla ja pohjiin. Syväkyykky ottaa enemmän reisiin ja voimanosto kyykky selkään.Millä tavalla takakyykky ottaa keskivartaloon? En oo huomannu koskaan mitään rasitusta kyykkyjen jälkeen, myöskään seuraavana päivänä. (Paitsi kevyttä tunnetta alaselän lihaksissa) Yleensä kun puhtaan että kyykky ottaa vatsaan ja selkään kovastikkin, joten kiinostas kuulla joltain viisaalta tähän liittyvää juttua (Fuhrer?)
Kiitos
Laitat kameran vain suoraan sivulle noin Lantion/reiden korkeudelle. näkee syvyyden selvimmin.Joo en ottanut vittuiluna Arvostan kun joku viittii vastailla, antaa vinkkiä ja apua! Joo ja lauantaina koitan saada sen videon. toivottavasti löydän kameralle hyvän kohdan, että sais hyvän kokonaiskuvan liikkeestä
Haittaako se jos jalkapohjat nousee hieman kyykätessä ATG? Eli jää hieman varpaiden varaan?Itse olen aina pitänyt jalkapohjat täysin maassa , mutta joskus tuntuu , että olis helpompaa mennä tosi syvälle kun nostaa niitä hieman