Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oisko jollain neuvoja miten js row tehdään oikein? Käsittääkseni selkä 90 asteen kulmassa ja tanko palaa joka toiston jälkeen maahan lepäämään, josta se sitten nostetaan ylävatsaa kohti vai olenko väärässä? Ainakin eilisen treenin jäliltä on latsit aivan jumissa tuolla tyylillä tehtynä:thumbs: ! Tällaista tunnetta en oo koskaan saanu normaalilla kulmasoudulla (osasyyllisenä vaikeahko tekniikka)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
onks siel salilla semmosta kulmasoutu laitetta? :O jos on nii kokeile ihmeessä sain ite ainaki tosi hyvän tuntuman sillä... ite ainaki oon vähän alle 90asteen kulmassa ja nostan vyötärölle reisiä pitkin muttei kumminkaa et se hinkkaa reisiä koko ajan ja sit suorille käsille alas....

Joo kyllä löytyy, mutta se on noin 45 asteen kulmassa. Tuossa ohjelmassa mitä nyt teen ei ole tarkotus käyttää laitteita vaan ihan tangolla vaan kaikki liikkeet mitä voi. Hyvän tuntuman oon saanu tuolla js row:lla eikä oo tullu paikat kipeäks muuta ku hyvällä tavalla, joten siinä pysytään:)

onko näis tuloksis jotai epätasapainosuutta? ku tuntuu että kulmasoutua saan tehtyä aika hyvin mutta taljaliikkeet on heikot? kulmasoudus meni tänää 7x100kg remmeillä ja oon aika hyvin saanu lisäillä painoo siihen..teen selkäpäivänä sen aina ekana. 5x sarjoja 10kg:n nostoilla toistomäärää vähentäen. kun taas sen jälkeen tulee tehtyä alataljaa 3x50-70kg ja ylätaljaa suurinpiirtein samoil. näis liikkeissä en enää käytä remmejä vaikka ehkä syytä olis. mutta pitäisikö taljatulosten olla parempia?

Oisko jollain neuvoja miten js row tehdään oikein? Käsittääkseni selkä 90 asteen kulmassa ja tanko palaa joka toiston jälkeen maahan lepäämään, josta se sitten nostetaan ylävatsaa kohti vai olenko väärässä? Ainakin eilisen treenin jäliltä on latsit aivan jumissa tuolla tyylillä tehtynä:thumbs: ! Tällaista tunnetta en oo koskaan saanu normaalilla kulmasoudulla (osasyyllisenä vaikeahko tekniikka)

http://www.elitefitness.com/forum/showpost.php?p=4697367&postcount=301

tuolla linkki.

Itse asiassa 2 versiota: toisessa selkä on valmiiksi notkolla aloitusasennossa (tuolla kuvissa se nuorempi jannu), tämä vaatii enemmän notkeutta alakropalta että pääsee aloitusasentoon (eli tanko maassa tietenkin). Toisessa versiossa taas - kuten tuolla selitetään, yläselkä on kaarella aloitusasennossa ja samalla kun vedetään, yläselkä taivutetaan "toisinpäin" notkolle niin ikään. Tämä kaariliike itsessään ei ole suuri ja se on tärkeää tehdä oikein - niin, että ALASELKÄ EI SILTI OLE KAARELLA EIKÄ LIIKU. Helpottaa kun visualisoi tosiaan, kuinka yläselkä työskentelee kun soutaa venettä. Siinähän tosiaan myös yläselkä taipuu eteenpäin ja vedossa supistuu/suoristuu.

Kannattaa lukea tuolta, siitä on kunnon selvennykset.

Itse aloitin noi soudut 50 kg:sta kaikessa rauhassa ja sain silläkin paikat helläksi (yates-tyylin ja vähän lattiatasoa lähempänäkin olevassa soudussa oli kuitenkin sarjapainot yli 100kg säännöllisesti). Nyt olen kuitenkin JS row:ta tehnyt yli 90 kg:llakin, muistaakseni kolmosia jopa 97,5 kg:lla.

Aina välillä "lepoperiodeilla" olen koittanut tehdä noita "modernin kehoilun" soutuja yläkroppa pystymmässä mutta ei ne tuon jälkeen vain oikein "tunnu miltään".

Tulipa mieleen kun tässä kulmasoutua tein tänään..

Eli, siirtyykö se liikaa hauisliikkeeksi, jos tekee vastaotteella? Saan helvetin kovan supistuksen latsiin vastaotteella, mutta käy hauiksiinkin enemmän - viekö pois selkäreenistä kun siirtyy liikaa hauiksille? :david:

Se on Jns`varmaan parempi jos se kerran tuntuu paremmin selässä. Varmaankin aika henk kohtasta ja jos tekee oikein niin en usko että on poissa selkäreenistä. Ainakin jos on luottamista lukemiini juttuihin kulmasoudusta niin ei pitäs olla merkittävää eroo, jokku vaan tykkää toisesta ja jokku toisesta tavasta.

onko näis tuloksis jotai epätasapainosuutta? ku tuntuu että kulmasoutua saan tehtyä aika hyvin mutta taljaliikkeet on heikot? kulmasoudus meni tänää 7x100kg remmeillä ja oon aika hyvin saanu lisäillä painoo siihen..teen selkäpäivänä sen aina ekana. 5x sarjoja 10kg:n nostoilla toistomäärää vähentäen. kun taas sen jälkeen tulee tehtyä alataljaa 3x50-70kg ja ylätaljaa suurinpiirtein samoil. näis liikkeissä en enää käytä remmejä vaikka ehkä syytä olis. mutta pitäisikö taljatulosten olla parempia?

Omalla kohdallani nuo liikkeet menevät hivenen päinvastoin. Ylätaljaa saa vetää kovimmissa sarjoissa 115-120 kilolla, kun taas kulmasoudussa käytän maltillisempia painoja (n. 100 kg). Luultavasti kannattaa katsoa tekniikkaa, ja ettei se kulmaosutu ole sitä egopaino-olankohautus-nylkyttelyä 10 sentin liikeradalla.

Välillä tuli tehtyä vähän turhan isoilla egopainoilla kulmasoutua, sekä myötä- että vastaotteella, tuntuu siltä että vastaote ottaa kyllä enmmän hauiksiin mutta selkään ihan yhtä hyvin, jopa paremmin (saan yhtä puhtaalla tyylillä vastaotteella enemmän rautaa liikkeelle) ja kovemman supistuksen, ja muutenkin vastaote estää liikkeen muuttumista kohautukseksi aika tehokkaasti IMO.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omalla kohdallani nuo liikkeet menevät hivenen päinvastoin. Ylätaljaa saa vetää kovimmissa sarjoissa 115-120 kilolla, kun taas kulmasoudussa käytän maltillisempia painoja (n. 100 kg). Luultavasti kannattaa katsoa tekniikkaa, ja ettei se kulmaosutu ole sitä egopaino-olankohautus-nylkyttelyä 10 sentin liikeradalla.

järjestys eli se kumman tekee ekaksi ratkaisee paljon millaisia painoja pystyy/jaksaa/viitsii:) käyttää.

jos on kulman pysymisessä ongelmia tehkää tuettuna se soutu. jos oikeaa tuettua laitetta ei ole niin aika helppo itsekin viritellä. tanko lattialle ja vinopenkki siihen kaveriksi. sitten siihen vinopenkille vain päin makuulle(mahalleen) ja tankoa mahaa kohti, toki se ei ihan vatsaan kiinni tule kun on niitä tukirautoja penkissä, mutta ei se niin paljoa irti jää että se kehitystä haittaisi.

järjestys eli se kumman tekee ekaksi ratkaisee paljon millaisia painoja pystyy/jaksaa/viitsii:) käyttää.

Joo kyllähän tossa voisi isompiakin romuja käyttää, mutta en usko, että nykyisillä voimatasoilla saisin liikettä pysymään tarpeeksi puhtaana tuolloin ts. painot tulisi riuhtaistua kohti vyötäröä ja alaslaskusta tulisi alaspudotus kovin helposti. Toki kun otetaan esim. kovia vitosia, voidaan käyttää rajumpia rautoja. Ylätaljaa olen hinkannut kylläkin huomattavasti kauemmin kuin kulmasoutua, joka sekin ehkä selittänee tuota eroa. Pitänee kuitenkin muistaa, että suoraan verrannollisiahan nuo taljojen ja vapaiden painojen kilot eivät ole. Myös taljoissa on eroja. Ihan näin mielenkiinnosta, millaisia romuja neutraali käyttää kulmiksessa?

Oon tähän saakka tehnyt kulmasoudut käsipainoilla penkiltä, mutta voishan tollasenkin opetella. Näyttää ihan hyvältä. Toivottavasti tulokset paranee

Onko kellään neuvoja miten toi kulmasoutu käsipainoilla penkiltä tehään oikein, koska mulla ei ota se ees selkään vaan haukkareihin ja vähän ojentajiin :(

jos on kulman pysymisessä ongelmia tehkää tuettuna se soutu. jos oikeaa tuettua laitetta ei ole niin aika helppo itsekin viritellä.<snip>

Tai sitten voi vain mallata kulmaa nojaamalla päätä kevyesti sopivan korkuiseksi säädettyyn penkkiin tms.

Onko kellään neuvoja miten toi kulmasoutu käsipainoilla penkiltä tehään oikein, koska mulla ei ota se ees selkään vaan haukkareihin ja vähän ojentajiin :(

Se tehään ihan samanlailla kuin kaikki muutkin selkäliikkeet, mutta yksi käsi kerrallaan. Eli ala-asennossa anna latsin venyä. Siitä sitten lähdet vetämään ylöspäin niin, että keskityt nimenomaan kyynerpäätä nostamaan ylös etkä niinkään koukistamaan kättä. Vedät yläasentoon niin, että rutistat latsia kunnola, mutta varo kiertämästä vartaloa liikaa. Käsipaino tulee yläasennossa tohon kyljen/vyötärön seudulle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom