Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
:offtopic: , mutta pakko taas kommentoida. Mua niin naurattaa nää Weilandin pätemiset :lol2:
Weak...Älä tule lähellekään Turkua jos vaalit terveyttäsi. :D

Mutkatanko oli vain ehdotus, vastaotteella saan taas suoralla tangolla paremmin supistettua. Come on, emmä jaksa pahemmin kommentoida aloittelijoiden ketjussa, kun en kerta edes treenaa. :rolleyes:

Alkaa potuttaan ankarasti, kulmasoutu menee pelkästään takaolille. latseissa ei tunnu mitään. olen koittanu vaikka mitä tehä mutta ei koskaan ole onnistunu. alataljalla ja kulmasoudulla en ole ikinä saanu treenattua selkää... pelkkää ylätaljaa ja leuanvetoa veivannu, vain sillä saan hyvin tuntumaa. tosin ylätalja ottaa vain latsien yläosaan.

No itelkää ei tod. vuoden alussa ollut tuntumaa siellä selässä, kunnes joskus vuoden kuluttua oppi vetämään selällä eikä vain heivannut käsiä ja valitellut kun menipä hauikset kipeiksi.

Alataljassa ja kulmasoudussa on varmasti helppo tehdä Weilandin mainitsema lantiohytkäytys sekä vetää tanko rintaan eikä alakautta vatsaan. Vielä plussana jos ei juuri välitä puristaa sitä selkää kokoon, johon liittyy olennaisesti lapaluiden puristus.

Joo ja itse en koskaan tee selkäliikkeitä, en edes leukoja, vastaotteella, koska siten niistä tulee hauisliikkeitä.

^ Nuo on siis ihan oma kokemuksia, eikä mistään kirjasta luettua. Tunne on kiintoisa, kun vaikkapa ylätaljassa saa oikeasti tuntuman selkään ja on vielä huomennakin kipeä. Eilen btw tein kys. liikettä leveällä lapiokahvalla ja sain aikalaisen uudelleensyntymiselämyksen jälleen :D . Siitä voisi lähteä tulevaisuutta rakentamaan, sillä tuolla lapiolla kun vedät siihen leuan alle niin varsin selälle menee liike ja painoa pitää olla kyl "reilusti" :rolleyes:.

Omat kokemukset ylätaljasta on aika negatiiviset. Laite menee nykyään kategoriassani vemputtimiin. Tekniikka on hyvä ja tuntumakin kohtalainen, mutta lihaskasvua en tuolla laitteella juuri ole saanut. Nyt olen alataljalla ja leuoilla saanut parissa kkssa enemmän kehitystä, kuin ylätaljalla ja kulmasoudulla yli vuodessa, vaikka molemmat oli tuntumaltaan ja tekniikaltaan ok luokkaa. Jatkossa teen selälle vain kovaa maastavetoa ja leukoja, mitä vähemmän liikkeitä, sitä paremmin niissä kehittyy. Ja kovan vetotreenin jälkeisinä päivinä, ei oikein muunlainen selkätreeni miltään tunnu lihaskivun osalta:thumbs: Itellä mennyt paljon aikaa hukkaan, kun piti tehdä monia liikkeitä. Leuat, mahd. joku soutu, maastaveto pitää riittää jos ne tekee oikein.

Toi kulmasoutu on kyl hyvä liike mut aika monet tekee sen takareisillä. Käsipaino o parempi.

Mitä vaikeeta kulmasoudussa on? Noudattaa vain ohjeita, niin kyllä sillä suunnilleen saa jonkin näköisen toimivan tekniikan. Itse tosin huomasin vastikään lyhyempien sarjojen toimivan paremmin, kun ei kyynärvarren voimat hiivu niin äkkiä ja siten tekniikka hajoa.

Mutta ei sen enempää, kohta on taas Weak mussuttamassa pätemisestä. Dena Eki. :D

Alkaa potuttaan ankarasti, kulmasoutu menee pelkästään takaolille. latseissa ei tunnu mitään. olen koittanu vaikka mitä tehä mutta ei koskaan ole onnistunu. alataljalla ja kulmasoudulla en ole ikinä saanu treenattua selkää... pelkkää ylätaljaa ja leuanvetoa veivannu, vain sillä saan hyvin tuntumaa. tosin ylätalja ottaa vain latsien yläosaan.
Olet varmaan koittanut myös sitten niin, että vähennät painot tyyliin puoleen ja eristät noston latseille. Jos sulla on jo siivet, ni saat kyllä niitä senverran kontrolloitua, että tuntuma tulee pikkuhiljaa. Mulla ainakin suurin virhe on rykiä liian "isoilla" käsipainoilla, jolloin sitä ottaa apuja ties mistä.

Ja jos ei vielä sittenkään tunnu missään, niin kokeileppa tätä:
2.jpg

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40443
Ja jälleen kerran, ei kannata laittaa egopainoja, vaan puolet siitä minkä "jaksat" ja kyllä tuntuu!

Mitä vaikeeta kulmasoudussa on? Noudattaa vain ohjeita, niin kyllä sillä suunnilleen saa jonkin näköisen toimivan tekniikan. Itse tosin huomasin vastikään lyhyempien sarjojen toimivan paremmin, kun ei kyynärvarren voimat hiivu niin äkkiä ja siten tekniikka hajoa.

Mutta ei sen enempää, kohta on taas Weak mussuttamassa pätemisestä. Dena Eki. :D
;)

Mitä vaikeeta kulmasoudussa on?
Kyllä se vaan tuntuu olevan yksi niistä liikkeistä jossa näkee mitä kummallisimpia suorituksia. Tekniikka useimmilla hajoilee sitä mukaa mitä enemmän painoa lastataan. Toki kulmasoutuakin voi välillä tehdä ronskimminkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajattelin kysäistä vain pikaisesti, että eikö kulmasoutu ja ylätalja ole samanlainen liike? Vai antaako ylätalja selkään leveyttä ja sitten kulmasoutu paksuutta? Minusta ne liikkeet tuntuvat ihan samanlaisilta. Teen varmaankin jotain väärin(?)

Ajattelin kysäistä vain pikaisesti, että eikö kulmasoutu ja ylätalja ole samanlainen liike? Vai antaako ylätalja selkään leveyttä ja sitten kulmasoutu paksuutta? Minusta ne liikkeet tuntuvat ihan samanlaisilta. Teen varmaankin jotain väärin(?)
Millälailla samanlaisia? Liikkeiden tekotapahan on ihan erilainen. Ylätaljaa voi myös tehdä monenlaisilla tangoilla, jolloin se ottaa eri paikkoihin. Ei niissä mun mielestä ole mitään samaa, kun ylätalja vedetään ylhäältä ja kulmasoutu alhaalta.

Millälailla samanlaisia? Liikkeiden tekotapahan on ihan erilainen. Ylätaljaa voi myös tehdä monenlaisilla tangoilla, jolloin se ottaa eri paikkoihin. Ei niissä mun mielestä ole mitään samaa, kun ylätalja vedetään ylhäältä ja kulmasoutu alhaalta.

Jep sori ilmaisin asiani huonosti. Tarkoitin, että eikös molemmissa ole se periaate kuitenkin, että kyynärpäillä vedetään taljassa alaspäin kun taas kulmasoudussa ylöspäin, mutta ne ottaa samaan paikkaan? Mä oon tosi huono näissä asioissa, mutta äkkiseltään tällaisen noobin näkökulmasta ne voisi ottaa ihan samalla tavalla samaan paikkaan...

Jep sori ilmaisin asiani huonosti. Tarkoitin, että eikös molemmissa ole se periaate kuitenkin, että kyynärpäillä vedetään taljassa alaspäin kun taas kulmasoudussa ylöspäin, mutta ne ottaa samaan paikkaan? Mä oon tosi huono näissä asioissa, mutta äkkiseltään tällaisen noobin näkökulmasta ne voisi ottaa ihan samalla tavalla samaan paikkaan...
Ne on yhtä paljon sama asia kuin pystypunnerrus ja penkkipunnerrus.

Zone-sarja -42%
ei näy mullakaan kuvat, onko muuten väliä kummin päin ottaa otteen tangosta, tänään testailin eri puolin vaan en oikein saanut selvyyttä että onko suurta eroa moisella :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom