Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Loistava liike sekin. Teet yksi käsi kerrallaan niin voi vielä paremmin keskittyä siihen, että menee selälle. Eikä rasita niin paljoa alaselkääkään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voiko tota liikettä tehdä jos on ongelmia alaselän kanssa?

Meah sanoi:

Todennäköisesti voi, mutta jos ilmenee ongelmia, kulmasoudun voi toki korvata tuetulla soudulla (esim. hammerkone) tai alataljalla.

Zone-sarja -42%
Meah sanoi:
Joo, mutta voi olla turvallisempaa tehdä yläselälle liikkeitä, jotka ei potentiaalisesti rasita alaselkää, ja pumpata sitä alaselkää sitten jollakin helpommin hallittavalla liikkeellä, esim. selänojennuksilla koneessa tai penkillä.

Konna sanoi:
Joo, mutta voi olla turvallisempaa tehdä yläselälle liikkeitä, jotka ei potentiaalisesti rasita alaselkää, ja pumpata sitä alaselkää sitten jollakin helpommin hallittavalla liikkeellä, esim. selänojennuksilla koneessa tai penkillä.

Mä en pahemmin noitakaan vois tehdä..:7 siinäpä se ongelma. Ylataljaa voin vedellä ja kaikkea mikä tulee yläselkään. Jotenkin jäänyt kammo viimekerrasta kun ei pystynyt 2 päivään kävelemään kun selkä meni niin jumiin. makasin siis kyljellään sängyssä tämän ajan ja häntäluunkohalle hieman vasemmalle vihloi. Ja silloin tein muistaakseni tavallisia selkälihaksia alaselälle, sekäpenkissä vaan jollain olemattomalla 20kilolla..Niin jotenkin nyt on oppinu ylivarovaiseksi..

Otinpa selkäpäivälle kokeeksi uusina liikkeinä sekä kulmasoudun että pulloverin ja voi LUOJA miten meni selkä kipeäksi seuraavana päivänä. Menee kyllä vakkariohjelmaan, sen verran hyvin tuntuu ottavan :thumbs:

Ku tän liikkeen oppii vääntämään oikein... ooooh. aivan korvaamaton selän kasvatukseen! Ja se tuntuma :kuola:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä olen tykästynyt kulmasoutuun käsipainolla. Siinä on kivasti mennyt painotkin ylöspäin... muistan tehneeni sitä joskus pari vuotta sitten 18kg käsipainoilla. Sen jälkeen se jäi ohjelmasta pois, ja nyt kun se on taas mukana niin soutelen 30 kilolla - uuden ohjelman myötä oon siis saanut nostettua painoja jostain 25 kilosta (jolla uudemman kerran nyt aloitin) ylöspäin. :)

Sitten kysymys: onko väliä, miten itsensä tuossa käsipainosoudussa tukee? Tasapenkki vs. vinopenkki? Liike tuntuu luonnollisemmalta, kun penkki on ihan hitusen kulmassa, tosin silloin selkäkään ei ole ihan samansuuntaisesti lattian kanssa. Monesti vaan on tuota puhetta, että selän pitäisi olla vaakatasossa tai muuten liike menee epäkkäille. Tai no, ehkä silloin tarkoitetaan ennemmin että vaakasuora vs. lähes pystysuora asento...

Nykyään treenaan kyllä niin, että teen kuten itselle parhaalta tuntuu, sanoi muut mitä hyvänsä. Miten kukaan muu voisi toisen kehoa tuntea? Mutta kunhan tässä nyt mietin vaan mitä muut lienee tästä mieltä. :)

Tasan kuukausi aikaa Faidran postauksesta niin pakkohan tähän on jotain laittaa.

Itte oon tykästyny tekemään tasapenkillä tuon kulmiksen kp:illa. Kun selkä on lattian kanssa samansuuntainen niin venytys on parempi ala-asennossa. Lisäksi on helpompi seurata kehitystä kun tekee aina samalla tavalla.

Kokeilin kuitenkin eilen salilla tätä vinopenkkitapaa, ja totesin ettei mulle sovi niin hyvin kuin tasapenkillä tehty... varmaan tottumiskysymys. Kässäri toisaalta vedetään kuitenkin tuonne vyötärölle päin eikä suoraan ylös, niin luulisin ettei epäkkäät pääsis siinä hirveästi auttamaan. Enemmänkin vakauttavat liikettä.

Tosin, kun tasapenkillä nostaa kässärin ylös, vartalo kiertyy pakostakin hitusen siten että rinta kääntyy kässäripuolelle. Tällöinhän nostava puoli vartalosta on selvästi eri kulmassa lattian kanssa eli asento on sama kuin vinopenkillä tehdyssä liikkeessä on heti alusta... ero mun tekniikalla on siis vaan tuossa alkuasennossa (tasapenkki - aluksi lattian kanssa samansuuntainen, mutta lopussa kuitenkin vinossa; vinopenkki - heti alusta lähtien vinossa).

Täytyy kyllä kompata että sarjapainot kulmiksessa kp:illä nousee melko rivakasti ja ennen kaikkea kauan. Välillä tuntuu että tässä liikkeessä pää ratkaisee paljon - hyvänä päivänä voi heittää 5kg lisää entiseen sarjamaksimiin ja tehdä saman verran toistoja... vieläpä niiden vanhojen sarjamaksimitoistojen päälle! :thumbs:

En tahtonut löytää aiheesta ranteisiin koskevia viestejä, niin itse kokeilin liikettä ja painotkin olivat sitä luokkaa että 12x3 olisi mennyt, mutta jotenkin ihmeellisesti sain toisen ranteeni kipeäksi liikkessä. Pitää tällä viikolla myöhemmin kokeilla ja todeta tapahtuuko vielä niin.

Yllätyin nähdessäni, kuinka pystyssä asennossa kulmista neuvotaan tekemään. Itse olen tehnyt selkä lähes lattia suuntaisena, kuten joissain kirjoissa on asia esitetty. Mutta miellyttävämmältä tuo liike kyllä pystymmässä tuntuu, eikä varmasti ole väärin, kyllähän Mike nääs tietää :thumbs:

hei, yks kyssäri mikelle, tos body lehdes nr:04-2006 ni on ku branch ja johnnie treenaa olkapäitä ni siin ne treenaa pystysoutu olkapäillle...? paitsi et kyl selkä suorassa. noin pieni selän liike muuttaa sen kohdistuksen eri lihakseen? mut kiitti kumminki vitusti tost ohjeistuksest en viel oo päässy salille kokeilee mut ilman painoja koitin jännittää latsei ja tehä kuvan mukasesti ni hyvin tuntu tos latseissa niinku selän puolella eli niinku "ulkona"
:D

hei, yks kyssäri mikelle, tos body lehdes nr:04-2006 ni on ku branch ja johnnie treenaa olkapäitä ni siin ne treenaa pystysoutu olkapäillle...? paitsi et kyl selkä suorassa. noin pieni selän liike muuttaa sen kohdistuksen eri lihakseen? mut kiitti kumminki vitusti tost ohjeistuksest en viel oo päässy salille kokeilee mut ilman painoja koitin jännittää latsei ja tehä kuvan mukasesti ni hyvin tuntu tos latseissa niinku selän puolella eli niinku "ulkona"
:D

Kulmasoudussa on tarkotuksen vetää se tanko ikäänkuin reisiä myöten vyötärön kieppeille, sillon se ei rasita niin paljon epäkkäitä ja olkapäitä.

Kulmasoudussa on tarkotuksen vetää se tanko ikäänkuin reisiä myöten vyötärön kieppeille, sillon se ei rasita niin paljon epäkkäitä ja olkapäitä.

Jep ja olkapäitä EI SAA nostaa kohti korvia, muuten se menee kohautteluksi. Eli ne lavat kun saa liikkumaan, menee tuo kulmis perille pystymmälläkin asennolla sinne minne pitääkin. Toki tossa osansa ottaa esim. epäkkäätkin, mutta ei sitä nyt miksikään epäkästreeniksi voi sanoa tai sitten on tekniikka persiillään.

Kokeilin tänään kulmasoutua tangolla. Sain tuntumaa kyllä latseihin, mutta mitä teen väärin kun liike tuntuu yhtä paljon olkapäissä? :david:

Kokeilin tänään kulmasoutua tangolla. Sain tuntumaa kyllä latseihin, mutta mitä teen väärin kun liike tuntuu yhtä paljon olkapäissä? :david:

Vedit varmaan tankoa joko, liian ylös, tai sitten sulla oli kädet liian leveällä. Elikkäs, vedät sen tangon tonne hieman navan alle ja kädet hartioiden leveydellä. Muuttamalla tuollaisia ns. pikkuseikkoja löydät varmasti sen tyylin jolla se sulla iskee selkään parhaiten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom