Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Välillä tuli tehtyä vähän turhan isoilla egopainoilla kulmasoutua, sekä myötä- että vastaotteella, tuntuu siltä että vastaote ottaa kyllä enmmän hauiksiin mutta selkään ihan yhtä hyvin, jopa paremmin (saan yhtä puhtaalla tyylillä vastaotteella enemmän rautaa liikkeelle) ja kovemman supistuksen, ja muutenkin vastaote estää liikkeen muuttumista kohautukseksi aika tehokkaasti IMO.

Samma här. Isommat raudat vastaotteella ja supistus latseissa kovempi--->mie tykkään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tein varmastikin vituiksi, kun kokeilin, sillä liike ilmeisesti meni takaolkapäille ja epäkkäille. Ehkä vedin sen hieman liikaa vatsaan, mutta en saanut tuolla mitään tuntumaa selkään.

Tein varmastikin vituiksi, kun kokeilin, sillä liike ilmeisesti meni takaolkapäille ja epäkkäille. Ehkä vedin sen hieman liikaa vatsaan, mutta en saanut tuolla mitään tuntumaa selkään.

Olet vedellyt selkä liian pystysuorassa. Varsinkin latsien liike jää olemattomaksi kun ne on alkuasennossaan jo lähellä täyssupistusta kuten tuosta thredin alun kuvasarjasta näkyy.

Teen itse kulmasoudun selkä lattian suuntaisena ja olen erittäin tyytyväinen liikkeeseen. Alaselkä siinä saattaa monilla kanittaa mutta sitähän kannattaa sitten vahvistaa..

Teen itse kulmasoudun selkä lattian suuntaisena ja olen erittäin tyytyväinen liikkeeseen. Alaselkä siinä saattaa monilla kanittaa mutta sitähän kannattaa sitten vahvistaa..
Taisit tehdä SF ohjelmassasi tuota JS rowta ihan täydet 5x5 sarjat koko ohjelman ajan ja selkäsi ilmeisesti kesti sen kuitenkin hyvin?

Tuo on tulossa itsellänikin kokeiluun single factorissa, mutta mietin, että pitäisikö ottaa sen kanssa vähän varovaisemmin - kyykyt kunnolla ja sitten soutua 3x5 tai jotain sellaista.

Zone-sarja -42%
aika vaikea on kulmista tehdä sillain ettei se myös ottaisi epäkkäisiin ja takaolkiin, mahdottomuus.

Taisit tehdä SF ohjelmassasi tuota JS rowta ihan täydet 5x5 sarjat koko ohjelman ajan ja selkäsi ilmeisesti kesti sen kuitenkin hyvin?

Näin tein ja alaselkä ei ollut mikään heikko lenkki vaan ihan ne kohdelihakset. Mulla on sjmv:n myötä vuodessa kasvanut ja vahvistunut tuo erector spinae todella hyvin. Ja toki käytetyt painotkin on vajaa puolet sjmv:n vastaavista.

Olennaista on muistaa samat jutut kuin suorin jaloin vedossa. Perse reilusti taakse ja paino kantapäillä. Lisäksi js row:ssa tanko kuoletetaan lattiaan joka toiston ajaksi joten siinäkin saa vähän lepoa.

Tuo on tulossa itsellänikin kokeiluun single factorissa, mutta mietin, että pitäisikö ottaa sen kanssa vähän varovaisemmin - kyykyt kunnolla ja sitten soutua 3x5 tai jotain sellaista.

Alaselkä vahvistuu siinä, jos on se on heikoin lenkki. Jos laitat oikeat painot siihen excel-taulukkoon, tai millä ikinä lasketkaan, niin SF alkaa normaalistikkin maltillisilla painoilla. Eli ohjelma alkaa reilusti sinun syöttämän 5rep maksimin ja tavoittaa sen noin 4-5 viikossa. Senkin jälkeen SF:n 5x5-sarjoista, vain noin 2-3 viimeistä sarjaa viidestä on kovia.

Eli turhaan murehdit, kunhan syötät kohtuulliset painot, etkä egoilupainoja, niin ehdit oppia tekniikankin ja heikot lihakset ehtii hieman ottaa vahvempia kiinni.

Eli turhaan murehdit, kunhan syötät kohtuulliset painot, etkä egoilupainoja, niin ehdit oppia tekniikankin ja heikot lihakset ehtii hieman ottaa vahvempia kiinni.

Tuo varovaisuuteni johtuu lähinnä siitä, että tein viime vuoden puolella dual factorin mukaisen ohjelman ja siinä tuli loppupuolella ongelmia alaselän kanssa. Taulukkoon syötetyt maksimipainot olivat silloisten ennätysteni alle, mutta volyymiä oli silti vain liikaa.

Tuo varovaisuuteni johtuu lähinnä siitä, että tein viime vuoden puolella dual factorin mukaisen ohjelman ja siinä tuli loppupuolella ongelmia alaselän kanssa. Taulukkoon syötetyt maksimipainot olivat silloisten ennätysteni alle, mutta volyymiä oli silti vain liikaa.

Aa, no sepä sitten selittääpi. SF:ssä kyllä noiden 5x5-sarjojen painot alkaa matalemmalta, toisin kuin DF:ssä painot tuntui olevan paljon pienemmillä nousuilla, eli sarjat oli raskaampia, kun oli enemmän työläitä sarjoja. Noista DF:n kolmosista tosin ei ole kokemusta, kun en ole sinne ehtinyt vielä.

Millä kulmasoudulla sitten teit tuota DF:ää, jos nyt vasta JS Row:ta meinasit kokeilla? Sillä perinteisellä vinolla kulmalla? Luulisi nimittäin vinossa soudettuna ottavan vähän enemmän alaselkään, kuin noissa vaakatasosouduissa. Tiedä sit.

Millä kulmasoudulla sitten teit tuota DF:ää, jos nyt vasta JS Row:ta meinasit kokeilla? Sillä perinteisellä vinolla kulmalla? Luulisi nimittäin vinossa soudettuna ottavan vähän enemmän alaselkään, kuin noissa vaakatasosouduissa. Tiedä sit.
Jep. Ihan perinteistä tein tuolloin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokeile eri tyylejä ja eri painoilla tehdä. Kyllä sillä saa koko selän reenattua, itse en ole muuta kuin kulmista ja mavea tehnyt selälle ja hyvin on tullut kokoa ja voimaa.

alkaa pikkuhiljaa katoamaan elämän halu kun ei saa koskaan tuota kulmasoutua tuntumaan muussa kuin takaolissa..
Testaappa esim. mutkatangolla. Itse rupean vähäksi aikaa tekemään sillä, viimeeksi tuli melkosen hyvät tuntumat. Suoralla tangolla kannattaa koittaa vastaotteella, tosin haukkareiden kannattaa olla hyvin palautuneet/levänneet ennen suoritusta.

Ja polvien nytkäytys yms. tosiaan tappaa koko tehon. Liian usein näkee salilla kavereita, joilla periaatteena on vain mahdollisimman suuret romut, jolloin joka vedolla polvet nytkähtää ja heilautetaan yläkroppaa eteenpäin (ikään kuin hauiskäännöissä cheatatessa).

Kunnon supistukset negoilla ja järkevällä painomäärällä, niin eiköhän mene muuallekin kuin takaolille. Tietty negat rasittaa forkkuja turhan paljon, mutta omalla kohdallani olen tottunut siihen ja siitäkin huolimatta on selkä paisunut.

Teenkö liikkeen väärin, kun viilto tuntuu viiltona melko keskellä selkää molemmilla puolilla? eikö tuon pitäisi tuntua latsien ulkoreunassa? Muutenkaan en saa selkään oikeen tuntumaa.

Itsellänikin tuntuu tuollaisena viiltona, uskon että niin sen pitääkin tuntua. Kyllä se aika keskellä tuntuu vähä pakostikin koska onhan ne latsit aika kasassa siinä rutistusvaiheessa.

Etpä periaatteessa tee mitään väärin. Jos viilto tuntuu keskellä selkää, niin tuloksena on vitusti paksuutta selkään. :). Latsiliikkeet sit ihan erikseen..

mulla tuntuu aina latseissa vaikkei se muka siellä pitäis tuntuakaan. jatkan mielellään väärin tekemistä.

Testaappa esim. mutkatangolla. Itse rupean vähäksi aikaa tekemään sillä, viimeeksi tuli melkosen hyvät tuntumat. Suoralla tangolla kannattaa koittaa vastaotteella, tosin haukkareiden kannattaa olla hyvin palautuneet/levänneet ennen suoritusta.

Ja polvien nytkäytys yms. tosiaan tappaa koko tehon. Liian usein näkee salilla kavereita, joilla periaatteena on vain mahdollisimman suuret romut, jolloin joka vedolla polvet nytkähtää ja heilautetaan yläkroppaa eteenpäin (ikään kuin hauiskäännöissä cheatatessa).

Kunnon supistukset negoilla ja järkevällä painomäärällä, niin eiköhän mene muuallekin kuin takaolille. Tietty negat rasittaa forkkuja turhan paljon, mutta omalla kohdallani olen tottunut siihen ja siitäkin huolimatta on selkä paisunut.
:offtopic: , mutta pakko taas kommentoida. Mua niin naurattaa nää Weilandin pätemiset :lol2:

Eikö Weilandilla ollu joskus se sigugin: "Weiland on sitten hieno mies, tietää kaiken treenaamisesta ja naisista, mutta ei ole ikinä käyny salilla tai saanu pillua" - by #pakkotoisto.com:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom