- Ikä
- 36
Hyvä liike tuo soutelu, joskus vaan jos ei keskity niin antaa turpaan alaselkään asti............ja sekös vituttaa!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
neutraali sanoi:miten se tapahtuu v-kahvalla,
jos tuon vetää esim lapiokahvalla ylävatsaan niin rasitus menee jo paljon taka olille.
no ei miksikään, mutta ei leveällä kahvalla ole IMO järkeä vetää jos siis selkää reenataan ja se tehdään samanlain kuin v-kahvalla. v-kahvan etuja suoraan tankoon nähden ovat parempi venytys ja parempi supistus. alatalja alataljana ja kulmikset kulmiksena. taka olkia tuolla leveellä tangolla on hyvä tehdä mutta on siihenkin kyllä olemassa paljon parempiakin liikkeitä. se salin mies on hifistellyt vain jotainlmk sanoi:miksi se pitäisi vetää ylävatsaan?
no eiköhän se ole tehnyt ihan normaalisti alataljaa sillä v-kahvalla. sitähän siinä ruukataan käyttää.lmk sanoi:Tyyppi näytti vetelevän sillä, ihmeelliseltä se itselleni tuntui. Toivottavasti puhumme samasta kahvasta ;)
neutraali sanoi:lmk, sori älysin tuon sun kyssärin aivan päin persettä alunperin, sekoilin jotain.koitetaan nyt vasta ku ei olla niin pihalla ;), eli mielestäni ei ole mitään järkeä tehdä kulmasoutua alataljassa koska sen voi hoitaa vapaillakin painoilla. suoralla tangolla sekä myös tuolla v-kahvalla, tuo v-kahva kulmis on loistava liike jos vain on alaselkä kunnossa, jenkki bodarit ovat veivanneet tuota liikettä jo arskan ajoista lähtien(varmaan jo ennenkin arskaa). suomessa tuota liikettä harvemmin näkee porukan tekevän.
luulen että se mies jonka olet nähnyt taljassa tekevän kulmista on ollut laiskalla päällä, eikä ole jaksanut alkaa kasaileen lätkiä tankoon ja on sen takia tehnyt kyseiset liikkeet taljassa
Lapojen välissä sen kuuluukin tuntua. Latsitkin toki kuormittuu liikkeessä mutta isoimman työn tekee trapsit, jotka siis liikuttavat lapoja. Jos liikkeen haluaa saada mahdollisimman paljon latseille kannattaa pyrkiä soutamaan ihan reittä pitkin ja tanko alavatsaan.magnus sanoi:Täytyy myöntää että tosi haastava liike tekniikan suhteen. Tiä sitte teenkö edelleen liikkeen päin ..settä. Sillä liike tuntuu enemmän lapojen välissä eikä juurikaan latseissa ja nyt havaitsin tiistain kumasoudun jälkeen kipua tossa kyynärpäiden (päällypuolella) seutuvilla. Ne kuuluisat forkutko? Tosin voiko tuo kipu johtua siitä kun mulla on vasurissa (ollu hermopinne) tosi huono puristusvoima ja sitä sen takia huijaa jotenki? Kannattasko hommata remmit? Vai kehittyykö puristuvoima lainkaan remmeillä?
Itse olen remmeistä sitä mieltä, että ilman remmejä ei ainenkaan mun selkä saa hittiä treenissä vaan hitti menee enemmän käsille ja tekniikat ovat puhtaat. Heti kun otin remmin käyttöön niin sen jälkeen alkoi selkäkin tekemään sitä työtä treenissä. Eli IMO jollekin sopii ja jollekin ei, mutta kannataa kokeilla.magnus sanoi:J Mitä mieltä niistä remmeistä?
Ihan kuin forkkuja ei voisi erikseen treenata. Kaikki riippuu siitä mitä hakee. Jos olet voimanostaja, niin ehdottomasti ei remmeille. Jos taas olet kehonrakentaja, niin melkein ehdottomasti kyllä. Selkäliikkeet selkäliikkeinä ja forkkuliikkeet forkkuliikkeinä. Jos taas olet "yleistreenari", eikä tavoitteena ole sen enempää voima kuin lihaskaan, tai sitten molemmat, niin kannattanee vedellä ilman.Janne22 sanoi:Mun mielestä ei kannata totuttaa itteään niihin remmeihin. Alkaa myöhemmin vaan vituttamaan, kun ei pysty tekemään selkäliikkeitä kunnolla ilman remmejä ja forkut näyttävät naruilta.