Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Hyvä liike tuo soutelu, joskus vaan jos ei keskity niin antaa turpaan alaselkään asti............ja sekös vituttaa!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitenkäs tossa tankoversiossa kannattaa polla pitää?
Kun viimeksi tein tota kulmasoutua niin jotenkin venähti oikeanpuolen epäkäs kun nostin vahingossa pollaa ylöspäin samalla noston aikana. Nyt vähän ollut sellanen aran tuntunu toi epäkäslihas ja ikäänkuin jumissa. :(

Sopisko tää kulmasoutu samanlailla tehtäväksi: http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVBentOverRow.html
Ronsteri tossa teki On The Roadissa samaa liikettä ja ite kokeilin peilissä ja ilman painoja tota trapsien nostoa ja tuntuu juuri siellä missä pitää. Isoja painoja ei varmaan oikein rempoamatta pysty tekemään muuten tuntuu menevän koko homma hauiksille samoin kun tangoversiossa?

Onko kukaan kokeillut kulmasoutua alataljassa?

Itse olen muutaman kerran katellut kun kohtuu iso selkäinen kaveri vetelee siellä... Tuossa juuri itsekkin kokeilin, selkätreenin lisäksi, ja tuntui kyllä ihan mukavasti siellä missä piti. Kokeilin lyhyellä lapiokahvatangolla ja v-kahvalla, lapiokahva roks :rock:

Kokemuksia, mietteitä (Mike)?

miten se tapahtuu v-kahvalla:confused:, sehän on normi alatalja. jos tuon vetää esim lapiokahvalla ylävatsaan niin rasitus menee jo paljon taka olille.

neutraali sanoi:
miten se tapahtuu v-kahvalla:confused:,

Tyyppi näytti vetelevän sillä, ihmeelliseltä se itselleni tuntui. Toivottavasti puhumme samasta kahvasta ;)

jos tuon vetää esim lapiokahvalla ylävatsaan niin rasitus menee jo paljon taka olille.

miksi se pitäisi vetää ylävatsaan? :david: ;)

lmk sanoi:
miksi se pitäisi vetää ylävatsaan?
no ei miksikään, mutta ei leveällä kahvalla ole IMO järkeä vetää jos siis selkää reenataan ja se tehdään samanlain kuin v-kahvalla. v-kahvan etuja suoraan tankoon nähden ovat parempi venytys ja parempi supistus. alatalja alataljana ja kulmikset kulmiksena. taka olkia tuolla leveellä tangolla on hyvä tehdä mutta on siihenkin kyllä olemassa paljon parempiakin liikkeitä. se salin mies on hifistellyt vain jotain :)
lmk sanoi:
Tyyppi näytti vetelevän sillä, ihmeelliseltä se itselleni tuntui. Toivottavasti puhumme samasta kahvasta ;)
no eiköhän se ole tehnyt ihan normaalisti alataljaa sillä v-kahvalla. sitähän siinä ruukataan käyttää.

lmk, sori älysin tuon sun kyssärin aivan päin persettä alunperin, sekoilin jotain.koitetaan nyt vasta ku ei olla niin pihalla ;), eli mielestäni ei ole mitään järkeä tehdä kulmasoutua alataljassa koska sen voi hoitaa vapaillakin painoilla. suoralla tangolla sekä myös tuolla v-kahvalla, tuo v-kahva kulmis on loistava liike jos vain on alaselkä kunnossa, jenkki bodarit ovat veivanneet tuota liikettä jo arskan ajoista lähtien(varmaan jo ennenkin arskaa:)). suomessa tuota liikettä harvemmin näkee porukan tekevän. luulen että se mies jonka olet nähnyt taljassa tekevän kulmista on ollut laiskalla päällä, eikä ole jaksanut alkaa kasaileen lätkiä tankoon ja on sen takia tehnyt kyseiset liikkeet taljassa:)

neutraali sanoi:
lmk, sori älysin tuon sun kyssärin aivan päin persettä alunperin, sekoilin jotain.koitetaan nyt vasta ku ei olla niin pihalla ;), eli mielestäni ei ole mitään järkeä tehdä kulmasoutua alataljassa koska sen voi hoitaa vapaillakin painoilla. suoralla tangolla sekä myös tuolla v-kahvalla, tuo v-kahva kulmis on loistava liike jos vain on alaselkä kunnossa, jenkki bodarit ovat veivanneet tuota liikettä jo arskan ajoista lähtien(varmaan jo ennenkin arskaa:)). suomessa tuota liikettä harvemmin näkee porukan tekevän.

Jeh, tätä tarkoitin :)

Kyllä itselläni pysyy nuo muut selkäliikkeet pääsääntöisinä, siihen sitten lisäksi muutaman sarjan tuolla tekniikalla jos selkä huutaa lisää rankaisua :whip:

luulen että se mies jonka olet nähnyt taljassa tekevän kulmista on ollut laiskalla päällä, eikä ole jaksanut alkaa kasaileen lätkiä tankoon ja on sen takia tehnyt kyseiset liikkeet taljassa:)

Lol :)

Kylläpäs kesti oppia toi kulmasoutu.. :( Viime selkäpäivänä sain sit ton tuntuu kunnolla.No sitäkin on tullu turhaan tähän asti tehtyä.Viä kun sais muutkin jotkut liikkeet sujuun.

Täytyy myöntää että tosi haastava liike tekniikan suhteen. Tiä sitte teenkö edelleen liikkeen päin ..settä. Sillä liike tuntuu enemmän lapojen välissä eikä juurikaan latseissa ja nyt havaitsin tiistain kumasoudun jälkeen kipua tossa kyynärpäiden (päällypuolella) seutuvilla. Ne kuuluisat forkutko? Tosin voiko tuo kipu johtua siitä kun mulla on vasurissa (ollu hermopinne) tosi huono puristusvoima ja sitä sen takia huijaa jotenki? Kannattasko hommata remmit? Vai kehittyykö puristuvoima lainkaan remmeillä?

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
magnus sanoi:
Täytyy myöntää että tosi haastava liike tekniikan suhteen. Tiä sitte teenkö edelleen liikkeen päin ..settä. Sillä liike tuntuu enemmän lapojen välissä eikä juurikaan latseissa ja nyt havaitsin tiistain kumasoudun jälkeen kipua tossa kyynärpäiden (päällypuolella) seutuvilla. Ne kuuluisat forkutko? Tosin voiko tuo kipu johtua siitä kun mulla on vasurissa (ollu hermopinne) tosi huono puristusvoima ja sitä sen takia huijaa jotenki? Kannattasko hommata remmit? Vai kehittyykö puristuvoima lainkaan remmeillä?
Lapojen välissä sen kuuluukin tuntua. Latsitkin toki kuormittuu liikkeessä mutta isoimman työn tekee trapsit, jotka siis liikuttavat lapoja. Jos liikkeen haluaa saada mahdollisimman paljon latseille kannattaa pyrkiä soutamaan ihan reittä pitkin ja tanko alavatsaan.

Jepa! Siis oikeilla jäljillä ollaan. Porukka vaan niin paljon puhuu latseista tän liikkeen kans. Onhan tota tekniikkaa hinkattuakin ja iso kiitos tottakai tälle osiolle :worship: . Mitä mieltä niistä remmeistä?

magnus sanoi:
J Mitä mieltä niistä remmeistä?
Itse olen remmeistä sitä mieltä, että ilman remmejä ei ainenkaan mun selkä saa hittiä treenissä vaan hitti menee enemmän käsille ja tekniikat ovat puhtaat. Heti kun otin remmin käyttöön niin sen jälkeen alkoi selkäkin tekemään sitä työtä treenissä. Eli IMO jollekin sopii ja jollekin ei, mutta kannataa kokeilla.

Mun mielestä ei kannata totuttaa itteään niihin remmeihin. Alkaa myöhemmin vaan vituttamaan, kun ei pysty tekemään selkäliikkeitä kunnolla ilman remmejä ja forkut näyttävät naruilta.

Janne22 sanoi:
Mun mielestä ei kannata totuttaa itteään niihin remmeihin. Alkaa myöhemmin vaan vituttamaan, kun ei pysty tekemään selkäliikkeitä kunnolla ilman remmejä ja forkut näyttävät naruilta.
Ihan kuin forkkuja ei voisi erikseen treenata. Kaikki riippuu siitä mitä hakee. Jos olet voimanostaja, niin ehdottomasti ei remmeille. Jos taas olet kehonrakentaja, niin melkein ehdottomasti kyllä. Selkäliikkeet selkäliikkeinä ja forkkuliikkeet forkkuliikkeinä. Jos taas olet "yleistreenari", eikä tavoitteena ole sen enempää voima kuin lihaskaan, tai sitten molemmat, niin kannattanee vedellä ilman.

Eikös voimannostossakin voi ihan hyvin apuliikkeissä käyttää remmejä. esim. itse teen maven ekana ja tietysti ilman remmejä. Nyt ajattelin ottaa kulmasoudun siihen apuliikkeeksi ja siinä pitää remmit mukana, saa keskitettyä sen sinne yläselkään ja ne forkut kasvaa siinä mavessa.

Kuinka pitkäs kädet tuolla mallilla on kun alaasento on polvien alapuolella? Minä en ainakaan saa tankoa polvien alapuolelle kuin vartalo huomattavasti loivemmass kulmassa kuin tuossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom