Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Timba79 sanoi:
No eipä voi sanoa että kuuluu tuntua, kun ei sillä alaselkää treenata. Enemmänkin on välttämätön sivuvaikutus tuo että ottaa selkään, joskus jopa ilkeästikin jos asento on huono. Eli jos ei tunnu alaselässä, niin senpuolesta asento on kunnossa.

Kattelin tota ronnie colemanin unbelievablee ni sehä veti kulmasoutuu siin just nimen omaa alaselälle? onko sillä menny sanat sekasi vai mikä on :jahas:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ronnien dvd on lähinnä showoffia. Toisekseen, miehellä on niin kova hermotus, että noinkin tehtynä saa kehitystä aikaan imo.

Olen aina tehnyt kulmasoutua vähillä painoilla ja keskittynyt tuntumaan. Nyt eräs paikallinen jannu sanoi että lisää vaan rautaa messiin, kun tuo käy jo näyttämään ihan nussimiselta. Onhan hänellä pointtinsa, kulmasoudussa painot ovat hävettävän pienet, aina olleet... Mutta kannattaisiko lähteä vähän rajummalle linjalle, vai jatkaa tota nysväämistä, joka ei ole nostanut painoa juuri nimeksikään...

-Marchi- sanoi:
Olen aina tehnyt kulmasoutua vähillä painoilla ja keskittynyt tuntumaan. Nyt eräs paikallinen jannu sanoi että lisää vaan rautaa messiin, kun tuo käy jo näyttämään ihan nussimiselta. Onhan hänellä pointtinsa, kulmasoudussa painot ovat hävettävän pienet, aina olleet... Mutta kannattaisiko lähteä vähän rajummalle linjalle, vai jatkaa tota nysväämistä, joka ei ole nostanut painoa juuri nimeksikään...

Voithan nää kokeilla sitä reilumpaa tyyliä. samoilla painoilla hinkkaamalla tuskin kehityt ollenkaan. Ja remmit kulmiksessa hyvä olla

Lisää painoa vain jos tekniikka on kunnossa. Ei ne lihat sillä tuntumalla kasva vaikka tärkeä sekin on.

Timba79 sanoi:
Lisää painoa vain jos tekniikka on kunnossa. Ei ne lihat sillä tuntumalla kasva vaikka tärkeä sekin on.

VAIKKA liikkeestä tulisi paljon elävämpi ja kroppa ei pysyisi siinä samassa asennossa niin hyvin. Blah, tyhmä liike kun ei ossaa.

-Marchi- sanoi:
VAIKKA liikkeestä tulisi paljon elävämpi ja kroppa ei pysyisi siinä samassa asennossa niin hyvin. Blah, tyhmä liike kun ei ossaa.

No siis kyse on soutuliikkeestä, joten vähnä elävyyttää pitääkin olla. Eli kunhan se ei mene holtittomaksi hosumiseksi niin rautaa lisää vaan. Eikä sitä rautaa tietenkään kerralla tartte mäjäyttää, pistä vaikka 2,5 kg per treeni lisää kunnes alkaa raja tuleen vastaan.

onko toi kunka hyvä liike tolla kulmasoutu laitteella ku meiän salilla sellanen on?? että tekeekö mielummin levytangolla ku laitteella??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiköhän sekin ihan hyvä liike ole. Mutta onhan se aina parempi tehdä vapailla painoilla (tästäkin joku voi olla eri mieltä) jos on tekniikka kunnossa. Kokeile molempia.

Kulmasoutua voi myös tehdä siten, että ottaa jokaisen toiston lattiasta. Vartalo ~90 asteen kulmassa lattiaan nähden ja tanko vedetään kiihtyvällä liikkeellä ylä-/keskivatsaan. Lasketaan sitten kontrolloidusti maahan ja "nollasta" seuraava toisto. Kun vartalo alkaa nouseen yli vaakatason niin sarja on valmis.

Itsellä ainakin "perinteisessä" kulmasoudussa asento tahtoo nousta pystymmäksi ja pystymmäksi varsinkin jos tosi tiukkaa sarjaa koittaa tehdä ihan loppuun asti.

Kuvat:
index.php

index.php

index.php

index.php

index.php

Onko kokemuksia tuosta cartman74:n esittämästä kulmasoudusta? Onko tullut tuloksia ja miltä liike yleensäkin tuntuu? Itse en saanut tekniikkaa muutamalla harjoittelukerralla oikein millään kohdalleen. Pitää varmaan jossain vaiheessa taas koittaa mutta vaikutti kyllä todella vaikealta kun aina kolisee joko polviin tai liian ylös melkein rinnalle tanko.

Oon nyt kokeillu molempia, siis tota melko pystyä ja viimeks ku kokeilin iha peruskulmaasennossa naama lattiaa päin (vasta-otteella vetämällä alavatsaan) tehtynä nii oli latsit kipeenä vielä kolmantenaki päivänä treenin jälkee..toimii rutkasti paremmin ainaki mulla..:rock:

Bricktop sanoi:
Onko kokemuksia tuosta cartman74:n esittämästä kulmasoudusta? Onko tullut tuloksia ja miltä liike yleensäkin tuntuu? Itse en saanut tekniikkaa muutamalla harjoittelukerralla oikein millään kohdalleen. Pitää varmaan jossain vaiheessa taas koittaa mutta vaikutti kyllä todella vaikealta kun aina kolisee joko polviin tai liian ylös melkein rinnalle tanko.

Itse olen tuota vasta muutamassa treenissä tehnyt. Pitää muistaa ettei koitakaan vetää sinne alavatsaan, mihin normi kulmasoudussa vedetään, vaan ylävatsaan tai lähes alarintaan. Jos alavatsaan koittaa vetää niin varmaan kolisee polviin....

Toissa päivänä sarjoja otin ja ihan hyvä tuntuma selässä on nytkin kaksi päivää treenin jälkeen.

Kummalla saatte paremman tuntuman tässä liikkeessä: käspainolla vai tangolla ja sit kumpi nuist on parempi massaliike?

Minulla toimii toi 45% kulmasoutu paremmin kuin 90%. Ensinnäkään en taivu hyvin ja tuntuu todella epämukavalta ja epäluonnolliselta, ja toiseksi tanko kolahtaa ylös mennessä polviin...ja sitä paskaa saan kestää mavessa aivan tarpeeksi.

Tekisin 90% kulmasoutua jos olisi sopiva penkki, johon mennä makaamaan vatsalleen ja sitten nostella tankoa.

Ronny11 sanoi:
Kummalla saatte paremman tuntuman tässä liikkeessä: käspainolla vai tangolla ja sit kumpi nuist on parempi massaliike?

Käsipainolla saan itse paremman tuntuman, mutta kummatkin on hyviä massaliikkeitä. Vaikea sanoa kumpi olis yksiselitteisesti parempi.

Zone-sarja -42%
toi on tosi hyvä tehdä kulmasoutupenkissä, korkea penkki mihin mennään mahalleen ja siitä vedellään tankoa rintaan tai vatsaan, miten haluaa. voi keskittyä 100% liikkeeseen.

EDIT:

Tekisin 90% kulmasoutua jos olisi sopiva penkki, johon mennä makaamaan vatsalleen ja sitten nostella tankoa.

tossa siitä näköjään jo olikin juttua...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom