Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kattelin noita muidenkin threadien kuvia, kaikissa peukaloa pidettiin muiden sormien vieressä. Itse olen tottunut pitämään peukaloa tangon toisella puolella(joka liikkeessä). Teenkö väärin vai eikö sillä peukalon sijainnilla ole väliä ?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ConanBarbaari sanoi:
Kattelin noita muidenkin threadien kuvia, kaikissa peukaloa pidettiin muiden sormien vieressä. Itse olen tottunut pitämään peukaloa tangon toisella puolella(joka liikkeessä). Teenkö väärin vai eikö sillä peukalon sijainnilla ole väliä ?

Käy vähemmän forkuille tällä ns. apinaoteella, eli ei ole itse liikkeen kannalta kovinkaan oleellista merkitystä kummalla tavalla tekee. Kannattaa kokeilla molemmat tavata ja käyttää sitä mikä itselle tuntuu sopivalta.

Nämä tekniikkaneuvot on todella hyvä juttu, iso kiitos niistä ja lisää vaan tulemaan :) Itse en ole esim. kulmasoutua tangolla tehnyt koska en saanut mitään tuntumaa sillä kun kokeilin->tekniikka päin helvettiä mutta kiitos näiden neuvojen homma korjaantui.

Zone-sarja -42%
Voi hemmetti miten hyvä liike..Oon ennen tehny kulmasoutua perinteisellä tyylillä syvemmässä kulmassa mutta tämä pystymmässä tehty soutu ja supistuksiin keskittyminen antoi aivan hirveen pumpin latseihin, kun selkätreenissä kokeilin...Kiitos paljon vinkistä

Powerhousu sanoi:
Ne joilla tulee trapsit kipeäksi, niin katsokaa että teillä liikkuu kyynärpäät mahdollisimman paljon kylkien suuntaisesti. Mitä enemmän ne karkaa sivulle, sen enemmän rasitus siirtyy pois latseilta takaolkapäille ja epäkkäille.

Musta ainakin ihan jees saada trapsit kipeäksi, latseissa tuntuu vaikka mikä muu liike, mut trapseihin ei tunnu purevan mikään.

Teinpä ton tänään maastavedon,leukojen ja Tompan alataljametodien jälkeen pikkupainoilla ja selkähän oli tulessa :) Eli hyvin näyttää toimivan.

Voiko kulmasoutua soveltaa hieman niin, että lähtöasennossa jalkojen välissä on penkki, jonka päällä tanko lepää? Näin jalkoja ei tarvitsi koukistaa niin paljoa ja liike tuntuisi miellyttävämmältä suorittaa... Painotan siis että sitä tankoa ei lasketa penkille asti negatiivisen loppuvaiheessa.

Halo sanoi:
Musta ainakin ihan jees saada trapsit kipeäksi, latseissa tuntuu vaikka mikä muu liike, mut trapseihin ei tunnu purevan mikään.
Niiden takiahan ne lavat pitäisi selkäliikkeissä vetää yhteen. Mutta nyt oli kyse siitä, kun joku valittaa, että menee melkein kokonaan trapseille. Silloin on tekniikassa hiomista.

Aleley sanoi:
Voiko kulmasoutua soveltaa hieman niin, että lähtöasennossa jalkojen välissä on penkki, jonka päällä tanko lepää?
En mä ainakaan keksi mitään syytä miksi noin ei voisi tehdä. Kaikkia liikkeitähän voi soveltaa vaikka miten, kunhan vielä tuntuu siellä missä pitääkin.

Aleley sanoi:
Voiko kulmasoutua soveltaa hieman niin, että lähtöasennossa jalkojen välissä on penkki, jonka päällä tanko lepää? Näin jalkoja ei tarvitsi koukistaa niin paljoa ja liike tuntuisi miellyttävämmältä suorittaa... Painotan siis että sitä tankoa ei lasketa penkille asti negatiivisen loppuvaiheessa.

Itse ainakin kokeilin noin ja hyvin toimii:thumbs:

noh nyt oon näitä tekniikoita käynyt läpi ja eilen oli selkäpäivä ja kulmasoutua tein.. ekaa kertaa alkoi tuntumaan oikeassa paikassa ja on noi yläselän sivulihat mitkä lie niin aivan jummin mukavan tuntuset että treenaus on menny perille.. ja mikä parasta alaselässä ei tunnu mitään kipuja tai mitään..

kuuluuko muuten alaselkään tuntua liikkeen aikana? itselläni ei tuntunut muutakuin painojen alkuasentoon nostaessa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joonaz sanoi:
kuuluuko muuten alaselkään tuntua liikkeen aikana? itselläni ei tuntunut muutakuin painojen alkuasentoon nostaessa..

No eipä voi sanoa että kuuluu tuntua, kun ei sillä alaselkää treenata. Enemmänkin on välttämätön sivuvaikutus tuo että ottaa selkään, joskus jopa ilkeästikin jos asento on huono. Eli jos ei tunnu alaselässä, niin senpuolesta asento on kunnossa.

mutta tuntuuko teillä muilla kun tavallaan itsenne asetatte siihe asentoon ennen varsinaisen liikkeen alkamista en tiedä ymmärrättekö mitä yritän kovasti selittää..

Voiko tätä liikettä tehdä 3x viikossa? Rakastuin tähän niin täysin nyt kun tekniikkakin puree ja 2x tuntuu niin vähältä b( vai meneekö liialliseksi latsien hinkkaamiseksi? (reenit ti, to, su)

millaisella treeni ohjelmalla teet? kokokroppako noina päivinä? tuntuu minusta paljolta kolmeen kertaan latsien hinkkuu..

miQ sanoi:
Voiko tätä liikettä tehdä 3x viikossa? Rakastuin tähän niin täysin nyt kun tekniikkakin puree ja 2x tuntuu niin vähältä b( vai meneekö liialliseksi latsien hinkkaamiseksi? (reenit ti, to, su)

Kyllä se vähä liiallisuuksiin meneen. 2 kertaa riittää, ja toinen kerta vähä kevyemmin. Volyymi kun kasvaa samalla niin sen kyllä tuntee latseissa ettei täs ny muutamaan päivä tehdä mitään selällä ;)

Käyttääkö kukaan vyötä kulmasoutaessa, kokeilin kerran vyön kanssa sellasella lähempänä vaakatasoa tyylillä, ihan jees alaselän kannalta mutta tanko otti vyöhön kiinni ehkä vähän turhan aikaisin. Mitä mieltä?

themastodontti sanoi:
Käyttääkö kukaan vyötä kulmasoutaessa, kokeilin kerran vyön kanssa sellasella lähempänä vaakatasoa tyylillä, ihan jees alaselän kannalta mutta tanko otti vyöhön kiinni ehkä vähän turhan aikaisin. Mitä mieltä?

Kyllä minä käytän aina vyötä jos on kylmasoudussa yli 100kg tangossa, mut en kyllä oo tuollasta ongelmaa huomannu

miQ sanoi:

Mitä tahansa liikettä voi tehdä kolme kertaa viikossa ja joitain enemmänkin, kuhan pitää homman kasassa intensiteettiä ja volyymiä säätämällä. Jos joka kerta teet 10 sarjaa failureen niin aika heikkoa on, mutta jos vältät failurea ja säädät volyymin ja intensiteetin optimaaliseksi niin ei pitäs tehä edes tiukkaa. Tekeehän painonnostajatkin jotku 6 kertaa viikossa kyykkyä, joka on kuitenkin "hieman" kulmasoutua rankempaa.

Se taas ei tietenkään liene fiksua hyökätä 1 kerta viikossa -> 3 kertaa viikossa suoraan, vaan sitä palautumiskykyä pitäs varmaan rakentaa vähän eli eka siirtyy 2 kertaa viikkoon ja siitä 3. Tai jotain.

Teenköhän tuon liikkeen väärin, koska sarjan jälkeen vatsalihaksissa tuntuu kunnolla, paremmin kuin itse vatsalihasliikkeissä :D . Kyllä se tuntuu myös siellä missä sen pitääkin, mutta kuulostaako siltä, että jotain pitäsisi korjata? Johtuukohan tämä ehkä heikosta vatsalihaksista? Luulisi kuitenkin, että on hyvä, että myös muut lihakset rasittuvat liikkeissä, kuin itse kohdelihas - eikös se ole vapaapainoharjoittelun idea?

tpt sanoi:
Teenköhän tuon liikkeen väärin, koska sarjan jälkeen vatsalihaksissa tuntuu kunnolla, paremmin kuin itse vatsalihasliikkeissä :D . Kyllä se tuntuu myös siellä missä sen pitääkin, mutta kuulostaako siltä, että jotain pitäsisi korjata? Johtuukohan tämä ehkä heikosta vatsalihaksista? Luulisi kuitenkin, että on hyvä, että myös muut lihakset rasittuvat liikkeissä, kuin itse kohdelihas - eikös se ole vapaapainoharjoittelun idea?

Millaisessa kulmassa teet? Kyllä siinä vatsalihaksetkin saavat varmasti aina rasitusta koska ne joutuu pitämään sitä keskivartalon ryhtiä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom