Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kiitoksia näistä liikkeitä käsittelevistä ketjuista. Mut yks juttu vähän vaivaa. Liikkeen pitäisi tuntua latseissa. Mitkä on latsit? Entäs forkut? Ja varmaan T-kulmasoudusta saa saman hyödyn kun tästä liikkeestä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tekniikka neuvoja osio on asiaa! :rock:
Hienoa että saadaan nuorille tietoa ja oikeita suoritustapoja, tottakai myös vanhat konkarit oppivat uutta.
Ehkä juuri ainakin raskaat massa/perusliikkeet olisi hyvä neuvoa, niitä kun tehdään vaan niin usein ihan päin v****a. lisää vaan näitä:thumbs:

blobbari sanoi:
Kiitoksia näistä liikkeitä käsittelevistä ketjuista. Mut yks juttu vähän vaivaa. Liikkeen pitäisi tuntua latseissa. Mitkä on latsit? Entäs forkut? Ja varmaan T-kulmasoudusta saa saman hyödyn kun tästä liikkeestä?

Latsit = http://www.exrx.net/Muscles/LatissimusDorsi.html

Forkut = kyynärvarret = http://www.exrx.net/Muscles/WristFlexors.html sekä tietysti toinen puoli kädestä.

T-tanko saattaa hieman eri tavalla kohdistua, mutta pääosin hyvin pitkälle sama.

blobbari sanoi:
Mitkä on latsit? Entäs forkut? Ja varmaan T-kulmasoudusta saa saman hyödyn kun tästä liikkeestä?

Lats eli latissimus dorsit eli siivet.

Forkut eli forearmsit eli kyynärvarret.

T-tankosoutu on hyvinkin samankaltainen teholtaan ja vaikutukseltaan.

Edit. Hhhhiiidaaaassss...

Just viime selkätreenis olin kokeillu pitkästä aikaa kulmasoutua tangolla ja aivan väärällä tekniikalla! Päätin, et liike saa jäädä jatkossakin tekemättä, sillä alaselkä (jonka kanssa on ollu ongelmia) huusi apua.. :itku:

Mut nyt täytynyy ehkä perua puheeni, sillä en ollu tajunnu, et asento on noin pysty!

Mike sanoi:
Laske tanko hieman polvien alapuolelle pitämällä polvet hieman koukussa.

Tää ei tosin sovi mun mittasuhteille, sillä jos tangon laskee edes polvien kohdalle, niin asento on lähes vaaka. Johtuu suhteellisen pitkästä selkästä..

Okei, tuli koitettua. Mukavasti tuntui, nyt on päivä treenistä ja tuloksena trapsit(!) on ihan rikki. Eli latseihin ei osunut niin hyvin vaan tuonne alempiin trapseihin. Erityisesti lapaluiden väli on ihan helkkarin kipeä. Kyllä siivissäki vähän tuntuu, mutta... Mitähän tuli tehtyä väärin?

Tosin mulla tulee sjmv:ssäki trapsit kipeiksi. Sillon syynä on kait olkapäiden jännittäminen. Tuntuvat trapsit kasvavankin paljon nopeammin kuin muut selän lihakset, kaipa ottavat sitten itseensä vähän kaikenlaista treeniä.

EDIT: itte asiassa, ihan niinkuin tuo kipu olis syvemmällä kuin trapsit... onko siellä mitään tähän liikkeeseen sopivaa?

timse sanoi:
Okei, tuli koitettua. Mukavasti tuntui, nyt on päivä treenistä ja tuloksena trapsit(!) on ihan rikki. Eli latseihin ei osunut niin hyvin vaan tuonne alempiin trapseihin. Erityisesti lapaluiden väli on ihan helkkarin kipeä. Kyllä siivissäki vähän tuntuu, mutta... Mitähän tuli tehtyä väärin?

Tosin mulla tulee sjmv:ssäki trapsit kipeiksi. Sillon syynä on kait olkapäiden jännittäminen. Tuntuvat trapsit kasvavankin paljon nopeammin kuin muut selän lihakset, kaipa ottavat sitten itseensä vähän kaikenlaista treeniä.

EDIT: itte asiassa, ihan niinkuin tuo kipu olis syvemmällä kuin trapsit... onko siellä mitään tähän liikkeeseen sopivaa?

No eikös kulmiksen pääsääntönen tehtävä olekin rasittaa trapseja? En koskaan ole tajunnut miten kulmasoudulla voi muka saada latseihin rasitusta, liikehän on nimenomaan lapojen yhdistämistä. Nooo kaippa se jonkin verran latseihinkin ottaa... en tiädä.

Ite tykkään rintatuellisesta kulmasoutulaitteesta.Sillä voi rykiä vähän isommillakin painoilla,ilman että tarvii pelätä alaselän puolesta...harmi vaan,ettei sitä ihan joka salilta löydy.

Tuosta miken tekstistä vain sain sellasen kuvan että tämä tekniikka ottais pääasiallisesti latseihin. Käsipainoilla oon ennen tehny nimenomaan trapsiliikkeenä. No, koitetaan leveämpää otetta jos vaihtuisi rasitus. :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
timse sanoi:
Eli latseihin ei osunut niin hyvin vaan tuonne alempiin trapseihin. Erityisesti lapaluiden väli on ihan helkkarin kipeä. Kyllä siivissäki vähän tuntuu, mutta... Mitähän tuli tehtyä väärin?

Vedätkö sä sen tangon varmasti alavatsaan? Itselläni ainakin ottaa trapseihin jos tankoa vetää liian ylös. Sillain reisiä hipoen, sanoisin. Sitten olkapäihin ei saa tulla sellasta ylös-alas suuntautuvaa liikettä, vaan niitä kun keskittyy pitämään paikoillaan niin on helpompi puristaa juuri latseilla tankoa ylös. (Tällasia oon siis omalla kohdalla huomannut, en toki väitä että nämä ovat mitään totuuksia kulmasouduta.)

timse sanoi:
Tuosta miken tekstistä vain sain sellasen kuvan että tämä tekniikka ottais pääasiallisesti latseihin. Käsipainoilla oon ennen tehny nimenomaan trapsiliikkeenä. No, koitetaan leveämpää otetta jos vaihtuisi rasitus. :thumbs:

Mutta ei tietenkään mitään penkkiotetta sentään sitten siihen tankoon. Eli etsi se sopivanlevyinen ote ihan kokeilemalla eri leveyksiä.

Tuli itsekin kokeiltua tuota enemmän pystyasennossa ohjeistuksen mukaisesti ja täytyy sanoa että veti alaselän jumiin. Ei hjyvä ei hjyvä. Mistäköhän tuo voisi johtua..liian pystyasento? hmm

Tanssiva Rosvo sanoi:
Tuli itsekin kokeiltua tuota enemmän pystyasennossa ohjeistuksen mukaisesti ja täytyy sanoa että veti alaselän jumiin. Ei hjyvä ei hjyvä. Mistäköhän tuo voisi johtua..liian pystyasento? hmm
Juu mullakin kipeyty alaselkä, mutta mulla on ollu kyllä muutenki vähän ongelmia ton alaselän kanssa...

Halo sanoi:
Kiitoksia näistäkin ohjeista, eilen oli lapaluiden väli ennätysmäisen kipeä :worship:

Joo, sama juttu mulla. Pisti ensin miettimään että oliko kirjoitusvirhe tuon ekan postin "latsit" kun oli trapsit vaan kipeenä. Otetta muuttamalla korjautui!

Timba79 sanoi:
Mutta ei tietenkään mitään penkkiotetta sentään sitten siihen tankoon. Eli etsi se sopivanlevyinen ote ihan kokeilemalla eri leveyksiä.

Joo elikkä osui latseille kun levensin otetta! Kiitos! :worship:

Halo sanoi:
Kiitoksia näistäkin ohjeista, eilen oli lapaluiden väli ennätysmäisen kipeä :worship:

Sama täällä. Kulmasoudusta tuli kertaheitolla penkin ohella lempiliikkeeni. Rauta liikkuu mukavasti ja tuntuu erittäin luonnolliselta.

Tuo kulmasoutu on saatanan ikävä liike tehdä jos sen tekee väärin, kun taas löytää itelleen hyvän asennon ja otteen, ei paluuta alataljaan enää ole. No ei tietty noita noin suoraan voi verrata, mutta itse tein ennen alataljaa kulmasoudun sijaan, kun kulmasoutu tuntui vain pahalle.

Zone-sarja -42%
Ne joilla tulee trapsit kipeäksi, niin katsokaa että teillä liikkuu kyynärpäät mahdollisimman paljon kylkien suuntaisesti. Mitä enemmän ne karkaa sivulle, sen enemmän rasitus siirtyy pois latseilta takaolkapäille ja epäkkäille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom