Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Hyvä ohjeistus :thumbs: Noiden ohjeiden perusteel mul tuntuis liike menevän jopa melkein oikein, pitää vielä seuraavassa selkäreenissä tarkistaa :)

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
tapio sanoi:
Tossa näki taas että pari kuvaa vastaa tuhatta sanaa.
Painothan ei tässä ole se pääasia mutta millä painoilla Mike vedät itse kovan sarjan?
Ihan mielenkiinnosta.
Olen tehnyt 170x8 ja nyttemmin 100-120kg tuntuu paljon paremmin latseissa.

Aloittelijoille sanoisin että voi mennä jonkun aikaa ennenkun sinne selkään alkaa saada kunnon tuntumaa. Itselläni ainakin on tuntuma selkäliikkeissä kasvanut sitä mukaa kun lihakset ovat kasvaneet (no en nyt toki väitä että kaikki treenaajat ovat samanlaisia kun mä).

Kannattaa sitten olla rehellinen itselleen, että ei ala väkisin lisäämään liikaa painoa tankoon tekniikan kustannuksella. IMO varsinkin selkäliikkeet kannattaa opetella huolellisesti ja alkaa panostamaan treenipainoihin vasta kun on oikeasti varma ettei tee liikettä etupäässä esim. hauiksilla. Tuossa kulmasoudussakin on nimittäin helppo kusta itseään silmään ja luulla itseään vahvemmaksi kuin onkaan, ja sitten ihmetellä että miksi ei selkä kehity.

Olenhan sentään tehnyt sen suunnilleen oikein viimeaikoina. Tosin voisi vielä ihan suosiolla pudottaa painoja ja hakea tuon tekniikan kohdalleen.

Tuo uusi osio saa myös kannatusta täältä suunnasta.

Asiaa, kulmasoutu melko pystyasennolla on kyllä yläselän paksuusliike nro 1, tämän tiesi aikanaan jo itse Dorian.

arni sanoi:
Asiaa, kulmasoutu melko pystyasennolla on kyllä yläselän paksuusliike nro 1, tämän tiesi aikanaan jo itse Dorian.

Itse asiassa Dozin mielestä(ainakin joskus näin sanoi) paras liike oli kulmasoutu käsipainoilla, mutta joutui lopettamaan liikkeen tekemisen, koska käsipainot oli jo fyysiseltä kooltaan niin isot, ettei niillä voinut enään tehdä. :hyper:

Dorian oli kyllä hieno esimerkki millainen selkä pitäisi olla ja millä liikkeillä sen sellaiseksi mahdollisesti saa. Pääliikkeinä oli juuri raskaita kulmasoutuja, alatalja ja mm. se pullover josta täällä palstalla oli jo puhetta. Mutta kaippa se hiukka ylätaljojakin hinkkasi.

Edit: Tais muuten tehdä jonkin verran vipuvarsikoneita...

Alottelijan kannattaa vetää remmeillä, saa sen liikkeen kohdistetua paremmin selkään, selkäliikkeet on treenin kannalta vaikein lihas, menee haballe helposti mikä ei ole tarkoitus.

IsoDino sanoi:
Itse asiassa Dozin mielestä(ainakin joskus näin sanoi) paras liike oli kulmasoutu käsipainoilla, mutta joutui lopettamaan liikkeen tekemisen, koska käsipainot oli jo fyysiseltä kooltaan niin isot, ettei niillä voinut enään tehdä. :hyper:

Dorian oli kyllä hieno esimerkki millainen selkä pitäisi olla ja millä liikkeillä sen sellaiseksi mahdollisesti saa. Pääliikkeinä oli juuri raskaita kulmasoutuja, alatalja ja mm. se pullover josta täällä palstalla oli jo puhetta. Mutta kaippa se hiukka ylätaljojakin hinkkasi.

Edit: Tais muuten tehdä jonkin verran vipuvarsikoneita...

Totta joka sana.
dy201.jpg

dy87.jpg

tapio sanoi:
Alottelijan kannattaa vetää remmeillä, saa sen liikkeen kohdistetua paremmin selkään, selkäliikkeet on treenin kannalta vaikein lihas, menee haballe helposti mikä ei ole tarkoitus.

Miksi vain aloittelijan kannattaisi vetää remmeillä?? Mielestäni kaikkien kannattaisi ehdottomasti käyttää selkätreenissä vetoremmejä. Siitä on ihan sairaan paljon apua, jo isompiin treenipainoihin ja treeni tehoihin.

Pakko myöntää että mulla vaihtui tyyli tehdä kulmasoutua kun näin miten Yates tekee.
Se kuuluisa tyyli oli niinku kuvissa mutta ote toisinpäin.
Elikkäs selkä tekee liikettä, ei paikallaan ja lopussa melko pysty asento.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ilman remmejä forkut vahvistuu.
Tietenkään sillä ei ole väliä kehonrakennuksessa, mutta mä pidän itseäni voimailijana.
Mä itse pystyn vetämään kovat kulmasoudut ilman remmejä, niistä toki oli suuri apu aikasemmin.
Tää on tietenkin ihan mielipide kysymys.

Ois kyllä kiva saada kuvia oikeeoppisesta mavesta, ku itellä se tuntuu aina vaan väärältä, vaikka kokeillu oon monta kymmentä kertaa varmaan.. Kumpaa porukka muuten suosii mielummin kulmasoutua tangolla vai käsipainoilla?

Molempi parempi kässärillä ja tangolla. Mitä merkitystä sillä oikeestaan on, vai onko periaatteessa mitään, että kuinka päin kädet tossa tangolla tehdyssä kulmasoudussa on?

Itse teen tangolla. Ennen tein yli-isoilla (olikohan jotain lähemmäs 150Kg?), ei tullut tuntumaa, sittemmin vähensin painoja, mutta jossain vaiheessa alaselkä kipeytyi -jotain paskaa tekniikassa?

Anyway, aloin tekemään tollai Dorian tyyliin, vastaotteella ja pystymmässä ja nyt se yksi suosikkiliikkeistä. Otan vielä aika kapean otteen.

IsoDino sanoi:
Miksi vain aloittelijan kannattaisi vetää remmeillä?? Mielestäni kaikkien kannattaisi ehdottomasti käyttää selkätreenissä vetoremmejä. Siitä on ihan sairaan paljon apua, jo isompiin treenipainoihin ja treeni tehoihin.

Samaa mieltä, forkut voi treenta sitten rannekäännöillä. Tämä siis jos kehoa rakennetaa, voimailijalle tietysti se näppivoima on erittäin tärkeä.

Minä taasen teen niin että soudut ja ylätaljat teen remmien kanssa,
ei näppivoimat riitä niiden tekemiseen kunnolla ilman remmejä.
Mutta sen sijaan maven ja shrugsit, missä kyynärpää on koko ajan suht suorana, teen ilman remmejä.

Maastavedon teen silleen puolittain bent-legged, puolittain-suorin jaloin,
ja kyykyn jälkeen, joten painot ovat sikäli pienet että tanko pysyy hyvin näpeissä.

Sen sijaan käsipainot meinaa shrugseissa alkaa sarjan lopussa
luistamaan näpeistä, mutta eipä tuo haittaa, tuntuu ne trapsit saavan
tarpeeksi treeniä ja forkut vahvistuu hyvästi samalla.
Aluksi painoja piti pudottaa kovin kun teki shrugsit ilman remmejä,
ja ego kyynelehti moisesta, mutta ihmeen pian näppivimat kehittyivät niin
että pääsi takaisin vanhoihin painoihin.

No, minä teen koko kehon kerralla, jos tekis esim selkäpäivän,
ilman että maastaveto on alla, niin trapsit ois takuusti niin freesit,
että näpit joutuis lujille.

tais mulla tässä joku pointtikin olla...en muista enää mikä.

Kulmasoutu käsipainolla on mun ehdoton suosikkiliike selälle.tavis-kulmasoutua en ole itse asiassa vähään aikaan tehnyt kun on ollut vähän epävarmuutta tekniikan kanssa.vaan eipä ole enää :)
ja teen yleensä remmien kanssa

Hyvä linkki hansulta, itsekin olen huomannut että sen melkein kramppaavan huippusupistuksen saa latseihin helposti ja nätimmällä tekniikallakin kun ollaan lähempänä vaakatasoa. Ainoa vaan että tosiaan alaselkä meinaa väsähtää, mutta niinkuin eliteftsin threadissakin sanotaan, se on core-lihasten heikkoutta.

En ole jaksanut lukea tätä topicia läpi. Osaan tehdä kulmasuodun tangolla, ensin en tajunnut, että siinä pehva pitää työntää ulos päin ja selkä pitää olla silleen hienosti kaaressa niin kuin tossa kuvassa. Mutta miten kulmasoutu käsipainoilla tehdään?? Onko siinäkin tuo selkä samalla tapaan kaaressa? Ja pehva ulkona? Kokeilin tänään tuota kulmasuotua kässärillä tuon tangon lisäksi, hyvin otti selkään ja laitoin selän samaan asentoon kuin tangolla tehdessä eli hienoon kaareen..

Hansu81 sanoi:
Tuolla esitetään aika vakuuttavat perustelut aiheesta miksi 90 asteen kulma soudussa on paljon 45 asteista parempi. Itsehän en asiasta juurikaan tiedä, notta viisaammat ottakoon kantaa
Minä olen kokeillut molemmpia ja tuo noin 45 asteen kulma ottaa 1000000 kertaa enemmän selkään kuin tuo kämänen 90 asteen kulmaja vaikka romua ei ollutpaljon tangossa.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom