Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
mulla ainaki menee helposti huijaamiseksi jos teen tuossa kulmassa.
siispä teen ysikympin kulmassa.
Niin ja tuo "ysikympin kulmassa" nyt vaan sattuu olemaan maailmalla ehdottomasti suosituin tyyli, "pakkis" tyyli taas on monen mielestä ehdottoman väärin...

Löytyykö täältä ihmisiä joilla on kunnolla omakohtaista kokemusta molemmista?

Ja lähinnä voiman kasvattamisen näkökulmasta, ei bodauksen, jos sillä nyt on jotain väliä...

Niin ja tuo "ysikympin kulmassa" nyt vaan sattuu olemaan maailmalla ehdottomasti suosituin tyyli, "pakkis" tyyli taas on monen mielestä ehdottoman väärin...

Nyt siis puhutaan kahesta eri liikkeestä, "ysikympin kulmassa" tehtävä taitaapi olla vaakasoutu? ;)

Kannattaa muuten kokeilla kyseistä liikettä apinaotteella. Voi olla ihan mutuilua mutta ainakin ite sain vielä paremmin kohdistettua liikkeen selälle ja tuntu, että rasitus hauiksille jäi pienemmäksi. Ehkä siksi, että kyynerpäät pysyvät automaattisesti lähempänä kylkiä. Tarttee kyllä vetoremmit.

Nyt siis puhutaan kahesta eri liikkeestä, "ysikympin kulmassa" tehtävä taitaapi olla vaakasoutu? ;)

No, anyway kulmasoutu tehtiin alunperinkin vaakatasossa, ja vasta 90-luvulla Yates teki yleisimmin sitä lähes pystyasennossa (ja vastaotteella vieläpä). Koska Yatesilla oli iso selkä, jokainen wannabe-yates kotisalillaan ajatteli, että "se varmaan johtuu siitä, että se tekee ton kulmasoudun tolleen". Ja niin levisi joka puolelle tämä universaali Yates-soutu, joka on monella sitten lähempänä kohautusta kuin varsinaista soutua.
Kuntokeskus-fitness-personal-kivatyyppi-trainerit keksivät vielä lisäperusteluksi, että on "alaselälle turvallisempi" tapa tehdä.

Mä teen mieluummin koko soudun vipuvarsilaitteella, koska saan tehtyä suht isoilla painoilla ko.liikettä.
Teen selkätreenin päätteeksi aina polvista vedon, joten se on myös yksi syy miksi en tee kulmasoutua tangolla(väsyy selkä liikaa). Käsipainoilla tekisin joskus, mutta kun omalla salilla on painavimmat kässärit siihen liian kevyitä.

Mä teen mieluummin koko soudun vipuvarsilaitteella, koska saan tehtyä suht isoilla painoilla ko.liikettä.
Teen selkätreenin päätteeksi aina polvista vedon, joten se on myös yksi syy miksi en tee kulmasoutua tangolla(väsyy selkä liikaa). Käsipainoilla tekisin joskus, mutta kun omalla salilla on painavimmat kässärit siihen liian kevyitä.

Vipuvarsikoneen ja riittävän suurien käsipainojen puutteen saa mielestäni kompensoitua aika hyvin tällä liikkeellä : http://www.shapefit.com/middle-back-exercises-bent-over-one-arm-long-bar-rows.html

Itse teen tuosta versiota, jossa jalat ovat kapeammalla, tanko kulkee reiden ulkosyrjällä ja tangon toinen pää on nurkassa.

Se voi olla, että kannattaa tehdä kuten sanoit, koska tuossa on kassit tulilinjalla...

Ropleema...

Osaako joku kertoa, et miten mun olkapäis tuntuu nii paljo tää liike? Saan selkään vähän osumaa mutta tuntuu että olkapäät saa enemmän osumaa... Mikä mättää?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kohautat varmaan tankoa jonkun verran. Luehan tuo teksti uudestaan ja tee samalla tavalla. Se liike pitää tuntea latseissa.

Zone-sarja -42%
"Vedä lavat ylhäällä taakse" Mitä tuo meinaa? Yritin salilla tänään tuota liikettä mutta en oikeen saanut tuntumaa..

Paljon alottelijalla pitäs tässä olla painoja noin niinku about? Oon tehny ny ekat kerrat 40kilolla ei kyllä tunnu miltään, ainakaan selässä :D taidan tehdä tän päin pers***ä

Kokeilemalla sen tietää, ei kukaan täältä sun treenipainojas tiedä.

Paljon alottelijalla pitäs tässä olla painoja noin niinku about? Oon tehny ny ekat kerrat 40kilolla ei kyllä tunnu miltään, ainakaan selässä :D taidan tehdä tän päin pers***ä
Oon vähän saman ongelman luona, tangossa 40 ja 50 kg ja ei oikeen selkään ota... Käsipainoilla taas kun vääntää niin ei tarvii olla kuin reilut kympit molemmissa käsissä niin saa tuntumaan paljon paremmin selässä. Tekniikassa vikaa varmaankin, pitää pyytää jotain isoa ukkoa avuks kattomaan että mikä mättää :D

Kaksi kysymystä kulmasoudusta:
Ensinnäkin: onko sillä väliä että miten päin pitää kämmeniä treenatessa?
Ja toiseksi: onko väliä käyttääkö kulmasoudussa suoraa tankoa vai kulmatankoa, ja jos on niin miten?

En oo paljoa kulmasoutua tehnyt,kun se ei oikein oo hanskassa.No,mitään ei opi jos ei joskus ole huono. Nyt sit päätin nykäistä kulmista ja lopettaessa otti vaan aivoon,kun meni niin hauiksit tukkoon. Eli siis väärin tuli tehtyä niin,että paukku. Tätä nolouttani sit kiroilin kotimatkan ja palkkaria miksailun aikana. Sit kuitenki kun istuin alas ja herättelin konetta alko selässä tuntuun lämpöä joka lisääntyy vieläkin. Vasemmalle,eli heikommalle puolelle tuntuu enempi. Koska liike on mulla heikosti handlarissa niin aloitin pienillä painoilla ja lisäsin painoa joka sarjaan. Kolmannessa oli eniten ja varmaan siinä se menikin eniten hauiksiin,koska sen jälkeen ne tukossa olikin. Ens kerralla kokeilen kaikki sarjat vähä kevyimmillä painoilla niin jos osuis vielä paremmin. Jau!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom