Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kulmasoudun otetta vaihtamalla saa ko. liikkeen ottamaan selkään hieman eri tavalla... samoin kuin ylävartalon kulman (suhteessa lattiaan) vaihtelu... ja se mihin kohtaan torsoa tangon vetää (alavatsaan vai lähemmäs rinnan alaosaa). Kannattaa kokeilla eri variaatioita!! Jos tänään teit sinulle "oudolla" otteella, niin huomenna huomaat mihin päin selkää ottaa myötäote ;)

No todellaki huomaan/tunnen mihin otti :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos nyt oikein ymmärsin eli kun lasketaan paino niin ei saa tiputtaa olkapäitä? Ite oon venyttänyt sellain että tuntuu venytys selässä ja olkapäissä. Ei niin sitten enää :p

^^ Siis kyllä se venytys saa ja pitääkin tuntua; rinta auki, lapoja yhteen mutta ei tiputeta olkapäitä....

Yhessä vaiheessa tein kulmasoutua sillä systeemillä että kiinnitetään levytanko lattiassa kiinni olevaan telineeseen toisestä päästä ja toista päätä nostetaan. Käytin siinä \/ - kahvaa. Ihan suht hyvin sai liikkeen tehokkaaksi johtuen siitä että venytys oli suhteellisen suuri. En saanut tarpeeksi hyvää supistusta joten vaihdoin kp kulmasoutuun käsi kerrallaan ja voin sanoa että siinä saa venytyksen ja siinä supistuksen! Mahtava liike!

Yhessä vaiheessa tein kulmasoutua sillä systeemillä että kiinnitetään levytanko lattiassa kiinni olevaan telineeseen toisestä päästä ja toista päätä nostetaan. Käytin siinä \/ - kahvaa. Ihan suht hyvin sai liikkeen tehokkaaksi johtuen siitä että venytys oli suhteellisen suuri. En saanut tarpeeksi hyvää supistusta joten vaihdoin kp kulmasoutuun käsi kerrallaan ja voin sanoa että siinä saa venytyksen ja siinä supistuksen! Mahtava liike!

Taidetaan tuota liikettä kutsua maanläheisemmin T-kulmasouduksi

Kannattaa kokeilla leveämpiä kahvoja jos salilta sellaisia löytyy. Sillä perinteisellä kapealla V-kahvalla ei kaikki saa kunnon supistusta.

Ihan mielenkiinnosta, onko kovin isoja eroja siinä, tekeekö kulmasoudun käsipainoilla ihan normaalisti tasapenkillä vai vinopenkillä(kts. esim. Bisleyn profiilikuva)?

No niin, eli apuja kaivattaisiin.

Olen nyt tehnyt kulmasoutua erilaisilla otteilla, eri leveyksillä, t-soutua jne.... mutta en vain millään tunnu saavan harjoitusta selkään perille. Ei tunnu poltetta keskiselässä eikä siivissä.
Takaolkapäät tuntuvat aina tekevän kaiken työn.
Olen myös yrittänyt tehdä ultrapuhtaasti pidempää sarjaa, ja välillä isommilla romuilla mutta sama lopputulos silti.
Kyynärpäät on ollut aina tiukasti kiinni kyljissä.
Entäs olkapäät? Pitääkö antaa vähän löysiä venytys vaiheessa vai mielummin tiukasti kiinni koko suorituksen ajan?

Jos joku viitsisi pistää jonkinlaista vinkkiä ( ja ehkä jopa linkkiä) niin olisin kiitollinen!:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Olen nyt tehnyt kulmasoutua erilaisilla otteilla, eri leveyksillä, t-soutua jne.... mutta en vain millään tunnu saavan harjoitusta selkään perille. Ei tunnu poltetta keskiselässä eikä siivissä.
Takaolkapäät tuntuvat aina tekevän kaiken työn.
Olen myös yrittänyt tehdä ultrapuhtaasti pidempää sarjaa, ja välillä isommilla romuilla mutta sama lopputulos silti.
Kyynärpäät on ollut aina tiukasti kiinni kyljissä.
Entäs olkapäät? Pitääkö antaa vähän löysiä venytys vaiheessa vai mielummin tiukasti kiinni koko suorituksen ajan?

Jos joku viitsisi pistää jonkinlaista vinkkiä ( ja ehkä jopa linkkiä) niin olisin kiitollinen!:)

Pidä olkapäät tiukkana ja paikallaan, äläkä laske alas. Et laske tankoa alas asti, vaan jätät kädet ala-asennossakin vähän koukkuun, niin ei ota haubereihin. Eli oikeastaan pumppaat vajaata liikettä pelkästään selällä. Koita tehdä selkä melkein vaakatasossa. Raskaampaa mutta menee paremmin selälle. Tää on vaan yks tapa mutta toimii.

Heh. Sundado puhuu asiaa :). Ihan hyvää vaihteluahan se on vetää käsipainoilla. Joillekin se on tehokkaampaa joillekin ei. Itse saan paremman tuntuman selkään käsipainoilla ja liikeratakin on pidempi. Mutta kulmasoudussa tangolla saa paremmin rautaa liikkeelle ja voi tehdä vastaotteella jne. Hyvin yksilöllistä kumpi on tehokkaampi.

...
Käsipainoilla tehtäessä ainakin mulla on toiminut kun riittävän pienet painot (n. puolet maksimisarjapainosta), hidas supistus ja lopussa pieni ylikorostus. Joskus teen ihan vaihtelun vuoksi sitten "isommilla" ja se on kyllä raskasta, mutta ei selälle.

Juu kiitoksia narumanille ja takomolle vastauksista!

Olen saanut neuvoillanne hyvää tuntumaa latseihin ja seuraavana päivää huomaa treenanneensa:)

Mutta kuten jo aikaisemmin ohimennen mainitsin niin haluaisin pihviä myös tuonne keskiselkään.
Treenautuuko se myös eri kulmasouduissa mukana, vaikka siinä ei koskaan oikeaa kunnon pumppia tunnu?

Pistän selvennykseksi kuvat kohdista mitä tarkoitan :
http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusMiddle.html ja
http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusLower.html

Kiitoksia jälleen vastauksista!

kuuluuko tangon siis koskettaa vyötäröä ?

No vastaottella vedettäessä se usein koskee tonne vyötäröön/alavatsaan. Myötäotteella taas sitten se osuu vähän ylemmäs, tonne vatsa keskiosaan. Aika paljon riippuu myös siitä millainen oteleveys on ja miten paljon ylävartalo on taipunut jne.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom