Kulmasoutu massaliikkeenä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla toimii parhaiten joka toinen treeni pitkiä ja joka toinen lyhyitä sarjoja.Kun käyttää välillä isompia romuja,niin ne pitempienkin sarjojen treenipainot kehittyy.Kulmasoutu :rock:

mulla toimii kulmis parhaiten kun se tehdään aina niin isoilla raudoilla kun mahdollista, siis rintatuellinen versio, rintatuellinen on hyvä ja turvallinen tällaiselle invaliidille, toki se on raskaampi tehdäkin entä vapaalla painolla. teen kuitenkin myös "pumppaillen", eri päivänä kuin nuo raskaat ja eri otteella.

Timba79 sanoi:
Ja tämä tuntuu toimivan. Heikki mulle tämän tekniikan joskus alkuvuodesta opasti ja on siitä asti ollut mukana ohjelmassa. Mulle tuo pystympi asento tuntui ikävältä alaselässä, mutta tämä jyrkempi kulma ei tunnu yhtään pahalta vaikka ehkä toisin luulisikin. Ja painojen kanssa ei todellakaan tarvitse ahnehtia.

Heikin selotus kuullosti hyvältä mutta kun liike on opittu, niin silloin aletaan nostamaan sarjapainoja. Eikä enään "hierota" liikeratoja.

edit: tosta tekstistä sai vain kuvan, että heikki pumppailee 80 kg vaikka isolla raudallakin toi kulmasoutua tehdä, asennon/kulman pysyessa samana.

makew sanoi:
Heikin selotus kuullosti hyvältä mutta kun liike on opittu, niin silloin aletaan nostamaan sarjapainoja. Eikä enään "hierota" liikeratoja.

Kuka on väittänyt ettei sarjapainoja nosteta? Sanoin vain, että ei painojen kanssa tarvitse ahnehti. Tässä kun ei pysty cheattaamaan samalla tavalla kuin pystymmässä asennossa. Mutta tasaseen sitä rautaa saa lisää tankoon laittaa/tehdä enemmän toistoja.

Timba79 sanoi:
Kuka on väittänyt ettei sarjapainoja nosteta? Sanoin vain, että ei painojen kanssa tarvitse ahnehti. Tässä kun ei pysty cheattaamaan samalla tavalla kuin pystymmässä asennossa. Mutta tasaseen sitä rautaa saa lisää tankoon laittaa/tehdä enemmän toistoja.

editoinkin tohon edelliseen viestiin jo.

Tuo lähes 90 asteen kulma kuulostaa kyllä aika kovalta. Itse en kyllä saisi tuntumaa/osaisi soutaa noin suuressa kulmassa, tai sitten olisi harjoittelun paikka. Itse vetelen pystymmässä asennossa. Tuntuma mycket hjuva.

makew sanoi:
editoinkin tohon edelliseen viestiin jo.

Hohoo, ehdeinpä kuittaamaan vielä väliin. ;) Ja siis omaa treeniäni tuossa tarkoitin ja Heikkikin vain ilmoitti käsittääkseni tämänhetkiset treenipainonsa.

SniffDaddy sanoi:
Tuo lähes 90 asteen kulma kuulostaa kyllä aika kovalta. Itse en kyllä saisi tuntumaa/osaisi soutaa noin suuressa kulmassa, tai sitten olisi harjoittelun paikka. Itse vetelen pystymmässä kulmassa. Tuntuma mycket hjuva.

Näin minäkin luulin ennenkuin kokeilin.

Olikohan tuo kulmasoutu jossaki niissä Heikin treeniclipeissä? Ei nyt jaksa ruveta ettimään. Mutta persettä siinä pitää viedä taakse oikein huolella, siten asennosta saa vakaan ja ei käy kovinkaan paljon alaselän päälle. En tiedä sitten miten toimii pitkällä kaverilla.

Tänään tuli tehtyä selkäreeni ja kulmasoudun tein selkä lattian suuntasesti ja toimii mulle paljon paremmin kuin tuo pystympi versio. Vielä kaipaa kuitenkin tekniikka hiomista. Tähän asti ollu melkosta räpeltämistä tuo liike ku ei millään meinaa saada tuntumaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
SniffDaddy sanoi:
Tuo lähes 90 asteen kulma kuulostaa kyllä aika kovalta. Itse en kyllä saisi tuntumaa/osaisi soutaa noin suuressa kulmassa, tai sitten olisi harjoittelun paikka. Itse vetelen pystymmässä asennossa. Tuntuma mycket hjuva.

"Ronnie Coleman/Dorian Yates" -tyyppistä, pystyssä kulmassa tehtävä kulmasoutu on kyllä hyvä liike latseille.

Perinteinen kulmasoutu tangolla tehdään Heikin mainitsemalla tavalla ja usein hartioiden tai kapeamalla myötä otteella.

Kapeahko ote ja kädet lähellä kylkiä tuntuu enempi latseissa ja leveämpi taas enempi keskiselässä ja trapseissa.

Perinteinen kulmasoutu käy hullun hyvin sekä keskiselkään/ylemmät trapezius lihat ja latseihin.
Eri variaatioilla saadaan tuosta liikkeestä enemmän irti myös latseille.

Ensisijaisesti kuitenkin toi pystympi kulmasoutu tangolla on niitä varten, joilla on hyvä lihashallinta ja saavat liikeradasta irti myös isoilla raudoilla.
Monilla kestää kauan kuitenkin saada riittävä lihashallinta tuohon tyylin.

edit: ja toisaalta kulmasoutu tangolla aiheuttaa myös kovaa painetta ristiselkää ja ylikuormittaminen ei välttämättä ole fiksua. Mutta joka hommassa on omat riskinsä toki, jos ei tiedä mitä tekee.

makew sanoi:
Ensisijaisesti kuitenkin toi pystympi kulmasoutu tangolla on niitä varten, joilla on hyvä lihashallinta ja saavat liikeradasta irti myös isoilla raudoilla.

En nyt tuosta hyvästä lihashallinnasta omalla kohdalla tiedä, mutta mulle tuntuu sopivan hyvin tuo vähän pystympi asento. Menee perille, pystyy todellakin vetämään "isoilla" romuilla. Voishan tuota ~ ysikymppikulmaa joskus kokeilla ihan vaan vaihtelun vuoksi. Nämäkin niin henkilökohtaisia asioita tuntuu olevan...

makew sanoi:
"Ronnie Coleman/Dorian Yates" -tyyppistä, pystyssä kulmassa tehtävä kulmasoutu on kyllä hyvä liike latseille.

Perinteinen kulmasoutu tangolla tehdään Heikin mainitsemalla tavalla ja usein hartioiden tai kapeamalla myötä otteella.

Kapeahko ote ja kädet lähellä kylkiä tuntuu enempi latseissa ja leveämpi taas enempi keskiselässä ja trapseissa.

Perinteinen kulmasoutu käy hullun hyvin sekä keskiselkään/ylemmät trapezius lihat ja latseihin.
Eri variaatioilla saadaan tuosta liikkeestä enemmän irti myös latseille.

edit: ja toisaalta kulmasoutu tangolla aiheuttaa myös kovaa painetta ristiselkää ja ylikuormittaminen ei välttämättä ole fiksua. Mutta joka hommassa on omat riskinsä toki, jos ei tiedä mitä tekee.
itse asiassa coleman ei pystyssä tee tuota liikettä vaan sitten kun rautaa on paljon niin se repii niin voimmakkaasti(lue: huijjaa) tankoa ylös että kulma näyttää aika pystyltä yläasennossa(keveämmillä painoilla asento ei ole pysty koska tarvetta repimeselle ei ole), yates taas vetää selkeesti pystyssä ton kulmiksen oli rautamäärä mikä tahansa.

makew sanoi:

Tämä varmasti pitää esim. minun kohdallani hyvin paikkansa. Tuon selän kun olen tässä viimeisen 1-1,5 vuoden aikana vasta oppinut treenaamaan ja koko ajan tuntuu paremmin menevän selkätreenit perille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom