- Ikä
- 45
Originally posted by hkaroliina
Mulle on jäänyt epäselväksi pitääkö kulmasoudussa tanko laskea alas asti (melkein maahan) vai polvien korkeudelle? Mä lasken tangon polvien kohdalle ja nostan siitä ylös, mutta oon kuullu et jotkut laskee sen vieläkin alemmas. Tätä oon kokeillu, mut tuntuu et ei oo sen tehokkaampi ja selkä pyöristyy ikävästi...
Originally posted by Richard75
Kulmasoudussa auttaa, kun visualisoi M.latissimus dorsin liikeradan liikkeen aikana.
Eli venytysasennossa tanko on noin nännien kohdalla, ja kunnon venytys, ja supistuksessa navan kohdalla, ja lisäksi pikku pysäytys supistuksessa. Tärkeää pitää selkä suht samassa tasossa lattialinjaan nähden.
Selän lihakset pitää tuntea liikkeen aikana, kun oppii tekemän liikkeen täysin selällä, ja saa täyden kontrollin liikkeeseen, niin raskaammatkin sarjat, eli 6-8 toistoa saa menemään todella hyvin perille.
Itse käytän aina vastaotetta, myötäotteella saan kyllä trapeziuksen pumppiin, mutta latsien tuntuma jää heikoksi.
King Rikhard & vastaote jyllää :kippis1: . Kyllä tätä liikettä tehdään 80% tapauksista väärin, yritetään selittää ettei se kulma haittaa, tehdään olevinaan vain 30 asteen kulmassa ja yläasennossa kulma on jo yli 45 selkeesti lähes 70 usein.. Tosiasia todellakin on että suurinpiirtein lattialinjan tasoinen kulma on must jos haluaa liikkeestä kaiken irti. Painot pitää olla melkosesti pienemmät jotta tuntuman saa mutta so not. Arskakin kirjassaan kun näyttää tän liikkeen on selkä täysin lattiatason suunnassa ja siinä pikkutangossa on pienet levypainot ja ei oo painoo kun jotain 50 kiloa mutta se onkin vain joku lämmittely höhö
![Smile :) :)](/smilies/smile.png)
Eroa "väärän" ja "oikean" kulmasoudun välillä on niin paljon että "väärässä" voi käyttää jopa 2x enemmän painoja. Tietenkin selän kulma vähän muuttuu mutta periaatteessa jos oikein tekee niin visuaalisesti sivulta päin katsottuna sitä kulmaa kasvattaa enemmän selkälihasten ja lapaluiden taaksevienti kuin alaselän&jalkojen kulman kasvaminen.