Kulmasoutu ego-painoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasa
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Omalla kohdalla toimii parhaite kun tekee maltillisen venytyksen sinne melkein 90 asteen kulmaan, jonka jälkeen vetää selällä rutistaen ja samalla kroppaa nostaen siihen vajaaseen 45 asteen kulmaan. Tolla tekniikalla tulee huomattavasti pidempi liikerata kulmasoutuun, kun pitää liikkeen hieman joustavampana. Enkä tolla tarkota mitään alaselällä heilumista, vaan rauhallisia toistoja teen aina.

Summarum

- Kulmalla ei ole niin väliä
- Painoilla ei ole niin väliä
- Tekniikalla ei ole niin väliä
- Kunhan tango liikkuu suunilleen pelkästään selän ja haukkarin avulla
- Räjähtävä rykäsy kohti vatsaa tai hallittu nosto kohti vatsaa ei niin väliä
- Palautus joko hallitusti tai vapaasti takaisin polviin ei niin väliä
- Perkeleen hyvä liike tehdä vaikka tekisikin päin persettä :)

Eli lopputulos on hyvä, teki niin tai näin :D Pääasia että saa jotain tuntumaa selkään. Eli kyseessä on todella pätevä ja helppo liike kehittymisen kannalta. Olenko missannut jonkun pointin?

Sellanen sivuhuomautus, että Arska teki kulmasoudun suhteessa todella pienillä painoilla, leveällä otteella ja pitkällä venytyksellä, pölkyllä seisten. Selkä ihan lattian suuntaisesti. En väitä ettei joskus olisi tehnyt isommillakin, mutta näin ainakin kaikkien näkemieni kuvien perusteella. Muistelen laskeneeni tangosta joskus noin 80-90 kiloa tms.

Sikäli erikoista, että Arskahan liikutteli monissa liikkeissä ihan "kohtalaisia" painoja, eikä Arskan treenityyli tunnetusti ollut mikään ääripuhtautta korostava yleensä, vaan käytti reilusti cheattia esim. hauiskäännöissä.

Sellanen sivuhuomautus, että Arska teki kulmasoudun suhteessa todella pienillä painoilla, leveällä otteella ja pitkällä venytyksellä, pölkyllä seisten. Selkä ihan lattian suuntaisesti. En väitä ettei joskus olisi tehnyt isommillakin, mutta näin ainakin kaikkien näkemieni kuvien perusteella. Muistelen laskeneeni tangosta joskus noin 80-90 kiloa tms.

Sikäli erikoista, että Arskahan liikutteli monissa liikkeissä ihan "kohtalaisia" painoja, eikä Arskan treenityyli tunnetusti ollut mikään ääripuhtautta korostava yleensä, vaan käytti reilusti cheattia esim. hauiskäännöissä.

Eipä tästä nyt voi isoja johtopäätöksiä vetää kenenkään muun kuin Arskan kohdalla. Hän varmaan oli huomannut että niille hänen hauiksilleen toimi se ronskimpi tyyli ja selkä vaati just tuollaisen kuvaamasi tyylin tai jotain vastaavaa. Ei silti, se lähes vaakatasossa tehtävä rauhallinen kulmasoutu pienemmillä painoilla tekee hiton hyvää! Mulle se vaan jostain syystä (veikkaisin tota yliliikkuvuuttani) aiheuttaa fasettilukkoja rintarangan seudulle, eli ei kovin kiva homma.

arska huijjaa perkeleesti kulmiksessa. repii ku heikko mielinen. ei tartte mitään kuvia katsella joista nyt ei muutenkaan voi sanoa tekniikoista juuri mitään, varsinkaan selkä liikkeissä. riittää kun katsoo pumping ironin. arskan selkä reeni perustui hyvin pitkälti voimakkaaseen venytykseen ala-asennoissa, ainakin luulen niin´ja mielestäni se käy hyvin ilmi tuossa pumpig ironista kun katsoo muunmuassa miehen kulmasoutu ja alatalja tyylejä. todella voimakkaat venytykset joka toistossa.

arska huijjaa perkeleesti kulmiksessa. repii ku heikko mielinen. ei tartte mitään kuvia katsella joista nyt ei muutenkaan voi sanoa tekniikoista juuri mitään, varsinkaan selkä liikkeissä. riittää kun katsoo pumping ironin.
arskasoutaa.webp

hulkki pitäskö tuossa sun viestissä näkyä joku kuva? mulla ei näy mitään.

edit: nyt näkyy, näköjään vähän jäljessä tää mun kone . voi tosta kuvastakin näköjään jotain päätellä vaikka toisin sanoinkin :)

Noilla arskan kulmasoutu tyyleillä saa varmasti kovan venytyksen ja tuntuman selkään. Mutta ainakin ton kaltainen selän pyöristys alaasennossa on törkeen vaarallista välilevyille ja selän nikamille varsinkin jos isoilla romuilla vetelee. Kulmasoudussahan on tärkeää tehdä myös hyvä venytys, mutta ei siinä alaselkää kannata pyöristää.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vittu kun joka asian saa vääntää rautalangasta. Viimeksi kun tarkistin, kulmasoutu (tangolla) oli eri liike kuin t-bar row. Hulkinkin luulisi erottavan nuo. NIMENOMAAN KUTEN SANOIN, Arska cheattasi helvetisti kaikissa muissa liikkeissä PAITSI KULMASOUDUSSA TANGOLLA. Juu, Pumping Ironin olen nähnyt ehkä 10 kertaa, mutta kun Arska ei tee siinä kulmasoutua tangolla kertaakaan, pelkästään t-tangolla ja alataljassa. T-tangollahan se repii siinä helvetisti ja kunnon pompulla vielä lattiasta.

En löytänyt tähän hätään netistä mitään kuvaa juuri kulmasoudusta tangolla, mutta varmaankin esim. Arskan Encyclopedia of Modern Bodybuildingista löytyy. Arskan kulmasoudusta tangolla ei kovin montaa kuvaa ole, mutta sen käsityksen olen saanut että Arska teki sen nimenomaan selälle viimeisenä liikkeenä, kevyesti ja venyttävästi. Se on sitten eri asia mitä tästä voi päätellä.

Jännä homma kun eilen tuli tehtyä ennätyspainoilla kulmasoutua ja toisessa sarjassa meni jo tekniikkakin vähän perseelleen, niin taas on selän lihat kivasti kipeenä. Että kyllä tuo perille näyttää menevän vaikkei se tekniikka mistään oppikirjasta olisikaan. Taidankin suosiolla tehdä joka toinen kerta kunnon cheatilla ja isoilla romuilla ja joka toiselle kerralla vähän enemmän oppikirjatyyliin.

Muistan nähneeni mustavalkoisen kuvan Arskasta kulmasoutua tekemässä.Oli Encyclopedia of...tai sit Bodaa Arnoldin kanssa-kirjassa.Ote oli leveä ja kunnon kulma,yläkroppa melkee vaakatasossa.Levyjä ei tainnu olla päissä ku 20 kiekot.Eli tais runtata t-soudut isoilla ja kulmasoudut pumppasi kevyemmin...

:offtopic: Hyvin jaloissa lihaa. :D

Vittu kun joka asian saa vääntää rautalangasta. Viimeksi kun tarkistin, kulmasoutu (tangolla) oli eri liike kuin t-bar row. Hulkinkin luulisi erottavan nuo. NIMENOMAAN KUTEN SANOIN, Arska cheattasi helvetisti kaikissa muissa liikkeissä PAITSI KULMASOUDUSSA TANGOLLA. Juu, Pumping Ironin olen nähnyt ehkä 10 kertaa, mutta kun Arska ei tee siinä kulmasoutua tangolla kertaakaan, pelkästään t-tangolla ja alataljassa. T-tangollahan se repii siinä helvetisti ja kunnon pompulla vielä lattiasta.

En löytänyt tähän hätään netistä mitään kuvaa juuri kulmasoudusta tangolla, mutta varmaankin esim. Arskan Encyclopedia of Modern Bodybuildingista löytyy. Arskan kulmasoudusta tangolla ei kovin montaa kuvaa ole, mutta sen käsityksen olen saanut että Arska teki sen nimenomaan selälle viimeisenä liikkeenä, kevyesti ja venyttävästi. Se on sitten eri asia mitä tästä voi päätellä.
no kyllä minä erotan liikkeet toisistaan älä panikoidu. liikkeet on vain niin samankaltaisia niin sen takia sen sanoin. varmaan arska on hyydyttänyt lihansa ryskäämällä ja sitten loppua kohden kun on ollut jo niin puhki himmaillut painoja loppu pään liikkeissä ja sitä kautta myös keskitynyt liikkeisiin enemmän. eli loppu pumppailua niin sanotusti.normi reenausta

täytyy myöntää, että hulkki on ehkä paras jauhojen suuhun laittaja pakkiksella :D:lol2:

Muistan nähneeni mustavalkoisen kuvan Arskasta kulmasoutua tekemässä.Oli Encyclopedia of...tai sit Bodaa Arnoldin kanssa-kirjassa.Ote oli leveä ja kunnon kulma,yläkroppa melkee vaakatasossa.Levyjä ei tainnu olla päissä ku 20 kiekot.Eli tais runtata t-soudut isoilla ja kulmasoudut pumppasi kevyemmin...

Berettas island:issa(Franco Columbon elokuva) tekee arska alussa kulmasoutua. Penkin päällä tekee kuten kuvassa ja käyttää tankoa penkissä kiinni, näyttää ihan yhdistetyltä SJMV ja kulmasoudulta.

Oliskohan tässä hyvät mahkut saada myös lisää voimaa haubereihin kun ei tunnu millään muuten voimaa tulevan suorillakaan liikkeillä? Myötäotteella olen siis ennen tehnyt.

Suositut

Back
Ylös Bottom