Kreatiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra-D
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitenhän kun olen nyt kolmea merkkiä kokeillut noita kreatiineja. ja parhaiten on potkinut hardcoren valmistama... ja sitä otin niin että tankkaus:aamulla 10g ja illalla toiset 10g... ja ylläpito jakso silleen että illalla se 10g

muiden valmistajien kreat (mm.fast) olen vetänyt seuraavasti: tankkaus: aamulla 5g ennen treeniä5g treenin jälkeen5g ja illalla5g
Ja ylläpito:5g ennen treeniä ja 5g jälkeen treenin.

niin kyllä luulis kaiken järjen mukaan ajateltuna että toi miten olen muiden valmistajien kohdalla menetellyt olisi kaikkein paras, mutta kun ei potki ollenkaan siis ei mitään vaikutusta.

Voiko tosiaan olla valmistajien kreatiineissa näin suuria eroja?
Tolla hardcoren krealla oli todella selkeitä vaikutuksia mm. painoa tuli lisää ja painoa sai laittaa enemmän tankoon.

vai voiko olla vain niin että tuo tyyli miten hardcoren krean otin sopisi minulle paremmin?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ostin fastin kreatiinia ja siinä neuvotaan tankkausjaksossa ottamaan 5 g aamulla, 5 g ennen treeniä, 5 g jälkeen treenin ja 5 g iltapalan yhteydessä. Onko sillä mitään merkitystä jos pari kertaa unohtaa esim. illalla tai aamulla ottaa kreatiiniannoksen ja ottaa sitten seuraavalla kerralla tuplat?

ABFG sanoi:
Ostin fastin kreatiinia ja siinä neuvotaan tankkausjaksossa ottamaan 5 g aamulla, 5 g ennen treeniä, 5 g jälkeen treenin ja 5 g iltapalan yhteydessä. Onko sillä mitään merkitystä jos pari kertaa unohtaa esim. illalla tai aamulla ottaa kreatiiniannoksen ja ottaa sitten seuraavalla kerralla tuplat?
Ei, kunhan saat päivässä tuon 20g kreatiinia.

NGV sanoi:
Ei, kunhan saat päivässä tuon 20g kreatiinia.

Niin, mutta jos esim. tänään unohtais ottaa illalla niin mähän saisin 15 grammaa tänään ja huomenna 25 grammaa ku ottaisin aamulla tuplat. :P

rafael sanoi:
Niin saisit. Ei tuommoisella ole mitään vaikutusta, kunhan se tankkausjakson tahti ei jatkuvasti heittelehdi.

Okei. No hyvä tietää ettei tommoset jutut oo niin pienestä kiinni :)

Ajattelin tuossa kohta aloittaa 10-12vk:n massakautta ja mietin miten tuon kreatiinin käyttö kannattaisi tehdä? Otanko kreatiinit 2:ssa jaksossa eli ekan kuukauden syön, toisen olen ilman ja sit taas kolmannen syön vai 3kk putkeen syön?

Ajattelin tuossa kohta aloittaa 10-12vk:n massakautta ja mietin miten tuon kreatiinin käyttö kannattaisi tehdä? Otanko kreatiinit 2:ssa jaksossa eli ekan kuukauden syön, toisen olen ilman ja sit taas kolmannen syön vai 3kk putkeen syön?

kisko vaan koko ajan sitä kreaa, joku 5-10g ennen treenii ja saman verran jälkeen

Kahvi kiihdyttää aineenvaihduntaa ja näin myös nesteen poistuminen elimistöstä on väistämätöntä.

On toki hyötyä jos kreaa käyttää, pitää vaan muistaa juoda 2-3 lasia vettä jokaista kahvikuppia kohden :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite en oo saanu tosta kreatiinistä mitää hyötyä irti. Latausjaksot oon pitäny, mut ei oo oikee vaikuttanu. Jos sitä vielä kerran kokeilis, et auttasko mitään.

Eli älkää ajatelko, että tuo kreatiini olisi jotain ihme ainetta.

Itellä ainakin toimii ja jopa ihmeellisen hyvin. Ihmiset ovat yksilöitä.

Ilmeisesti kreatiinilla on vähä tollasissa kestävyyspainotteisissakin lajeissa hyötyä, koska hidastaa maitohapon syntymistä (bio-vita).Harrastan myös enduroo.
Vois itekki kokeilla miten toimii meikäläisellä, mutta askarruttaa noi finnit. Jostain luin, että krea vähentäis finnejä, mutta tän aiheen läpi lukiessani huomasin, että se olis päinvastoin. Onkohan sekin yksilöllistä:S

Zone-sarja -42%
Yksilöllistä kyllä. Itellä oli viime viikolla ensimmäinen latausjakso, eikä kyllä ruvennu naama kukkimaan. Ainut huomio, minkä olen tehnyt, niin paino nousi viikossa about 1,5kg.

Treenipainoissa on vielä aavistuksen "löysää" kun tuo ohjelma aika vasta vaihtui ja siksi joka kerta saa useimpiin liikkeisiin heitellä lisää painoja. Eli vähän paha sanoa, onko krea nostanut voimatasoja.

Yks tuttu tulee aina kipeäksi, kun käyttää kreatiinia. Ja nimenomaan saa kurkkukivun jne. Ja tämä on toistunut lukemattomia kertoja, ei ainoastaan kerran tai kaksi. Ei siis voine olla sattumaa, että joillakin todellakin on tällaisia sivuvaikutuksia kyseisestä aineesta. Olen aina itse pitänyt kaverini juttuja tässä asiassa täytenä humpuukina, mutta kun tätä porukkaa tuntuu olevan enemmänkin, ei voine olla ihan sattumaakaan. Lieneekö tätä puolta koskaan tutkittu tarkemmin, en tiedä..

Noniin, tässä rupesin kreaa tankkaamaan ja kurkkua kirveltäny pitkin viikkoa. Muuten flunssan oireet tipotiessään. Onko tästä jotain tutkittua matskua immuniteettireaktioita ajatellen? Vois melkein tehä jonkun gallupin paljon jengillä esiintyy tämmöstä, ettei jäis vaan satunnaisten kommentointien tasolle.

Btw, huomion kiinnittäny usein just se, että kreakuuria alotellessa menny viikko tai enemmän kurkkukivun/"flunssan" kanssa siten, ettei oo pahemmin uskaltanu treenaa.

Kreatiini on kyllä paras ja halvin lisäravinne, latausjakson turvotus ja parin kilon painonnousukin on itellä jo tiessään. Sarjapainotkin on noussu. kusettaa ja janottaa koko ajan mutta so what!

Suositut

Back
Ylös Bottom