Kreatiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra-D
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Gdane sanoi:
Toivottavasti :) Kysyin koska tuosta paistaa läpite semmoinen "jauhorasismi", eritoten tuosta loppuosasta..
Ei ole kyse jauhorasismista; syön itsekin lisäravinteita valikoiden. Mappana ymmärsi tarkoitukseni oikein. Eihän ihmisen normiravinto koostu synteettisistä tai kemiallisesti erotetuista "-iineistä", vaan potusta ja fileestä, vaikka siellä sitten samoja molekyylejä olisikin pohjalla.

Pointtini alkuperäisessä kirjoituksessa oli, että teini-ikäinen kehittyy ja kasvaa pitkään ja tehokkaasti tavallisellakin ruoalla ilman että joutuu maksamaan lisäravinteista. Olennaista treenaamisessa on se, että se on hiton hauskaa - ei orgaanisen kemian tuntemus. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
okeido sanoi:
Ei ole kyse jauhorasismista; syön itsekin lisäravinteita valikoiden. Mappana ymmärsi tarkoitukseni oikein. Eihän ihmisen normiravinto koostu synteettisistä tai kemiallisesti erotetuista "-iineistä", vaan potusta ja fileestä, vaikka siellä sitten samoja molekyylejä olisikin pohjalla.

Pointtini alkuperäisessä kirjoituksessa oli, että teini-ikäinen kehittyy ja kasvaa pitkään ja tehokkaasti tavallisellakin ruoalla ilman että joutuu maksamaan lisäravinteista. Olennaista treenaamisessa on se, että se on hiton hauskaa - ei orgaanisen kemian tuntemus. :)

Hyvä. Niin minä oletinkin, halusin vain varmistaa kun jäi semmoinen "epäilys" korvantaakse.. Olen siis kokolailla ehdottomasti samaa mieltä kanssasi ja haluampa vielä jatkaa aihetta sen verran että sama kyllä pätee vanhempiinkin ja kokeneempiin reenaajiin. Ensin ravinto kuntoon ja sitten sitä voidaan täydentää lisäravinteilla jos halua/tarvista on.

mites onko kenellekään hävinnyt naamasta turvotus krea käytön jälkeen?
Lisää painoa tuli 3kg ja eikä ole hävinnyt mihinkään tässä tauon aikana :D
Mutta huono puoli kreassa on tämä vessassa rampaaminen :hyper:

Ajatellaampas asiaa näin. Käyt aamupäivästä salilla ja treenin jälkeen juot sen palautusjuoman jossa on joku 10-11g kreaa seassa, ja illalla päähän käy ajatus lähteä ottamaan kännit. Niin mikä on lopputulos? Onko haittaa jos lähtee samana päivänä juomaan kun on käynyt salilla ja kreaa palkkarin seassa "reippaammin". Treenin ja tissuttelun välille jää aikaa joku 6-8 tuntia.

Hmmm...
Nyt käyttänyt kreatiinia kuukauden, lähinnä tankaten. Jokapäivä pari tee lusikallista ja treenipäivinä pari enemmän...

Ei mitään kauheita voimatason nousuja ole näkynyt, ei ole nestettä kertynyt mihinkään. Ainut mitä on tullut "sattumalta" nyt kreatiinin nauttimisen jälkeen on IHAN HELVETISTI FINNEJÄ!!!!!
Selkään ja olkapäihin... Ihme homma.

Tietääkö kukaan miten tuota finnihommaa saisi pidettyä kurissa? Onko se vain kreatiinista johtuvaa vai mitälie?

Zone-sarja -42%
mappana sanoi:
Tietääkö kukaan miten tuota finnihommaa saisi pidettyä kurissa? Onko se vain kreatiinista johtuvaa vai mitälie?

Oletko lisännyt rasvan käyttöä? Itsellä ainakin rypsäri lisäsi finnejä.

mappana sanoi:
Hmmm...
Nyt käyttänyt kreatiinia kuukauden, lähinnä tankaten. Jokapäivä pari tee lusikallista ja treenipäivinä pari enemmän...

Ei mitään kauheita voimatason nousuja ole näkynyt, ei ole nestettä kertynyt mihinkään. Ainut mitä on tullut "sattumalta" nyt kreatiinin nauttimisen jälkeen on IHAN HELVETISTI FINNEJÄ!!!!!
Selkään ja olkapäihin... Ihme homma.

Itselläni sama homma, että on tullut selkään ja olkapäihin finnejä, en tiedä johtuuko kreasta vai mistä....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mappana sanoi:
Onko se vain kreatiinista johtuvaa vai mitälie?

itellä ainaki aiheuttaa...sen huomas hyvin ku olin tosipitkään käyttämättä kreaa ja nyt ostin putelin nii alkaa kukkia mukavasti :(

Herra-D sanoi:
Onko mitään haittaa jos vetää liikaa kreatiinia?
Ja olisko hyvä 5-10g vai olen myös kuullu 2g/päivä

:david:
Jotku suosittelee kuurittamista, jotku taas jatkuvaa käyttämistä. Joillakin krea ei toimi ollenkaa, joillakin taas se kerää 2-4 kg nestettä. Kokeilemalla varmasti saat tietää mikä sulla toimii ja mikä ei. Ihmeaine se ei ole.
Kahvinjuontia kannattaa vähentää kreakuurin aikana.

Itse aloin taas käyttämään kreatiiniä, sarjapainoja on saanu lisäillä pienen ajan sisällä esim.

-Kyykky+7,5kg
-Jalkaprässi+15kg

roope.b sanoi:
onkohan kreatiinissa mitään haittavaikutuksia jotkut on sanonu että hajottaa maksaa

Voi hajottaa, kaverillani ainakin tuli maksa haava, mutta sekin tuli siitä kun hän söi tota kreaa yliannostuksilla.

Jonee sanoi:
Voi hajottaa, kaverillani ainakin tuli maksa haava, mutta sekin tuli siitä kun hän söi tota kreaa yliannostuksilla.

Ja joi liikaa alkoholia.. no ei, tarkoitan vain että olikohan nyt AINOA syy kreatiini?

Doggoned sanoi:
Ja joi liikaa alkoholia.. no ei, tarkoitan vain että olikohan nyt AINOA syy kreatiini?

Miksi sen pitäisi olla AINOA syy? Joissain tilanteissa, esim. giljotiinissä, on helppo sanoa yksiselitteinen ainoa syy, mutta muuten puhutaan aina riskeistä eikä selkeistä kyllä/ei eroista. Ei tupakointi ole ainoa syy keuhkosyöpään, sohvaperunaläskiys ei ole ainoa syy sydänkohtaukseen alle nelikymppisenä jne. Onko niillä silti merkitystä? Kyllä.

Toinen pointti on se että vaikka ainetta x on luonnostaan ihmisessä, niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että ainetta x voi huolettomasti popsia. Liiallinen veden juontikin voi olla hengenvaarallista (hyponatremia), mangaani ja seleeni ovat välttämättömiä hivenaineita mutta isompina annoksina myrkyllisiä, natrium on välttämätöntä mutta silti suolaa ei kannata hotkia ylenmäärin. Kuka haluaa syödä suuria määriä ihmisessä luonnostaan esiintyviä rikkiä ja kobolttia?

Aineen turvallisuudesta eri annosmäärillä saa tietoa ainoastaan tutkimustuloksista, eikä silloinkaan edes myrkkyjen kohdalla selvää rajanvetoa tähän kuolee-tähän ei, vaan ainoastaan riskitason. "Luonnollisuus" ei ole turvallisuutta.

läskitikku sanoi:
Järjettömän painavaa tekstiä...

Joo, kieltämättä. Olisin voinut ajatella kahdesti ennen postaustani. Kiitos opettavaisesta saarnasta:)

Mitenhän kun olen nyt kolmea merkkiä kokeillut noita kreatiineja. ja parhaiten on potkinut hardcoren valmistama... ja sitä otin niin että tankkaus:aamulla 10g ja illalla toiset 10g... ja ylläpito jakso silleen että illalla se 10g

muiden valmistajien kreat (mm.fast) olen vetänyt seuraavasti: tankkaus: aamulla 5g ennen treeniä5g treenin jälkeen5g ja illalla5g
Ja ylläpito:5g ennen treeniä ja 5g jälkeen treenin.

niin kyllä luulis kaiken järjen mukaan ajateltuna että toi miten olen muiden valmistajien kohdalla menetellyt olisi kaikkein paras, mutta kun ei potki ollenkaan siis ei mitään vaikutusta.

Voiko tosiaan olla valmistajien kreatiineissa näin suuria eroja?
Tolla hardcoren krealla oli todella selkeitä vaikutuksia mm. painoa tuli lisää ja painoa sai laittaa enemmän tankoon.

vai voiko olla vain niin että tuo tyyli miten hardcoren krean otin sopisi minulle paremmin?

Suositut

Back
Ylös Bottom