Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Eli searchilla en löytäny tähän vastausta eli miten kreatiinin käyttö ja sen myötä normaaliin verrattuna ylimääräisen nesteenkerääntyminen kehon vaikuttaa darraan? Krapula kuitenkin johtuu suureksi osaksi siitä että keho ja aivot kuivuu ryypätessä eli mahtaakohan tämä lihassoluihin krean johdosta imeytynyt neste lähtee sielt johki? Entä ku nois entisis threadeis oli kokemuksii et naama (?) oli turvonnu aamul tai sit maha turvonnu ku kreatiinii käytös ja sit ollu keitol eli kokemuksia asiasta? Eli miten vaikuttaa hangööveriin krean käyttö? itse olen alottamassa kreatiinitankkausta ja tuli vaan mieleen ku mulla sattuu olemaan muutenkin suht rankkoja noi seuraavat aamut :urjo: verrattuna saman verran tintanneihi :kippis1: kavereihi. Ja siis en kaipaa mitä "vanhassa-vara-parempi" tyylisii neuvoja kuten juo litra vettä ennen nukkumaanmenoo tai syö buranaa jne..

Mulla ei ole darra yhtään erilainen krea kuurilla, ainoastaan ehkä snadii turvotusta ja pöhönä-fiilinki päällä.

Ja neuvoksi sinulle jota itse nykyään käytän; älä juo ! :rock:

Tuli vietettyä aika villi tiistai tuossa, ja seuraavana aamuna ihmettelin kun ei krapulaa kuulunut. Alkoi jo pelko hiipiä mieleen..
Mutta ei, ei tullut. Vähän tietty oli sellainen olo kun maksa tuntui lämpimältä ja muuta, mutta rahkapurkit upposivat ja muutenkaan ei ollut mitenkään erikoinen olo. Vappuna kun juomaa meni paljon vähemmän (ja vielä miedompaa sellaista), oli seuraavan aamun olo kauhea. Ainoa ero mitä noiden välille keksin oli kreakuuri, sekä tietysti mahdollinen toleranssi. Join ennen nukkumaanmenoa molempina päivinä pirusti vettä, söin vitamiinit ja muut mineraalit ja pesin hampaat.

Mutta ei, en aio ottaa siltikään tavaksi :D

Tuntuu kyllä että kreatiini jelppais krapulaan, mutta lienee placeboa. Tai kaippa siitä joku toimintamekanismi voisi löytyäkin.

Jotta eivät luvut vaihtele, toistan mitä olen aiemmin pakkikselle kirjoitellut, eli n. 70% kreatiinista jää fosforyloiduttuaan "jumiin" lihassoluun. Pahoin pelkään, että näiden vaikutus rajoittuu vain ja ainoastaan lihassoluihin. En osaa sanoa, millä mekanismilla "vapaa" kreatiini voisi kenties krapulaan helpotusta tuoda, ehkä joku muu paremmin asiat tunteva voi tuota kommentoida. Veri-aivoesteen kreatiinitransportterin jatkuva syöttö tukee ainakin aivojen energiansaantia, joten miksei muitakin aivoja "elvyttäviä" vaikutuksia voisi olla? Ymmärtääkseni "darrasta" ei vielä kaikkea tiedetäkään. Nyt kaikki asiantuntijat tänne syyttämään minua paskan puhumisesta, onhan tämä ihan kiinnostava aihe :)

ootteko mitää eroo huomannu koska otatte krean.. siis tarkotan ihan ilman alkoholia.. :)
ite otan täl hetkel ennen nukkumaan menoo.. mut esim reenin jälkeen oisko parempi..?

Oinasmie sanoi:
Jostaki kuulin ett kreatiini kuurin aikana ei kannattis ainakaan kaljalla itteä päihin juua ku seuraavana aamuna naama "turpoaa" :D. Kuinkahan paljon tässä on todenperää? Sillä kreatiinihan kerää niitä nesteitä kehoon. Ja kuinka paljon se krea sitt oikeesti varastoi sitä nestettä ja mihin paikkaan kehoa ?

Molemmat itse asiassa poistavat nestettä elimistöstä, alkoholi ja kreatiini. Elimistö joutuu huuhtelemaan munuaisia, ja jos ei juo samalla vettä, elimistö alkaa varastoimaan sitä solujen tyhjään tilaan, ja silloin naama ja koko kroppa turpoaa. Eli molempien kanssa pitää juoda runsaasti, rusaasti vettä, ellei sitten tykkää sikapossulookista.

Ohut sanoi:
Molemmat itse asiassa poistavat nestettä elimistöstä, alkoholi ja kreatiini. Elimistö joutuu huuhtelemaan munuaisia, ja jos ei juo samalla vettä, elimistö alkaa varastoimaan sitä solujen tyhjään tilaan, ja silloin naama ja koko kroppa turpoaa. Eli molempien kanssa pitää juoda runsaasti, rusaasti vettä, ellei sitten tykkää sikapossulookista.
Siis meinaatko ettei nestettä kerry kreatiini kuurin aikana sen enempä kuin normaalist, joss vaan juo tarpeeksi vettä :eek:, tää tieto oli kyl ihan uus mulle :kippis1:

Oinasmie sanoi:
Siis meinaatko ettei nestettä kerry kreatiini kuurin aikana sen enempä kuin normaalist, joss vaan juo tarpeeksi vettä :eek:, tää tieto oli kyl ihan uus mulle :kippis1:

En tiiä kertyykö sitten yhtään enempää, mutta kreatiini hajoaa osin kreatiniiniksi, joka kertyy munaisiin ja täytyy huuhtoa sieltä pois, vaatien enemmän nestettä, ja eiköhän tämä liene se pääasiallinen turvotuksen lähde. Vastaavasti kuin ylenpalttinen suolan käyttö.

Kertokaas mielipiteitä, olen käyttänyt kreatiiniä satunnaisesti 5g päivässä noin 4 kk, eli voinko aloittaa latausjakson nyt, ja kuinka paljon kehonne paino on noussut ja missä ajassa?

ite käytän n,5vko:a on(sisältäen tankkauksen ja ylläpidon) 5vko:a off. tuona aikana lisääntyy paino noin 1-3kg, mutta lähtee nopeesti pois kun krea loppuu. nyt on ollut pidempi tauko kreasta ihan muuten vain, tuossa 5vko:n päästä ois tarkotus taas alottaa.

2 viikkoa sitten taas alotin ottamaan kreatiinia. Tankkasin perussetillä 5g/4 kertaa päivässä 5 päivän ajan. Ylläpitoa 10g treenipäivinä ja 5g ei-treenipäivinä. 3 kiloa lisää aamupainoa 2 viikossa ja silmin havaittavaa nestekertymää (etenkin pärstässä :( )

Itsekkin vetänyt nyt 2kk kreatiiniä satunnaisesti, eli pelkästään palkkarissa.
Huomenna alkaa tankkaus 15-20g/päivä 2-3 setissä, viiden päivän ajan. Sen jälkeen ylläpitoon 5-10 g/päivä. Treenipäivinä aamulla ja palkkarissa. Lepopäivinä 5g jossain välissä päivää. Vedän 300g pöntön tolla tahdilla ja sitten taas joku 2kk paussi.

Kreatiinista on varmasti niin monta viestiketjua, että tämänkin threadin alun kysymyksiin löytyy vastaus niistä. Ja jos ei löydy, niin vastaavat kysymykset voi postata silti kreatiinithreadin jatkoksi.

Osaisiko joku kertoa minulle yhden asian ?

Kerääkö kreatiini nestettä pelkästään lihaksiin, vai koko kroppaan?
Nyt kun rupeaa olemaan "kesäkunnossa", niin ei olisikiva jos maha rupeisi pullottamaan rannalla kun rupeaa kreatiiniä ekan kerran käyttämään :)

ebeni sanoi:
Osaisiko joku kertoa minulle yhden asian ?

Kerääkö kreatiini nestettä pelkästään lihaksiin, vai koko kroppaan?
Nyt kun rupeaa olemaan "kesäkunnossa", niin ei olisikiva jos maha rupeisi pullottamaan rannalla kun rupeaa kreatiiniä ekan kerran käyttämään :)
Lihaksiin, eli mahan pullottamisesta ei ole pelkoa. Suurin haitta on varmaan naaman turvotus ja sekin kovin yksilöllistä, minkälaiset pihvit on kasvoihin siunaantunu. :lol2:

Akkeli sanoi:
Mulla menee yleensä joku vajaat kaks viikkoa ennen kun kreatiinipöhö on menny ohi. Et ei se ainakaan mitään kiirettä pidä poistuessaan elimistöstä.

Jaa :jahas: Mulla se ei kyllä poistu ollenkaan noiden kuurien välissä. Ainakaan jos kehon painosta puhutaan :)

Timba79 sanoi:
Voi olla että tämä pitää paikkansa, mutta juttua on puolesta ja vastaan.

Mahtaakohan tuon kreatiinin teho säilyä pidempään kun sen ottaa vain palautusjuomassa? Eli n. neljästi viikossa, muuten ei kreatiinia jauhoista tule ollenkaan. Vai onkohan tällä mitään merkitystä?

Timba, oletko käyttänyt kreatiinia noin? Oletko huomannut vaikutusta? Olen miettinyt palkkarin vaihtoa, ja tuntuu, että lähes kaikissa on nykyään mukana kreatiinia. En ole koskaan kokeillut kreaa enkä aio tehdä erillistä sijoitusta aineeseen. Lähinnä vain mietityttää, voisiko aine toimia vain palkkarin mukana nautittuna vai meneekö ihan hukkaan... Tai sitten rupean sekoittamaan itse omat palautumissörsselit.

jpm sanoi:
hmm..mites se nyt liittyy siihen, jos nyt oot sairas? Kai sitä voit sairastua vaikka et pitkään aikaan olisikaan ollut kipeänä. :)
Itsellekkin tuli välikorvantulehdus kun lopetin kreatiinin käytön.. Tai sitten ei. Tulehdus kyllä tuli, mutta vilustutin itseni koiran kans ulkoillessa kun alkoi satamaan vettä ja kotiin oli pitkä matka.

Yks tuttu tulee aina kipeäksi, kun käyttää kreatiinia. Ja nimenomaan saa kurkkukivun jne. Ja tämä on toistunut lukemattomia kertoja, ei ainoastaan kerran tai kaksi. Ei siis voine olla sattumaa, että joillakin todellakin on tällaisia sivuvaikutuksia kyseisestä aineesta. Olen aina itse pitänyt kaverini juttuja tässä asiassa täytenä humpuukina, mutta kun tätä porukkaa tuntuu olevan enemmänkin, ei voine olla ihan sattumaakaan. Lieneekö tätä puolta koskaan tutkittu tarkemmin, en tiedä..

Back
Ylös Bottom