Kreatiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra-D
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nykyään oon jo viisaampi ja tiedän kysymykseeni vastauksen. :) Olen kanssasi vähän eri mieltä kylläkin. Ei kaikkea ATP:a tehdä kreatiinin avulla, vaan ADP ja AMP siirtyy mitokondrioihin (anaerobinen energiantuotto erikseen), joissa ne "ladataan" uudestaan adenosiinitridosfaatiksi. Kreatiinin puoliintumisaika on kuukauden verran, joten kreatiinitasot pysyvät koholla oikein hyvin yhden välipäivän ajan. Viikossa "ylimääräisestä" (lisäravinteella tankatusta) kreatiinista häviää siis vain 1/8. Lähde: Juha Hulmi.

Ei tietenkään tehdä: pääosa ATP:stä tehdään glykolyysissa ja oksidatiivisessa fosforylisaatiossa juurikin mitokondrioissa, joissa syntyy se suurin määrä ATP:tä - JOS työ on aerobista.

Jos Hulmi on lähde kreatiiinijutulle, olisi kiva nähdä se alkuperäinen lähde: Kreatiinin puoliintumisajalla ei liene tässä merkitystä, sillä elimistö ei ole passiivinen kone: se säätelee eri aineiden pitoisuuksia elimistössä mm. imeytymisen, käytön ja erityksen avulla. Jos kreatiinivarastoja voisi ladata loputtomiin, kukaan ei ole kertonut asiaa ainakaan todellisuudelle, sillä niin ei käytännössä tapahdu: lihastyössä kreatiinistä ei ole saatavissa energiaa loputtomiin.

Ylimääräisen kreatiinin häviäminen korreloi siis ylimäärän, ei puoliintumisajan kanssa.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sattuiko tuo "toimimaton" olemaan star nutritionin tuote? Oli tukussa tarjouksessa kaks yhen hinnal.. Alotin kreatiinin käytön tolla n. 3vk sitten ja tankkausjakson jälkeenkin käyttäny joka päivä 5-10g, ja loppujen lopuks mulla on näinä 3:na viikkona paino tippunu pari kiloa, et vähän oon ihmetellyt...
Me ollaan erilaisia ja joillakin kreatiini ei toimi kun kropassa on jo luonnostaan tarpeeksi kreatiinia. Mä oon yksi niistä onnekkaista. Kai. Oon pari purkkia eri merkkisiä kreatiineja vetänyt enkä saanut mitään apua. Paino ei noussut, eikä auttanut treeneissä. Sen jälkeen en ole rahojani niihin tuhlannut. Nyt huomasin minäkin muutama päivä sitten, että kreatiini on nykyään aika hiton halpaa ja ajattelin että täytyy kokeilla vielä kolmannen kerran monen vuoden tauon jälkeen ja varmistua asiasta. Saas nähdä onko taas sama juttu.

Latausjakso melkein ohi, mutta ekana päivänä tuli kuumeisuuta ja päänsärkyä. Oireet vähentyi seuraavana päivänä ja loppui kolmantena. Luulin että se kreatiinikuume on vaan jotain luuloa, mutta itselle kävi näin. Pääasia että toimii :rock:

Mulla kans sama homma. Aloittelin eilen latausjaksoa ja tänään ollut heti aamusta asti aivan vetämätön olo + jonkin verran päänsärkyä, eikä salille lähteminen tullut tässä kondiksessa mieleenkään. Mitenkään flunssainen olo mulla ei mielestäni ole, joten en oikein usko että flunssastakaan olisi kyse. Jonkin verran googlettelin asiaa ja todellakin vaikuttaisi siltä, että monilla muillakin on vastaavia epäilyjä.

Back
Ylös Bottom