Kreatiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra-D
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eikös sitä pitäisi tankata n. viikko (ei yli)
ite otan aina krea kuurin alussa 4x5g/pvä kuuden päivän ajan.Sitten ylläpito itselläni kestää n. 2.5kk (joskus 3kk max.) otan 5-10g/pvä, reenipäivinä toi 10g heti reenin jälkeen. Sitten on n. 1kk tauko (ettei keho totu liikaa,ettei synny ns. immuniteettiä kreaa vastaan) tuon kk jälkeen aloitan syklin taas alusta.. :arvi:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
edit: kreatiini kannattaa nauttia esim tuoremehun ja veden kanssa (nopeasti imeytyvät hiilarit nopeuttavat samalla kreatiinin imeytymistä)

Zone-sarja -42%
Osaisiko joku kertoa minulle yhden asian ?

Kerääkö kreatiini nestettä pelkästään lihaksiin, vai koko kroppaan?
Nyt kun rupeaa olemaan "kesäkunnossa", niin ei olisikiva jos maha rupeisi pullottamaan rannalla kun rupeaa kreatiiniä ekan kerran käyttämään :)

ebeni sanoi:
Osaisiko joku kertoa minulle yhden asian ?

Kerääkö kreatiini nestettä pelkästään lihaksiin, vai koko kroppaan?
Nyt kun rupeaa olemaan "kesäkunnossa", niin ei olisikiva jos maha rupeisi pullottamaan rannalla kun rupeaa kreatiiniä ekan kerran käyttämään :)
Lihaksiin, eli mahan pullottamisesta ei ole pelkoa. Suurin haitta on varmaan naaman turvotus ja sekin kovin yksilöllistä, minkälaiset pihvit on kasvoihin siunaantunu. :lol2:

Akkeli sanoi:
Mulla menee yleensä joku vajaat kaks viikkoa ennen kun kreatiinipöhö on menny ohi. Et ei se ainakaan mitään kiirettä pidä poistuessaan elimistöstä.

Jaa :jahas: Mulla se ei kyllä poistu ollenkaan noiden kuurien välissä. Ainakaan jos kehon painosta puhutaan :)

Timba79 sanoi:
Voi olla että tämä pitää paikkansa, mutta juttua on puolesta ja vastaan.

Mahtaakohan tuon kreatiinin teho säilyä pidempään kun sen ottaa vain palautusjuomassa? Eli n. neljästi viikossa, muuten ei kreatiinia jauhoista tule ollenkaan. Vai onkohan tällä mitään merkitystä?

Timba, oletko käyttänyt kreatiinia noin? Oletko huomannut vaikutusta? Olen miettinyt palkkarin vaihtoa, ja tuntuu, että lähes kaikissa on nykyään mukana kreatiinia. En ole koskaan kokeillut kreaa enkä aio tehdä erillistä sijoitusta aineeseen. Lähinnä vain mietityttää, voisiko aine toimia vain palkkarin mukana nautittuna vai meneekö ihan hukkaan... Tai sitten rupean sekoittamaan itse omat palautumissörsselit.

jpm sanoi:
hmm..mites se nyt liittyy siihen, jos nyt oot sairas? Kai sitä voit sairastua vaikka et pitkään aikaan olisikaan ollut kipeänä. :)
Itsellekkin tuli välikorvantulehdus kun lopetin kreatiinin käytön.. Tai sitten ei. Tulehdus kyllä tuli, mutta vilustutin itseni koiran kans ulkoillessa kun alkoi satamaan vettä ja kotiin oli pitkä matka.

Yks tuttu tulee aina kipeäksi, kun käyttää kreatiinia. Ja nimenomaan saa kurkkukivun jne. Ja tämä on toistunut lukemattomia kertoja, ei ainoastaan kerran tai kaksi. Ei siis voine olla sattumaa, että joillakin todellakin on tällaisia sivuvaikutuksia kyseisestä aineesta. Olen aina itse pitänyt kaverini juttuja tässä asiassa täytenä humpuukina, mutta kun tätä porukkaa tuntuu olevan enemmänkin, ei voine olla ihan sattumaakaan. Lieneekö tätä puolta koskaan tutkittu tarkemmin, en tiedä..

Akkeli sanoi:
Pitkällä ajalla kreatiini kuulemma menettää tehoansa, elimistön kreatiinia vastaanottavat reseptorit (tai mitkä nyt onkaan) turtuu. Käytössä oon huomannu että kun on ollut pitkällä krea-kuurilla (esim. 3kk) niin loppua myöten sen vaikutus hiipuu pois ja saa pitää piiiiiiiiiiiiiitkän tauon että se toimii taas kunnolla.

Voi itseasiassa pitää aika hyvinkin paikkansa. Eri aineiden solujen reseptorien määrä kun tuppaa vähenemään mitä enemmän kyseistä ainetta on veressä. Tällä tavoin solut tasapainottavat tilannetta. En kyllä usko että esim kreatiinin kaltaisella aineella tämä olisi kovinkaan todennäköistä koska keho kuitenkin tarvitsee kreatiinia aika paljon verrattuna esim päivittäiseen ruokailuun. Niin jatkuvasta reilun 5g annostuksesta en usko olevan mitään haittaa.

Kielimies sanoi:
Timba, oletko käyttänyt kreatiinia noin? Oletko huomannut vaikutusta? Olen miettinyt palkkarin vaihtoa, ja tuntuu, että lähes kaikissa on nykyään mukana kreatiinia. En ole koskaan kokeillut kreaa enkä aio tehdä erillistä sijoitusta aineeseen. Lähinnä vain mietityttää, voisiko aine toimia vain palkkarin mukana nautittuna vai meneekö ihan hukkaan... Tai sitten rupean sekoittamaan itse omat palautumissörsselit.

Paha mennä mitään varmaan toimivuudesta näin pidemmän ajan jälkeen sanomaan. Nyt kuitenkin lähdetään perjantaina pariksi viikoksi reissuun. Eli tulee taukoa treenistä ja samalla kreatiinistakin. Ajattelin nyt kokeilla silleen, että pidän kreat poissa vielä ainakin 2-3 viikkoa reissun jälkeenkin ja alan sitten nappailemaan taas tuttuun tapaan palautusjuomassa. Sitten sen näkee kun päiväkirjaa kattoo, että mitkä ne hyödyt ovat.

Mitään tankkailuita en ala suorittamaan, en niitä vatsavaivoja itselleni halua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:offtopic: Onko dietin aikana kreatiinista mitään haittaa? Eihän nyt ylimääräisen nesteen paljo pitäisi haitata??, vai?

Mitä konkreettista hyötyä kreatiinista on? Sen verran olen saanut selville foorumia selaillessa, että se lisää nestettä lihaksissa, mutta mitä hyötyä tästä sitten on? Auttaako se lihaksia kasvamaan nopeammin vai?

insect sanoi:
:offtopic: Onko dietin aikana kreatiinista mitään haittaa? Eihän nyt ylimääräisen nesteen paljo pitäisi haitata??, vai?

Ei ole, jos ei ole mikään tiukka kisadieetti loppusuoralla. Eli anna mennä vaan kreat dieetilläkin.

Josnic: kreatiinin avulla saatat saada puristettua tiukassa sarjassa toiston tai pari enemmän, joten hyöty tulee sitäkautta kun pystyy vetämään kovempaa treenit.

Kuis paljon porukalla tullu painoo lisää kun o alottanu krean käytön? Mulla on ollu molempina kertoina ku alotin tankkauksen ni viikon tankkauksen jälkeen +2kg painoa.

PakeMake sanoi:
Kuis paljon porukalla tullu painoo lisää kun o alottanu krean käytön? Mulla on ollu molempina kertoina ku alotin tankkauksen ni viikon tankkauksen jälkeen +2kg painoa.

Ihan ensimmäisellä kuurilla tuli noin 5 kiloo ellei enemmän. Siitä lähtien on jokasella kuurilla tullut noin 2 kiloa.
Pikkasen kummallista kun moni tuntuu täällä väittävän että se pari kiloo mitä kreasta tulee lisää häviää jonnekin kuurien välissä, tai sellasen käsityksen minä olen saanut pakkislaisten kirjoituksista. Ettekö sitten pidä tankkausviikon jälkeen ylläpitojaksoa ollenkaan vai mistä tämä johtuu? :confused:
Onkohan minulla ehkä jokin yksilöllinen lahjakkuus krean suhteen? :eek:
Mulla se tankkausviikolla saavutettu noin 2 kilon painonlisäys on aina pysyvää, ei se mihinkään häviä. Häviääkö teillä muilla tosiaan? Kohta musta tulee varmaan colemanni :hyper:

Kuis paljo teillä nousee painon kuurin aikana.... ite oon huomannu että jopa 3 -4 kg on saatanu pamahtaa sen tankkauksen jälkeen :O

edit. olimpas hidas ja huolimaton :(

nCh sanoi:
ite oon huomannu että jopa 3 -4 kg on saatanu pamahtaa sen tankkauksen jälkeen :O

Mutta onko se sulla/teillä muilla pysyvää vai haihtuuko se jonnekin kuurin jälkeen???

steven_seagal sanoi:
Mutta onko se sulla/teillä muilla pysyvää vai haihtuuko se jonnekin kuurin jälkeen???
Kyllähän se kreatiinin tuoma neste poistuu elimistöstä jonkin ajan kuluttua.

Pekkaniska sanoi:
Voi itseasiassa pitää aika hyvinkin paikkansa. Eri aineiden solujen reseptorien määrä kun tuppaa vähenemään mitä enemmän kyseistä ainetta on veressä. Tällä tavoin solut tasapainottavat tilannetta. En kyllä usko että esim kreatiinin kaltaisella aineella tämä olisi kovinkaan todennäköistä koska keho kuitenkin tarvitsee kreatiinia aika paljon verrattuna esim päivittäiseen ruokailuun. Niin jatkuvasta reilun 5g annostuksesta en usko olevan mitään haittaa.

Niin no teet miten itseäs huvittaa (ja miten sun lääketieteelliset- "johtopäätökset" antaa ymmärtää), mutta kokemuksesta olen huomannu kuin myös moni muukin että lyhyet kreatiinikuurit toimii pitkällä juoksulla parhaiten.

Suositut

Back
Ylös Bottom