Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Turpoaako teillä naama ja iskeekö finniä kuinka paljon kreatiinin käytön takia? Entäs paljonko menee vettä päivässä, onko riittävästi kun kreatiinia vetää niin juo jonku 4 litraa per day?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Turpoaako teillä naama ja iskeekö finniä kuinka paljon kreatiinin käytön takia? Entäs paljonko menee vettä päivässä, onko riittävästi kun kreatiinia vetää niin juo jonku 4 litraa per day?

Käytössä ei mitään vastaavaa ole tapahtunut ikinä tai edes kuullut tapahtuneen. Ainoo mikä turpoo ja iskee kuin finni on katkis ( katkarapu ) housissa kun kreaa nykäsee. Sekin lepattaa vain silloin kun friidu osuu kohdalle kauniina kesäpäivänä rannalla.

Ostin tuossa viime torstaina 1,5kiloa prot-topin kreatiinia ku halvalla sain (21e pussi, ja oli salilla vieläpä joulukuun 20% alennus lisäravinteista) ja olen nyt vetänyt laatikon kyljen mukaan viiden päivän ja 20 gramman latausjakson eli 5g ennen aamupalaa, 5g ennen treeniä, 5g treenin jälkeen ja 5g päivän viimeisellä aterialla. Nyt pitäisi vetää sen 10 grammaa päivässä, ja siitä tulikin mieleen että onko väliä miten ton jaksottaa? Eli siis vedänkö koko määrän kerralla treenin jälkeen vai 5 grammaa treenin jälkeen ja toinen iltapalalla jne.

Ostin tuossa viime torstaina 1,5kiloa prot-topin kreatiinia ku halvalla sain (21e pussi, ja oli salilla vieläpä joulukuun 20% alennus lisäravinteista) ja olen nyt vetänyt laatikon kyljen mukaan viiden päivän ja 20 gramman latausjakson eli 5g ennen aamupalaa, 5g ennen treeniä, 5g treenin jälkeen ja 5g päivän viimeisellä aterialla. Nyt pitäisi vetää sen 10 grammaa päivässä, ja siitä tulikin mieleen että onko väliä miten ton jaksottaa? Eli siis vedänkö koko määrän kerralla treenin jälkeen vai 5 grammaa treenin jälkeen ja toinen iltapalalla jne.
Ota vaikka 5g ennen treeniä ja 5g palkkarissa.

Ja kreatiini EI lisää finnejä. Lääkärikin näin totesi

Kysymys kuuluu, että riittääkö jos otan vain treenipäivinä sne tietyn annoksen eli onko väliä jos jätän mm. tuon latausajan pois? Ja kauan kehon kestää palautua jos pitää sitten vaikka sitä taukoa siitä niin sanotusta turpoamisesta tai nesteen kertymisestä?

Edit. Ja onko sillä mitään väliä jos heitän kreatiinia suoraan palkkariin, kun sinne olen jo valmiiksi maltoa ja heraa laittanut?

Mitä järkeä on skipata latausjakso?
Ja itse sekotan 10g kreatiinia palkkariin, eli ei ole mitään väliä.

Voi ottaa suoraan joka päivä sen 5g jos ei halua latausjaksoja pitää, tai kai sitä voi vetää pelkästään palkkarissakin jatkuvasti. Krean vaikutus lakkaa n. kuukaudessa käytön lopettamisesta, tosin itse en noista nesteistä tiedä kun en sellaista vaikutusta huomannut.

Ja miksipä ei voisi heittää palkkariin suoraan? Pääasia että se kulkee suusta sisään.

Tarttui kaupasta mukaan purkki Fastin kreatiinia.

"Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20 g päivässä. Ota 5 g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla. Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10 g päivässä. Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä. Kreatiinin vaikutus säilyy tauonkin aikana, koska ylläpitojakso on täyttänyt kehon kreatiinivarastot."

Ja

"Lepopäivinä kreatiinia ei tarvitse ottaa."

Sanoo Fastin sivut. Selventäisikö joku näitä ohjeita? Treenaan neljä kertaa viikossa ja palautusjuoma sisältää ~ 3.25g kreatiinia. Jos ajoitan tuon latausjakson niin että kaikki 4 treeniä osuu siihen ja otan aamulla, ennen treeniä ja illalla 5g ja treenin jälkeen palkkarin, sekä välipäivinä vain aamulla ja illalla? Ylläpitojaksolla otan aamuisin 5g + treenipäivinä palkkarin? Tauolla menee vaan tuo palkkarin sisältämä kreatiini treenipäivinä? Hemmetin epäselvää :D

Ei siitä noin vaikeaa kannata tehdä. Viikon vedät 20 g:tä, sen jälkeen 5 g:tä päivässä ja palkkarissa tulee mitä tulee, ei sitä tartte mukaan laskea. Saathan sä sitä safkassakin eikä sitäkään pysty mukaan laskemaan kun määriä ei tiedä...

Joo, elikä tuolla kaapissa ollu pari kuukautta kreatiini purkki ja nyt ajattelin sen käytön aloittaa, mutta tuli eräs kysymys mieleen. Eli onko kreatiinin käytöstä mitään hyötyä jos yrittää polttaa rasvaa, eli vedän 3-4 kertaa viikossa pitkän lenkin ja muutenkin pelaan tennistä/jääkiekkoa päivittäin. Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Ei se kyllä rasvanpolttoon vaikuta.

Itse olen yrittänyt pitää homman simppelinä. N. 5 g aamupalan kanssa ja n. sama määrä palautusjuomissa. Eli treenipäivinä tulee tuplat mitä lepopäivinä. Viikonloppusin otan jos muistan, ei niin justiinsa jos joku päivä jää väliin. Kuulemma sekin vain hyvästä jos keho ei totu saamaan joka päivä samaa settiä.

Itse olen yrittänyt pitää homman simppelinä. N. 5 g aamupalan kanssa ja n. sama määrä palautusjuomissa. Eli treenipäivinä tulee tuplat mitä lepopäivinä. Viikonloppusin otan jos muistan, ei niin justiinsa jos joku päivä jää väliin. Kuulemma sekin vain hyvästä jos keho ei totu saamaan joka päivä samaa settiä.

Samalla tyylillä täälläkin..paitsi nyt on taukoa kreasta 2kk kun tuli vedettyä 2vko tankkaus & 66päivän ylläpito :D

Pitkän tauon jälkeen alottamassa taas treenaamaan ja miettisin tota latausjaksoa, että onko mitään järkeä/hyötyä tai haittaa alottaa 5 g x 4 / päivä lataus n. viikkoa ennenkuin käy vetämässä ekan reenin?:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom