Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oisit vertaillu niin päin, että otat sen 5g pelkästään treenin jälkeen (niin kuin se pitäisikin ottaa) ja sit verrannu onko mitään hyötyä ottaa sitä myös treeniä ennen?
kun kreatiini kuurin aloittaakin menee vähintään viikon verran ennen kuin vaikutus alkaa
En käsitä miksi kreatiinia pitäisi ottaa palautusjuomassa, ennen tai jälkeen treeniä yms koska jos sitä kreatiinia otetaan säännöllisesti sen tasot ovat jatkuvasti ylhäällä ja jos ne pysyvät pari viikkoa tapissa käytön lopettamisen jälkeenkin ei ole mitään väliä mihin kellonaikaan sitä tankkaa.
Ne tasot ovat tosiaan jatkuvasti ylhäällä, ikään kuin varastossa ja sieltä sitten lähtee käyttöön.Mä just vastasin tähän hyvinkin järkeenkäypästi. Mutta vielä: Jos ainoa kreatiinitasoja merkittävästi kuluttava toimi päivän aikana on treeni, niin eikö silloin olisi järkevintä paikata tämä aukko treenin jälkeen? Anabolinen ikkuna, lihakset vastaanottavimmillaan ym. ym... VOI toki vetää ne kreat koska huvittaa, mutta miksei ajoittaa sitä parhaaseen mahdolliseen kellonlyömään? Voihan palkkarinki vetää vasta tunnin päästä treeneistä, mutta mitä myöhemmin sen vetää sitä vähemmän siitä menee lihaksille hyödyksi. Timing is everything.
Mä just vastasin tähän hyvinkin järkeenkäypästi. Mutta vielä: Jos ainoa kreatiinitasoja merkittävästi kuluttava toimi päivän aikana on treeni, niin eikö silloin olisi järkevintä paikata tämä aukko treenin jälkeen? Anabolinen ikkuna, lihakset vastaanottavimmillaan ym. ym... VOI toki vetää ne kreat koska huvittaa, mutta miksei ajoittaa sitä parhaaseen mahdolliseen kellonlyömään? Voihan palkkarinki vetää vasta tunnin päästä treeneistä, mutta mitä myöhemmin sen vetää sitä vähemmän siitä menee lihaksille hyödyksi. Timing is everything.
Ne tasot ovat tosiaan jatkuvasti ylhäällä, ikään kuin varastossa ja sieltä sitten lähtee käyttöön.
Kreatiinihän myös lisää satelliittisoluja (Lihaskudoksen soluista on 2-15 % ns satelliittisoluja, jotka aktivoituvat lihasvaurion yhteydessä ja korjaavat syntyneen lihasvaurion muodostamalla uusia lihassoluja) joten siksikin monissa palkkareissa sitä käytetään.
Yritin tuossa edellä todistaa että kreatiin imeytyminen ja sitoutuminen lihasten käyttöön ei tapahdu edes vuorokauden sisällä joten et voi tietää koska se pitäisi ottaa että imeytyminen olisi optimaalista.
Typerintä on ottaa sitä vain treenipäivinä ja palautumisjuoman joukossa.
"Kreatiinin määrä lihaksessa on suurimmillaan noin puolen tunnin päästä kreatiinin nauttimisesta." Jos oletetaan että tuo lause pitää paikkansa, niin siinä on jo hyvä syy miksi nauttia kreatiinia ennen SEKÄ jälkeen treenin.
Mun käsityksen mukaan se imeytyy alle tunnissa...
No mulla ainakin painautui rypyt sillon tällön ennen kuin kreaa olin kokeillutkaan et luulis ihan normaalia olevan Eihän sitä edes huomaakkaan, ellei tajua heti herättyään ruveta nahkaansa tutkimaan.Onko normaalia että nestettä kertyy niin, että aamulla herätessä rintakehään ym on painautuneena lakanan rypyt ym.
Vai onko muuten nestettä kropassa?
Mun mielestä kaikkien kovaa treenaavien kannattaa juoda 3-5 litraa vettä päivässä. Aina vesipullo mukana ;)Kuinka monta litraa päivässä tankkausjakson aikana pitäs juoda vettä? Oon yrittäny ettiä vastausta tähän, mutta en oo oikeen onnistunu löytämään, tai sitten olen vain laiska.