Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Onko kreatiini monohydraatissa Niasiinia? Kummallinen punastelu vähän väliä on alkanut kun aloin käyttää kreatiinia. Nettiä kun selasin, niin Niasiini kuulemaa aiheuttaa kuumotusta. Mua ainakin häiritsee paljon toi punasteleminen, että olis kiva saada asialle varmuus, etten lopeta kreatiinia turhaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kreatiini monohydraatissa Niasiinia? Kummallinen punastelu vähän väliä on alkanut kun aloin käyttää kreatiinia. Nettiä kun selasin, niin Niasiini kuulemaa aiheuttaa kuumotusta. Mua ainakin häiritsee paljon toi punasteleminen, että olis kiva saada asialle varmuus, etten lopeta kreatiinia turhaan.

Kreatiinimonohydraatti on vain sitä itseään. Jossain sekoituksissa voi olla myös tuota niasiinia mukana. Eli katsopa tuoteseloste.

UFS sivuilla olikin: Sisältää ainoana raaka-aineena patentoitua 100% puhdasta Creapure® kreatiinimonohydraattia.

Taitaa sit johtua tosta kreatiinista itsestään toi kuumotus. No, pitää katella jos menis tän tankkausviikon jälkeen ohi.

Oon käyttäny viikon kreatiinia. Nukuttaa, kurkkuun koskee vähän ja on ihan "pöhnäinen" olo. Penkkimaksimikin tippunut 10kg, mutta ilmeisesti ihan normaalia toi kreakuume tankkauksen takia.

Nyt illalla lähti krea-kuuri käyntiin. Teelusikallisella lähdettiin liikenteeseen ja ajattelin, että en hirveitä latausjaksoja jaksa edes aloitella. Ajattelin silti tehdä sillä tavalla, että nyt tämän viikon nappailen 10g (olipa treeniä tai ei) ja sitte seuraavalla viikolla lähden tykittelemään välipäivinä 5g ja treenipäivinä 10g, aamulla 5g ja treenin jälkeen 5g (tai sitten joka päivä 5g. Sillä treenin jälkeisellä tankkauksella ei varmaan hirveästi vaikutusta ole, mutta kokeillaan). Sain kaverilta lainaan isohkon tönikän (mennyt vanhaksi tosin v. 2008) niin katsotaan miten rupee potkimaan! Eikö se oo että vanhassa vara parempi. :rolleyes:

Eiku just toisinpäin: treenin jälkeen se krea pitäiski ottaa. Se täydentää niitä treenin aikana kuluneita kreavarastoja.

Ja joo, vanhassa vara parempi... Pätee varsinki lääkkeisiin ja ruokatuotteisiin... :david:

Muutaman päivän oli paska olo ja vessa tuli tutuksi. Lisäksi muutama erittäin mehevä finni ilmaantui naamaan, joten kreatiini saa nyt jäädä. Tuskin se kehitykseen niin paljoa tuo, että olisi tuon arvoista :) Ehkä sitten, kun on kesäloma töistä, jolloin ei ole mitään väliä, vaikka naama olisi kuinka näpyillä..

Jännä juttu, kun vuosi sitten ei ollut kreatiinin kanssa mitään ongelmia.

mitenkä sitten minulla on tuo kreatiinin käytön laita kun ostin american creatinea ja oon 182/63 ja alotellu reenaamisen parisen kuukautta sitten ja nyt innostuin ostamaan kreatiinia kun ei näkyviä tuloksia oikein syntynyt.. intisä kun olen niin sielä koitan syödä mahdollisimman paljon proteiinipitoista ruokaa jne.. mutta painoa tullu lisää vain pari kolme kiloa ja tavotteena olisi että intistä päästyä olis painoa lähemmäs 75kiloa :/ mutta asia koskeekin oikeastaan sitä että miten tuo kreatiinin käyttö sitten tapahtuu kun se lisää maksimi/räjähtävää voimaa?? mutta auttaako se mitenkään sitten kestävässä liikkeessä? tarkoitan nyt lähinnä sitä kun teen lähinnä penkkiä 15-12-10sarjoilla että vaikuttaako se niiden tuloksiin? sori jos oli vähän vaikeasti selitetty :) väsyneenä hankala alkaa selittelemään yksinkertaisesti.

mitenkä sitten minulla on tuo kreatiinin käytön laita kun ostin american creatinea ja oon 182/63 ja alotellu reenaamisen parisen kuukautta sitten ja nyt innostuin ostamaan kreatiinia kun ei näkyviä tuloksia oikein syntynyt.. intisä kun olen niin sielä koitan syödä mahdollisimman paljon proteiinipitoista ruokaa jne.. mutta painoa tullu lisää vain pari kolme kiloa ja tavotteena olisi että intistä päästyä olis painoa lähemmäs 75kiloa :/ mutta asia koskeekin oikeastaan sitä että miten tuo kreatiinin käyttö sitten tapahtuu kun se lisää maksimi/räjähtävää voimaa?? mutta auttaako se mitenkään sitten kestävässä liikkeessä? tarkoitan nyt lähinnä sitä kun teen lähinnä penkkiä 15-12-10sarjoilla että vaikuttaako se niiden tuloksiin? sori jos oli vähän vaikeasti selitetty :) väsyneenä hankala alkaa selittelemään yksinkertaisesti.

Olet treenannut 2kk ja ei ole syntynyt näkyviä tuloksia :D ? Salitreenaaminen on pitkäjänteinen harrastus ja ekan vuoden kahen aikana kehityt suhteessa nopeammin, ainoa mitä ekana vuotena tarvitset on palatusjuoma ja proteiini ja kunnon ruoka+lepo lisättynä oikeaan treeniin, sitten voit alkaa miettimään lisäjuttuja treeniisi koska noilla alottelija kehittyy huimasti. Tulokset ei kuitenkaan tule muutamassa viikossa.

Jossei tulokset ala paraneen alottelijalla, niin se on melkeen poikkeuksetta ravinnonpuutetta.

Ja toiseksi yleisin on yksinkertaisesti se että treenataan liikaa tai aivan väärillä tekniikoilla jättämällä kaikki vajaaksi liikeradan puolesta kun on revitty jotkut egopainot telineestä. Monet tuntemani alottelijat käy sen 5-7 kertaa salilla vaikka levossa se kehitys tapahtuu. Tohon vielä päälle se ettei syödä tarpeeksi niin ei sillon kehity. Eka vuos on kuitenkin makeinta aikaa kun se on pelkkää nousua jos kaikki tehään edes lähes oikein.

Onko kreatiinin käyttö suositeltavaa diettaamisen aikana, onko haittapuolia dietin suhteen muutaku toi nesteen kertyminen? Mitenkä paljo tota tulis käyttää päivittäin? Ostin tota creapuree joka ohjeistaa käyttämään 5g päivään, mut onko mitää kultaista sääntöö minkä mukaan sitä kannattaa ottaa?

Onko kreatiinin käyttö suositeltavaa diettaamisen aikana, onko haittapuolia dietin suhteen muutaku toi nesteen kertyminen? Mitenkä paljo tota tulis käyttää päivittäin? Ostin tota creapuree joka ohjeistaa käyttämään 5g päivään, mut onko mitää kultaista sääntöö minkä mukaan sitä kannattaa ottaa?

Ei nyt silleen, on toisaalta kivakin että kaikki nesteet ei lähe dieetillä, voimatkin voi pysyä paremmin. Itse otan enää latausjuomassa olevat 2.5-5g ja palkkarissa saman verran, ei lisäkreatiinia. Jos et noita käytä niin ota 5g tai yli pelkkää puhasta kreaa päivässä. :)

Ei niissä kreatiineissa kyllä paljon laatueroja ole

Ei munkaan mielestä. Prismasta ostin pari tönikkää American pure creatinea, ja ihan samalla tavalla toimii ku joku Fastin.. Hinta on vaan melkein puolet halvempi (vaikka onkin hieman pienempi tönikkä)...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom