Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Ei munkaan mielestä. Prismasta ostin pari tönikkää American pure creatinea, ja ihan samalla tavalla toimii ku joku Fastin.. Hinta on vaan melkein puolet halvempi (vaikka onkin hieman pienempi tönikkä)...

Kyllä kaikki monohydraatti on samanlaista perussettiä. :) Jos "parempaa" haluaa niin pyruvaattia tai etyyliesteriä joka on kyllä yleensä johkin latausjuomaan blandattua. ;) Ei pöhötä niin paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä kaikki monohydraatti on samanlaista perussettiä. :) Jos "parempaa" haluaa niin pyruvaattia tai etyyliesteriä joka on kyllä yleensä johkin latausjuomaan blandattua. ;) Ei pöhötä niin paljon.

Mikäs näistä tekee paremman? Pyryvaatista oon kuullu, mutta esterit on kyllä täysin tuntematonta kamaa..:D PRKL, kahvin voimalla sinne salille eikä mitään hifistelyjä!!:D

Edit. Vittu mikä hinta tolla pyruvaatilla, ainakin eräällä nimeltämainitsemattomalla nettisivulla!! HUH!

Ja toiseksi yleisin on yksinkertaisesti se että treenataan liikaa tai aivan väärillä tekniikoilla jättämällä kaikki vajaaksi liikeradan puolesta kun on revitty jotkut egopainot telineestä. Monet tuntemani alottelijat käy sen 5-7 kertaa salilla vaikka levossa se kehitys tapahtuu. Tohon vielä päälle se ettei syödä tarpeeksi niin ei sillon kehity. Eka vuos on kuitenkin makeinta aikaa kun se on pelkkää nousua jos kaikki tehään edes lähes oikein.

Komppaan. Monesti näkee salilla varsinki nuorempia jamppoja, jotka ottaa joka liikkeessä suurimmat raudat, jotka saa liikkeelle ja heiluu niillä siten, että joka liikkeestä tulee koko kropan liike. Tähän vielä monesti yhdistyy päämäärätön vähä-sitä-sun-tätä-"treeniohjelma". Mut vielä enemmän se on just tost syömisestä kiinni.

En tiedä sitten. Prisman hyllyltä se joskus mukaan tarttui. Tais olla jotain American Creatine tms. Tosiaan voisi kokeilla ostaa jotain laadukkaampaa!?

Jaa, no ton pitäis kyl olla ihan ok, ku on kerta Fastin valmistama... Aattelin, et sul on ollu jotain tosi hämärää merkkiä.

Ei niissä kreatiineissa kyllä paljon laatueroja ole

Mhm. Ainoo vaan, et Creapure on ainaki tutkitusti puhtainta. Muut vaan "sanoo" olevansa 100% ja mitä lie ;)

Mikäs näistä tekee paremman?

Ei käytännössä mikään. Tehty vaan eri tekniikalla ja isketty isompi hintalappu päälle :thumbs:

Mikäs näistä tekee paremman? Pyryvaatista oon kuullu, mutta esterit on kyllä täysin tuntematonta kamaa..:D PRKL, kahvin voimalla sinne salille eikä mitään hifistelyjä!!:D

Edit. Vittu mikä hinta tolla pyruvaatilla, ainakin eräällä nimeltämainitsemattomalla nettisivulla!! HUH!
Etyyliesterimuodossa olevat aminohapot imeytyvät paremmin, sama koskee kreatiinia. Ei mitään väliä normipunttaajalle paitsi lompakko kevenee. :) Paitsi jos haluaa ettei pöhötä niin käyttää vaikka pyruvaattia.

Etyyliesterimuodossa olevat aminohapot imeytyvät paremmin, sama koskee kreatiinia. Ei mitään väliä normipunttaajalle paitsi lompakko kevenee. :) Paitsi jos haluaa ettei pöhötä niin käyttää vaikka pyruvaattia.

Ihan urbaanilegenda juttuja.. Millä lailla paremmin, eroja kreatiinipitoisuuksissa elimistössä eri muotoisilla kreatiineilla ei ole saatu tutkimuksissa esille, kreatiini määrä kyseisessä yhdisteessä ratkaisee, monohydraatissa taitaa olla eniten kreatiinia suhteessa painoon .

Pöhötys on yksilöllistäkin toki mutta jonkun pyryvaatin vähemmän pöhöttävyys johtuu siitä että siinä on vähemmän kreatiinia painoyksikköä kohti.

Ihan urbaanilegenda juttuja.. Millä lailla paremmin, eroja kreatiinipitoisuuksissa elimistössä eri muotoisilla kreatiineilla ei ole saatu tutkimuksissa esille, kreatiini määrä kyseisessä yhdisteessä ratkaisee, monohydraatissa taitaa olla eniten kreatiinia suhteessa painoon .

Pöhötys on yksilöllistäkin toki mutta jonkun pyryvaatin vähemmän pöhöttävyys johtuu siitä että siinä on vähemmän kreatiinia painoyksikköä kohti.

Todisteita :) ?
Ero on varmaan kyllä huomattavan pieni ja tosiaan lompakossa näkyvä mutta kyllä mä oon lukenut että toi nopeammin imeytyy lihassoluihin.yms

"To provide you with a brief scientific explanation, CEE is a membrane permeable form of creatine that theoretically can enter the cells without having to use the "typical" creatine transporter molecules. Users are reported to gain substantial increases in strength and muscle mass, with none of the gastrointestinal discomfort or water bloating normally associated with the monohydrate form. Recommended dosages range from as little as one to three grams per day with no "loading" phase, as typically prescribed for the monohydrate form."

Todisteita :) ?
Ero on varmaan kyllä huomattavan pieni ja tosiaan lompakossa näkyvä.

Pubmed auttaa jos asiat mietityttävät... tuossa vakioitu 3 eri kreatiini muodon imeytyminen ja sen näkyminen plasmasta... (lihakseen vielä matkaa..)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2206055/
Pyryvaatti muoto nosti hieman nopeammin tasoja mutta tilastollisesti se ei kohonnut merkittäväksi, ja tässä siis käytettiin seuraavia annoksia:
A: 5 g Creatine monohydrate (CrM) dissolved in 450 ml of water (control)
B: 6.7 g Tri-creatine citrate (CrC) dissolved in 450 ml of water (isomolar with respect to creatine to A and C)
C: 7.3 g Creatine pyruvate (CrPyr) dissolved in 450 ml of water (isomolar with respect to creatine to A and B).

(jokaisessa siis 4.4 g kreatiinia)

Jokainen voi laskea että teho/kustannus suhde on paras monohydraatilla ja senkin imeytyminen on tuon dokun mukaan lähes 100%

Pubmed auttaa jos asiat mietityttävät... tuossa vakioitu 3 eri kreatiini muodon imeytyminen ja sen näkyminen plasmasta... (lihakseen vielä matkaa..)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2206055/
Pyryvaatti muoto nosti hieman nopeammin tasoja mutta tilastollisesti se ei kohonnut merkittäväksi, ja tässä siis käytettiin seuraavia annoksia:
A: 5 g Creatine monohydrate (CrM) dissolved in 450 ml of water (control)
B: 6.7 g Tri-creatine citrate (CrC) dissolved in 450 ml of water (isomolar with respect to creatine to A and C)
C: 7.3 g Creatine pyruvate (CrPyr) dissolved in 450 ml of water (isomolar with respect to creatine to A and B).

(jokaisessa siis 4.4 g kreatiinia)

Jokainen voi laskea että teho/kustannus suhde on paras monohydraatilla ja senkin imeytyminen on tuon dokun mukaan lähes 100%

Ja jossain luki että tarkempia todisteita ei ole sen takia koska periaatteessa tarvittaisiin ruumiinavaus tai koepala lihaksesta että voitaisiin tarkemmin määrittää noiden tehoerot :D
Onhan peruscrea niin halpa boosteri että senkin takia aika lyömätön vaihtoehto :)

Ok! No eipä oo tosiaan väliä, ainakaan omalla kohdalla, pienet pöhöt...:D Hinta/toimivuus suhteelta toi perus krea on kyllä huippu tavaraa ainakin itselleni. Tosin aika vähän oon noitten lisäravinteiden kanssa hifistellyt ylipäätään..:rolleyes:

Ok! No eipä oo tosiaan väliä, ainakaan omalla kohdalla, pienet pöhöt...:D Hinta/toimivuus suhteelta toi perus krea on kyllä huippu tavaraa ainakin itselleni. Tosin aika vähän oon noitten lisäravinteiden kanssa hifistellyt ylipäätään..:rolleyes:
Eikä tarvii hifistelläkään, perusasiat on ne joilla kehittyy. Sitten kun se tietty taso on treenissä saavutettu niin joutuu alkaa keksimään mitä ihmeellisempiä kikkoja että kehittyy entiseen malliin :D

Uusi krea käyttäjä.

Hei !

Ostin Leaderin Kreatiini mömmöä, en ole ennen käyttänyt mutta nyt päätin kokeilla.

Olen pieni mies (168/60kg) vaikka treenailtu on jo 3-4 vuotta salilla, muutaman fastin lisäravinne pussin olen joskus laittanut nassuuni.

Kysymykseni on siis miten tuo kreatiini kannattaa ottaa? siis onko se kreatiini latausjakso niin toimiva? koska suurin osa sanoo että saa tuloksia ilman mitään latausjaksoa.. Pitääkö myös paikkansa että kreatiini ei toimi suurimalla osalla siksi koska ei syö tarpeeksi vaan puhuu kreatiinin nestetankkauksesta ja sitten päätyy vetämään vaan vettä 10litraa päivässä. Olen nimittäin aika huono syömään että onkohan tuo turha ostos kun ei vaikuta jos ei syö 4000kaloria päivässä?

No kokeilemalla se selviää, mutta olisi kiva että jos jollain olisi jotain tieto minunlaiselleni? :)

Hei !

Ostin Leaderin Kreatiini mömmöä, en ole ennen käyttänyt mutta nyt päätin kokeilla.

Olen pieni mies (168/60kg) vaikka treenailtu on jo 3-4 vuotta salilla, muutaman fastin lisäravinne pussin olen joskus laittanut nassuuni.

Kysymykseni on siis miten tuo kreatiini kannattaa ottaa? siis onko se kreatiini latausjakso niin toimiva? koska suurin osa sanoo että saa tuloksia ilman mitään latausjaksoa.. Pitääkö myös paikkansa että kreatiini ei toimi suurimalla osalla siksi koska ei syö tarpeeksi vaan puhuu kreatiinin nestetankkauksesta ja sitten päätyy vetämään vaan vettä 10litraa päivässä. Olen nimittäin aika huono syömään että onkohan tuo turha ostos kun ei vaikuta jos ei syö 4000kaloria päivässä?

No kokeilemalla se selviää, mutta olisi kiva että jos jollain olisi jotain tieto minunlaiselleni? :)
No jos noin snadina poikana oot pysyny noinkin pitkän taustan jälkeen niin safkaa naamaan vaan kaksin käsin, tossa ei mitkään lisäravinteet palkkaria ja heraa lukuunottamatta mitään auta kun selkeestikään ei ruoka maistu kuten itsekin totesit. :)

Pienimies

No jos noin snadina poikana oot pysyny noinkin pitkän taustan jälkeen niin safkaa naamaan vaan kaksin käsin, tossa ei mitkään lisäravinteet palkkaria ja heraa lukuunottamatta mitään auta kun selkeestikään ei ruoka maistu kuten itsekin totesit. :)

Joo siis tosiaan unohdin mainita että kasvuhormoonin vajaus löytyy, sen takia niin pienimies :D harvinainen sairaus, mutta estää lihasten kehittymistä/kasvua. Hassua kyllä voiman lisää se ei estä. Parhaana päivänä voin nostella 80kiloa penkistä joka on ainakin omasta mielestäni tän kokoiselle miehelle tarpeeksi voimaa. Kaveri kylläkin pystyy vieläkin parempaan eikä ole kauheasti isompi.
Ja silloin kun aloin käydä salilla 3,5vuotta sitten niin olin 10kiloa hoikempi ja enkä jaksanut nostaa edes omaa painoa. :)

No ehkäpä pitää sitten alkaa syömään kahden ihmisen edestä safkaa että auttaa :)

Joo siis tosiaan unohdin mainita että kasvuhormoonin vajaus löytyy, sen takia niin pienimies :D harvinainen sairaus, mutta estää lihasten kehittymistä/kasvua. Hassua kyllä voiman lisää se ei estä. Parhaana päivänä voin nostella 80kiloa penkistä joka on ainakin omasta mielestäni tän kokoiselle miehelle tarpeeksi voimaa. Kaveri kylläkin pystyy vieläkin parempaan eikä ole kauheasti isompi.
Ja silloin kun aloin käydä salilla 3,5vuotta sitten niin olin 10kiloa hoikempi ja enkä jaksanut nostaa edes omaa painoa. :)

No ehkäpä pitää sitten alkaa syömään kahden ihmisen edestä safkaa että auttaa :)

Oho, ei sentään korvaushoitoa tollaselle saa. :) Bulkkaamisen kanssa varmaan kandee olla varovainen ettei mene läskeihin ruoka. Mut 80 kiloa ihan ok noissa olosuhteissa, hyvä toki pitää lihaksistosta huolta tossa tilassa.

Hei!

Selasin nopeasti viestiketjua, mutta en löytänyt mitään tälläisestä tuotteesta kuin Star Nutrition KRE-ALKALYN.
Kyseessä on siis joku kreatiinin nopempi muoto, jota nautitaan vain 1-2 kapselia ennen treeniä.
Tollanen purkki tuli kaupanpäälle ku tilasin protskua. Ja kysymys kuuluu, että onko tollanen tuote ihan turvallinen ja tehoakaa miten verrattuna tavalliseen kreatiiniin?

Kiitos! :)

Hei!

Selasin nopeasti viestiketjua, mutta en löytänyt mitään tälläisestä tuotteesta kuin Star Nutrition KRE-ALKALYN.
Kyseessä on siis joku kreatiinin nopempi muoto, jota nautitaan vain 1-2 kapselia ennen treeniä.
Tollanen purkki tuli kaupanpäälle ku tilasin protskua. Ja kysymys kuuluu, että onko tollanen tuote ihan turvallinen ja tehoakaa miten verrattuna tavalliseen kreatiiniin?

Kiitos! :)

Näiden muiden kreatiinimuotojen ongelma on hinta/teho suhde... ihan perus kreatiini monohydraatti imeytyy lähes 100% ja se on halvinta joten voisi sanoa että kaikki muut versiot on hukkaanheitettyä rahaa.

Nyt kun on dieetillä menty niin voiko sitä kreatiinia käyttää normaalisti?Alottaisin siis ensin 5 päivän kuurin (20g joka päivä) ja sitten jatkan 5g:lla päivssä.Käykö se noin?

10g päivässä,8kk menossa eikä munuaiset huuda yhtään pelkästään tulokset parantunut....

Kokemusta ei ole tommosesta määrästä, mutta tietojeni perusteellan aika turhaa moinen määrä. Kreatiinivarastot on rajalliset (oliko 120g, jota voi vähän venyttää tankkaamalla 150g pintaan) ja urheileva ihminen voi kuluttaa 3-5g päivässä kreatiinia, riippuen suorituksesta ja kroppa tuottaa itse noin 1g päivässä.

no,olen pitänyt sitä nyt sen 8kk yllä,hieman olen vertaillut edelliseen ns.kauteen miten vaikuttaa,koska en käyttänyt oikeestaan yhtään kreatiinia ennen....tulokset on toki nousseet mutta sehän ei ole ihan protskujen ja muiden lisäaineiden ansiota,koska treenit muuttuu huomattavasti 4 kk välein.nestettä on tullut huomattavasti enemmän kroppaan....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom