Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Kertyykö kreatiinin aiheuttama neste myös vyötärölle vai pelkästään lihaksiin? Pitäs päästä rantakuntoon ja mietin tarviiko kreatiini lopettaa kireyden saamiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Kreatiini lisää veden määrää lihaksissa ja onhan niitä lihaksia vyötärölläkin (esim. 6pack) ;) Tosin saattaapi olla ihan yksilökohtaista näyttääkö pakki paremmalta krealla vai ilman :D Mutta jos siis krealla EI näytä siltä, että olis rantakunnos, niin luultavasti näyttää paremmalta ilman :)

^ Kreatiini lisää veden määrää lihaksissa ja onhan niitä lihaksia vyötärölläkin (esim. 6pack) ;) Tosin saattaapi olla ihan yksilökohtaista näyttääkö pakki paremmalta krealla vai ilman :D Mutta jos siis krealla EI näytä siltä, että olis rantakunnos, niin luultavasti näyttää paremmalta ilman :)
Mä en oikein ymmärtänyt... Aiheuttaako krea fläsää vai ei?

Tähh.. ei kreatiini nyt mitään fläsää tuo, se kerää vaan nestettä lihaksiin, jonka ansiosta paino nousee muutaman kilon, mutta kuurin lopetettua paino laskee taas sen muutaman kilon. Vähän on kyllä ravinto-oppi hukassa.. fläsää ja lihasta tulee kun syö enemmän kuin kuluttaa. Ei mikään tietty ruoka-aine tuo fläsää eikä lisäravinne kuten kreatiini :D Sitäpaitsi kreatiinissa on 0kcal.

Kesäkunto ja kreatiini

Yksinkertainen kysymys eli en oo vielä kreatiinia ainakaa alkanu käyttää mut jos alan ja se alkaa pakkaa nestettä kehoon nii tuleeko siis bodysta semmonen laivamainen eikä tiukka (lihakset ei näy) vai näyttääkö pelkästään lihakset isommilta eli erottuu paremmin? Ku et jos enne kesää vetää rasvat pois mut käyttää kreaa nii näyttääkö silti iha plösähtäneeltä? tyhmä kysymys voi olla mutta nojoo en tiedä kiinnostaako muita kreatiinin käyttäjiä tämä kesän lähestyessä:rolleyes:

Oiskos järkee käyttää kreaa niin että reenipäivänä ennen treenii 5g ja reenin jälkeen palkkarissa 5g eli yhteensä 10g. Ja välipäivinä 5g.
Ja ilman mitään latausjakoja.

Onko yksi teelusikallinen siis 5grammaa?

Oiskos järkee käyttää kreaa niin että reenipäivänä ennen treenii 5g ja reenin jälkeen palkkarissa 5g eli yhteensä 10g. Ja välipäivinä 5g.
Ja ilman mitään latausjakoja.

Onko yksi teelusikallinen siis 5grammaa?

Tähänkin vastattu varmaan sen tuhat kertaa mutta kyllä kyllä ja kyllä, hyvä jaottelu noin. Latauksella voi olla hyötyä ja kreatiini on halpaa niin itse ainakin suosittelen.

Nii voiko joku vielä kerran vastata et jos sen kreatiinikuurin lopettaa vaikkapa 2kk jälkeen ja neste katoaa kehosta nii eikai voimataso laske? Vai onko aineesta hyötyä vaan niin kauan ko sitä käyttää

No eipä sen vaikutus ikuisestikaan kestä, mutta mikään dramaattinen se voimatasojen mahdollinen laskeminen ei varmasti ole.

^ Jep. Voimatasoihin liittyen kreatiinilla saa lähinnä muutaman toiston lisää sinne tänne ja riippuen liikkeestä ehkä pari kiloo lisää tankoon ja jaksaa paremmin sarjoja yms. Käytön lopettamisen jälkeen ylimääräset kreat katoaa kropasta parissa viikossa.

Tere! mitenkäs sitte ku lopetat kreatiinin käytön kaheks kuukaueks ni kuinka radikaalisti se vaikuttaa lihaksen kokoon? eli tippuuko lihasten koko kuinka paljon jos kreasta tulee paljon taukoa?

Noni taas 39 asteen kuume ku aloitin tankkausjakson..... juuri puoltoista kuukautta sitten olin taas viikon kovassa kuumessa ku alotin krean tankkauksen. Tulokset nousee mut onhan tää nyt iha perseestä. Onks muilla samaa vikaa tän paskan kanssa?

Ite en jaksa mitään latailuja tai taukoja, vedän vaan latausjuomassa ja palkkarissa treenipäivinä sen 10mg ja sillä sipuli. Pöhöä tulee ja voimaa, enkä pidä mitään taukoja sen kummemmin vaan kun purkki on tyhjä niin uutta alle ja samaa kaavaa noudattaen. Ei mitään haittoja mitä olisin itse huomannut.

Nyt melkein viikko sitten aloitin fitnesstukun krealla ja paino noussut mukavaa tahtia, keskipaino viime viikosta noussut jo 400g enkä vielä viikkoakaan ole vedellyt. Vetelen palkkarissa n. 5g annoksia ja välipäivinä 5g protskussa. Ihan älyttömän mukavaa huomata tällaista, kun aiemmin olen pari pussia UFS kreaa vetänyt eikä tapahtunut yhtään mitään. Kokeilin UFS kreaa kolmena eri kuurina: jatkuvasti 5g päiväannoksia, 5pvä 20g latausjaksolla, sekä 10g treenipäivinä. Millään ei mitään vaikutusta ja nyt fitnesstukun krealla 5g päiväannoksina heti huomaa eron. Ihmettelin myös sitä, että näiden kreatiinien koostumukset ovat aivan erilaisia. Fitnesstukun krea on tollasta leivinjauheen tapasta ja UFS krea oli sellasta rakeista. Minkälaista sen oikeasti kuuluisi edes olla?

Tere! mitenkäs sitte ku lopetat kreatiinin käytön kaheks kuukaueks ni kuinka radikaalisti se vaikuttaa lihaksen kokoon? eli tippuuko lihasten koko kuinka paljon jos kreasta tulee paljon taukoa?

Jos pitää taukoja, niin se kuukausi kyl riittää. Ja se lihasten näennäinen koko palautuu samaks ku ennen krean käyttöä (paitsi mahdolliset uudet saavutetut lihakset).

Noni taas 39 asteen kuume ku aloitin tankkausjakson..... juuri puoltoista kuukautta sitten olin taas viikon kovassa kuumessa ku alotin krean tankkauksen. Tulokset nousee mut onhan tää nyt iha perseestä. Onks muilla samaa vikaa tän paskan kanssa?

Oon kuullu... Kandee muista juoda paljo vettä (2-3 ltr/pv), varsinkin tol latausjaksol!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom