Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Hei mulla on sama! En ajatellu et se kreatiinista johtu, koska ei kukaan ole tässä threadissa siitä valittanut.. En tosin tankkausjaksolla huomannut, jolloin oli lomaa ja varmistin että sain tarpeeksi nesteitä. Nyt kun koulu jatkuu niin on alkanut nykiä aika hämärästi, kun en ole juonut niitä nesteitä nin paljoa.
Huh, eli se saattaa hyvinkin johtua noista nesteistä, kun en oo kumminkaan vittiiny juoda paljoa mitään, vaikka pitäis. Mulle ei ikinä tapahtunu vastaavaa, kaavailin jo että päässä on kasvain :wtf:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä tullu jotenki väsyny ja vähä-energinen olo kreatiinin käytön aloittamisen jälkeen, mutta vaikea uskoa että johtuisi siitä kylläkään. :O En vaan tiedä mikä on.. samalla mieliala hieman maassa. Treeniä salia 3 x vko ja päälle 1-3 hölkkä/kävely/juoksu lenkkiä.
Nukun kyllä hyvin aina 8h yössä tai hiukan enemmän..

Kuulostaa lähinnä ylikunnolta, mut jos oot alottelija, niin ei kyl noin nopeeta pitäis tulla...

Huh, eli se saattaa hyvinkin johtua noista nesteistä, kun en oo kumminkaan vittiiny juoda paljoa mitään, vaikka pitäis.

Et oo viittiny??!?! Ihme touhua. Ihmisen optimaalisen toiminnan kannalta pitäis juoda vähintään 2-3 litraa vettä/nesteitä päiväs treenas tai ei.

Mulle ei ikinä tapahtunu vastaavaa, kaavailin jo että päässä on kasvain :wtf:

:D

Kuulostaa lähinnä ylikunnolta, mut jos oot alottelija, niin ei kyl noin nopeeta pitäis tulla...
Tammikuussa ja helmikuun alussa en treenannut kovaa yhtään (enkä muutenkaan voinut paljoa liikkua), johtuen umpisuolen leikkauksesta.. Leikkaus ja senkin jälkeenkin vielä paha tulehdus vatsassa veivät voimat, siitä toipuminen vei paljon aikaa.. Nyt on reilut puoltoista kuukautta treenattu. Ylikuntoa vaikea uskoa, koska olen syönyt ja levännyt mielestäni hyvin. Lenkkeilyt ovat olleet kevyitä aikaisempaan lenkkeilytaustaani nähden ja niitä on ollut aika vähän, olen yrittänyt keskittyä punttisaliin ja massan hankintaan. Salilla en ole yhtä säännöllisesti käynyt koskaan.

^ Voi silti olla ylikuntoa; sehän on vaan sitä, että kroppa ei ehi palautua treenistä ennenku alottaa jo seuraavan treenin. Mutta kuinka on treenit muuten kulkenu? Nousujohteisesti? Mitä treeniä teet? Yksjakoset ei oo hyviä, jos käy juoksulenkeillä välipäivinä.

^ Voi silti olla ylikuntoa; sehän on vaan sitä, että kroppa ei ehi palautua treenistä ennenku alottaa jo seuraavan treenin. Mutta kuinka on treenit muuten kulkenu? Nousujohteisesti? Mitä treeniä teet? Yksjakoset ei oo hyviä, jos käy juoksulenkeillä välipäivinä.
Arskan G6:ta oon tehnyt ja nyt on viime aikoina treenaaminen tuntunut tosi tukkoiselta, ei oikein tahdo jaksaa puristaa salilla ja muutenkin väsy olo päivittäin. Salitreeni tuntui todella raskaalta tänään. :S Nousujohteisuuteen olen pyrkinyt mutta ehkä vähän junnaa paikallaan nyt.

Viime perjantaina en ehtinyt salille joten tuli 4 päivän tauko ohjelmaan. Tein kevyehkön hölkkälenkin lauantaina ja sunnuntaina hiihtolenkki, sekin lyhyt ja melko kevyt. Ruokaa olen syönyt kunnolla 4-6 kertaa päivässä, yrittänyt saada protskua joka aterialla vähintään 25g.

^ Voi toki olla muistakin asioista kiinni, mutta se kun kyykkää 3 kertaa viikossa ei välttämättä oikein natsaa muun jalkoja merkittävästi rasittavan liikunnan kanssa. Kandee tsekkailla tilannetta ja koittaa ottaa vaikka kevennetty viikko tjms. Jossain vaihees kandee varmaan siirtyä kaksjakoseen ylä/alakroppa jaolla. Tosin Starting Strength olis hyvä jokaisen tehä ekana vuonnaan, mut se on kans yksjakonen ja kyykkyä joka kerta...

^ Voi toki olla muistakin asioista kiinni, mutta se kun kyykkää 3 kertaa viikossa ei välttämättä oikein natsaa muun jalkoja merkittävästi rasittavan liikunnan kanssa. Kandee tsekkailla tilannetta ja koittaa ottaa vaikka kevennetty viikko tjms. Jossain vaihees kandee varmaan siirtyä kaksjakoseen ylä/alakroppa jaolla. Tosin Starting Strength olis hyvä jokaisen tehä ekana vuonnaan, mut se on kans yksjakonen ja kyykkyä joka kerta...
Toukokuussa ajattelin aloittaa jonkin toisen ohjelman kun tätä G6:ta tehnyt about 3kk, 2-jakoinen voisi sopia.

Voikohan tuon latausjakson ottaa silleen että 2 päivän välein kun on treeni ma,ke,pe ja sitte ensi viikolla ma ja ke vielä? Vai pitääkö se ottaa 5 päivänä putkeen ja täytyykö silloin treenata latausjaksolla joka päivä? Tietenkihän sen voi ottaa niin mutta onko se järkevää? Pitäs saaja tietää...

Voikohan tuon latausjakson ottaa silleen että 2 päivän välein kun on treeni ma,ke,pe ja sitte ensi viikolla ma ja ke vielä? Vai pitääkö se ottaa 5 päivänä putkeen ja täytyykö silloin treenata latausjaksolla joka päivä? Tietenkihän sen voi ottaa niin mutta onko se järkevää? Pitäs saaja tietää...

Ei toi kreatiinin syöminen ole millään tavalla sidonnainen treenipäiviin. Eli syöt sen viis päivää putkeen 20g oli reeniä tai ei. Voit sä noinkin tehdä, mitä ehdotit jos nyt välttämättä haluat, mutta silloin kreatiinitasojen nousuun kuluu enemmän aikaa.

Okei, kiitos vastauksesta:-) Itteä askarruttanu tuo että pitääkö latausjakson ajan treenata joka päivä mutta nytpä se tuli selväksi:-) Eipä ole erityistä halua tehä sillä omalla tyylillä vaan teen sen perus 5 päivää putkeen.

^ Ei oo juurikaan mitään väliä, jos sitä kuitenkin on koko ajan kropassa kierrossa. Eniten kroppa sitä tarttee kuitenkin treenin jälkeen. Esim. ite vedän joka aamu 5g ja sit viel treenin jälkeen palkkaris 5g. Mut en ny tiä onko tosta "ylimääräsestä" vitosesta mitään apua, mutta tota kreatiiniaki ny on kaapit täynnä ja halpaa on :)

Ei pitäs olla ylimääräsest femmast kyl mitää iloa jos joka päivä sitä kuitenki vetää. Ite vedän joskus 5+5g päivässä jos on välipäivinä jääny ottamatta (viikonlopun jälkeen hyvin yleistä). Mut jos vetää joka päivä sen 5g ni pitäis pysyy kreatasot kyllä ihan tapissa. Ei taida olla silläkään mitään väliä että millon sen kreatiinin naamariin vetää.

^ Mhm. Itel toi extra femma tuli kokeiluun lähinnä sen takia, kun joskus kauan sitte (tässä samaisessa ketjussa varmaan?) jotku sano, et niil ei krea potkinu noil pienemmil annoksil ja itekään ei ollu enää varma oliko siitä kreasta mitään apua vai ei, niin oon ny tolla si menny :) Tosin tos just viime tauolla koitin observoida noita eroja ja semmonen muistikuva jäi, et kreal sai muutaman toiston sinne tänne ja jakso sarjoja paremmin, mut ilman kreaa kulmasoutu ei menny enää vanhaan malliin o_O En tiä miks just toi kulmasoutu (tai siis Pendlay row) jumitti... Kyseessä tosin ainut räjähtävä liike mun silloisessa ohjelmassa. Luultavasti riveki ois sit jumittanu... Niin no, tais krea vaikuttaa noihin nopeisiin soluihin tai jotain? :D

Itellä kyl kreatiinin vaikutus on aika huima. Alko tauko tossa pari viikkoa sitten ja paino on tippunu 3-4kiloa! :wtf: Ihan ko ois vittu horkkakuurilla ollu. En malta odottaa seuraavaa kuuria! :hyper:

Mites kun kaikki sanoo että tulee pari finniä kun aloittaa krean käytön. Miten kokemuksia muilla tarkoittaako tämä oikeasti paria finniä vai että naamassa on 200 punaista näppylää.
Ei meinaan kiinnostas olla minkään kärpässienen näköinen.

E: Kärpässienessä tosin on valkoisia pisteitä ei punaisia

Mites kun kaikki sanoo ett' tulee pari finniä kun aloittaa krean käytön. Miten kokemuksia mulla tarkoittaako tämä oikeasti paria finniä vai että naamassa on 200 punaista näppylää.
Ei meinaan kiinnostas olla minkään kärpässienen näköinen.

E: Kärpässienessä tosin on valkoisia pisteitä ei punaisia

Mitään finnejä tule...naamaan vaan :D Voi olla, että joillekkin tulee, mutta itselle ei.

Suositut

Back
Ylös Bottom