Olen nyt testannut kreatiinia pari viikkoa ihan uteliaisuuttani. Itse olen aika aloittelija, joten ehkä lisäravinteiden hyöty on muutenkin marginaalinen, kun kehitys on vielä muutenkin ripeää. Lihakset ovat ehkä hieman pulleammat nesteenkeruun takia, mutta en osaa sanoa, kuinka paljon kreatiinilla on sarjapainoihin ollut vaikutusta, kun painot nousevat muutenkin koko ajan. Latausjakson jälkeen ei vielä mitään haittavaikutuksia näkynyt, mutta nyt reilun kahden viikon käytön jälkeen huomaan, että finnejä on tullut eri tavalla kuin aiemmin - ei kuitenkaan lähellekään niin paljon kuin teininä. Lihakset ovat myös kramppailleet vähän normaalia enemmän. Tänäkin aamuna salin jälkeen jokin kaulan/niskan lihaksista alkoi kramppailla, mikä oli aika jännä tunne. Ehkä kreatiinin takia nestetarve on niin suuri, että nestetaso tai suolatasapaino ei ole ollut kohdallaan. Toisaalta en ole lähellekään nestevajauksesta kärsinyt jo virtsan väristäkin päätellen. Voi toki selittäviä tekijöitä olla muutakin kuin kreatiini.
Ehkä itselleni suurin vaikutus on placebo-efekti. Pakkohan sitä on tulosten parantua ja motivoitua treenaamaan, kun kerta jaksaa tällaistakin jauhepelleilyä päivittäin ;D.