Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Voiko kreatiinista tulla iho-ongelmia? Nimittäin viimeaikoina on alkanut tulla ihottuman tapaisia läiskiä eri puolille kroppaa yli kuukauden käytön jälkeen (n. 5g/päivä). Tosin veden juominen on viime aikoina jäänyt hieman liian vähäiseksi, vaikuttaakohan sekin tuohon?

Tämä tosin ehkä kuuluisi tyhmien kysymysten triidiin :david:

Virallista vastausta en tiedä mutta itselläni tuli ensimmäisellä kreatiinin tankkausjaksolla punaisia näppylöitä kainaloihin. Ne eivät olleet finnejä mutta sellaisia kutisevia täpliä... Ja vain kainaloihin. Voi olla jokin muukin (esim allerginen) reaktio, mutta se katosi noin kuukaudessa ja ei ole enää näkynyt.

Aloitin taas lyhyen kreatiinitankkauksen pienen tauon jälkeen. Ei ole mitään merkittävää huomannut, ehkä posket hieman pullistunut. Salilla kulkee ihan hyvin näin juhannuksen jälkeiseksi viikoksi....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeps, eli kreatiini se sittenkin taitaa olla, ainakin osaltaan.. Kainaloihin ja olkavarsiin tuli ensimmäiset läiskät ja nyt on ruvennut oikea nännikin kutisemaan ja kuivumaan. Ja tuo vedenjuonti oli vain jotenkin jäänyt vähemmälle huomaamattani. [mutu]Kreatiinia käytettäessä kai pitäisi juoda hieman normaalia enemmän?[/mutu]

No eikös se ole tärkeämpää että painot nousee kuin että paino nousee? :david:

Paha sanoa että mielummin painot ku oma paino. Tottakai olisi mukava isoja romuja käsitellä, mutta tällä hetkelläkin tilanne on se että voimaa löytyy kyllä mutta koko on hakusessa.

Itse olen sen 5 päivän tankkauksen suorittanut... Maha ei ole mennyt sekaisin. Pää oli eilen melko kipeä, mutta en osaa sanoa oliko kreatiinin syytä, koska nukuin melko pitkään, joten sekin saattoi olla syynä.

Onko kellään tietoa mistä johtuu jatkuvat elohiiret kreatiinikuurin aikana? mulla elohiiri saattaa esiintyä lähes missä vaan, ojentajissa, olkapäissä ja tällä hetkellä pakara elää omaa eloaan :jahas:

Vaihdoin kreatiinimerkkiä muutama kk sitten ja sen jälkeen tätä on esiintynyt. Ja kyllä, pidän huolta riittävästä nesteiden saamisesta.

Kun kreatiini lisää veden tarvetta etkä juo tarpeeksi niin alkaa paikat kramppailemaan ja elohiiriä tulemaan.. kai :) Joten magnesiumia ja vettä vaan ni kyllä ne hiiret kuolee ;)

Mitenkäs hyöty kamppailulajeissa?

Juu ei, väitetään että runsaan kofeiinin saanti heikentää kren imeytymistä, ei aivan 100% todisteita ole.

Ainut haittavaiukutus mitkä olen parilla kuurilla huomannut on, että kuurin lopettamisen jälkeen on jatkuva päänsärky n.viikon.:wall: Viimesimmällä kerralla oli niin kovaa, että päädyin sitten ottamaan sen 3 päivän jälkeen 2g tasotukseks ja helpotti aika heti.

Juu ei, väitetään että runsaan kofeiinin saanti heikentää kren imeytymistä, ei aivan 100% todisteita ole.

Kreatiini kerää nestettä lihassoluihin kun taas kofeiini poistaa sitä...

Ainut haittavaiukutus mitkä olen parilla kuurilla huomannut on, että kuurin lopettamisen jälkeen on jatkuva päänsärky n.viikon.:wall: Viimesimmällä kerralla oli niin kovaa, että päädyin sitten ottamaan sen 3 päivän jälkeen 2g tasotukseks ja helpotti aika heti.

kuulostaa kyllä niin yyber isolta PLACEBOLTA että huh!

Itse en ole vielä voimailussa creaa koittanu(mitä nyt muscle+:ssa oli), Mutta kaveri, joka taitaa olla uinnin vapaan ja perhosen SM:n, niin sano crean käytön alotettuaan että loppuvetoon sai paljon enemmän poweria :). Joillain toimii, joillain ei! Ainut haittapuoli mitä ite nyt kuullu niin nesteenkerääntyminen, ja finnien lisääntyminen.

Aloittelin tuossa noin 6kk tauon jälkeen taas kreatiinin käytön ostamalla purkillisen Leaderin kreaa. Tällä kertaa yllättävänä sivuvaikutuksena krean nauttiminen aiheuttaa lähes välittömästi muutaman tunnin kestävän päänsäryn ja vatsakivun. Aiemmin moista ongelmaa ei ole ollut. Ajattelin ensiksi että kyseessä on vain sattumaa, mutta nyt sama ilmiö on toistunut jo neljättä päivää, aina kreatiinin nauttimisen jälkeen. Saas nähdä kauanko menee että elimistö tottuu tähän tavaraan.

Itsellä ollut nyt reilu 2 viikkoa krea käytössä ja ei mitään haittavaikutuksia ollu tähän asti (koputetaan puuta) ainoastaan positiivisia...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom