Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

mulla tässä sattu ihan kumma juttu ku mulla oli se tauko kreasta ja sit alotin tankkauksen niin yks päivä mun leuka oli ihan valkonen ja muuten naama tasasen ruskee :SSS sit vaikuttas et se ois ihan vähän turvoksissa :S todella rumaa.
tein tämmösen hätäsen johtopäätöksen et se johtuu kreasta mut en sit tiiä onko se siitä. pitää nyt pitää taukoo jospa se lähtis pois ku on niin heletin rumaa ku leuka on valkonen. onko muilla ollu samanlaisia oireita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuosta käytöstä, palkkarissa olen tottunut käyttämään kreatiinia, mutta juon myös juoman ennen treeniä. Mietin että onko mtn eroa jos ottaa vaikka 5g kreatiinia ennen treeniä ja 5g jälkeen palkkarissa vai kaikki 10g palkkarissa?

mixout sanoi:
Tuosta käytöstä, palkkarissa olen tottunut käyttämään kreatiinia, mutta juon myös juoman ennen treeniä. Mietin että onko mtn eroa jos ottaa vaikka 5g kreatiinia ennen treeniä ja 5g jälkeen palkkarissa vai kaikki 10g palkkarissa?

mä en huomannut yhtään mitään vaikutusta sillä kreatiinin nauttimisen ajankohdalla. ota milloin huvittaa, sen verran hidasvaikutteista tavaraa se on.

no jos kerran käyttää kreatiinia niin siitä tulee hieman yli painoa.... niin minkälaisena se silloin muodostuu kehoon?? eli tuleeko se ylimääräisen tohon keskivartalolle vai kiinteenä lihaksiin?? :O

Siis kreatiini sitoo vettä lihassoluihin, siitä se "ylimääräinen" painonnousu käytön alkaessa.
Vai mitäh?

mutta kuinka monta kertaa viikossa täytyisi käydä puntilla että kreatiinin tuoma hyöty ja sen etu tulisi esille?? eli onko siitä mitään apua jos käy 3-4 kertaa salilla??

jugge sanoi:
mutta kuinka monta kertaa viikossa täytyisi käydä puntilla että kreatiinin tuoma hyöty ja sen etu tulisi esille?? eli onko siitä mitään apua jos käy 3-4 kertaa salilla??

ei vaikuta kreatiinin tehoon yhtään mitenkään käytkö 1 vai 10 kertaa viikossa.

Tämmönen kysymys tuli pintaan että pro gainerissahan on kreatiinia 150mg/100g niin tuleeko sama setti siitä kun 10g puhtaasta kreatiinista? eli voiko vetää samalla kreatiini "kuurin" kun syö pro gaineria?

Itselläni kreatiinin käytöstä ei ole ollut mitään haittavaikutuksia. Ikää on 16 vuotta ja painoa ennen krean käytön aloitusta oli 68-69 ja nyt ku oom käyttäny vähän yli pari viikkoa ni 71-72 kiloo. En tiedä että onko vaikuttanut mitenkään tehostavasti treeniin, mutta kaipaamaani massaa on tullut ainakin vähän lisää. Olen siis 175 senttiä pitkä. Mitä muuten sitten ku lopettaa kreatiinin käytön? Laskeeko paino heti ja tulokset huononee?

Nostetaas ylös kun aihe on minulle ajankohtainen. Kreatiinin kanssa on seuraavaa tapahtunut:
Ostin helmikuun 20. päivä mass blast -pönikän, johon tuttuun tapaan sekoitin 900g hera80:ä. Hetken mielijohteesta kippasin sekaan myös koko lootallisen fastin perus kreatiinia, ei siis sitä pienempää pakkausta (purnukka) vaan sellaisen missä kreatiini on pahvikuoren sisällä pussissa.

Tässä on tullut kyseistä settiä syötyä siitä lähtien, mutta about kuukausi sitten ostin uuden pönikän mass blastia, johon sekoitin hera80:tä 900g mutta en kreatiinia.

Noin kolme viikkoa sitten paino rupes laskemaan ilman selvää syytä, ateriat on pysyny samoissa ja treenikin ollut jatkuvaa jalkavaivoista huolimatta. Samalla alkoi sarjapainot laskea kaikissa liikkeissä. Tiputus oli aika kovaa, esim kolme viikkoa sitten meni esim penkissä mukavasti 3x90 viimeisenä sarjana (alla 5x5x80kg), nyt viime viikolla meni hädin tuskin 3x82½ vaikka alla oli vain 3x5x70. Yhen käden kulmasoudussa hanttelilla sain hädin tuskin 3x6x40kg vaikka ennen oon harmitellu isompien kässäreiden puutetta.

Tällä viikolla rupesin taas vetämään kreatiinia, sekoitin purkillisen taas tuonne mass blastin sekaan, ja kuinka ollakkaan, eilen keskiviikkona 5x85 treenin päätteeksi (alla 5x5x77½). Kulmasoutu toimii taas, 5x6x40kg meni helposti. Paino on noussut taas pari kiloa.

Minulla kreatiini tuntuu siis toimivan oivallisesti. Harmi vaan että tuli tällänen "pakollinen" rahareikä. Vois tietty kokeilla nostaa sarjapainoja kreatiinitta sitten kun tää satsi on vedetty, nyt kun tietää homman riippuvan siitä. Ennen oon luullu ettei vaikutusta tuu ollenkaan, mutta se tulee sillai varkain...

Sellasta. Kyykkyä en voi käyttää vertailukohtana; etureiden repeämän takia painot on siinä tyyliin tanko.

EDIT: Syynä ei voi olla "nuppi" koska tajusin vasta tällä viikolla etten ollu kreaa sekottanu mukaan.

Mä oon huomannu monohydraattikuurin aikana penikkataudin ilmenemistä! :eek: Sääret on, kuten muutkin lihakset, helvetin paineiset ja se oikein sattuu. Kävely on ihan tuskaa. Myös käsiin tulee jo pienestä niin järkyttävä punppi että niitä ei pysty koukistamaan. Kyllä tuo puryvaatti sopii paremmin ehkä. Ja monohydraattikuurin aikana painoni on noussut reilu pari kiloa, mutta se ei ole ongelma vaan toi paineisuus ja kiristäminen joka puolella. Helpottaskohan hieronta oireita :rolleyes:

Yhtä#Hauista sanoi:
Myös käsiin tulee jo pienestä niin järkyttävä punppi että niitä ei pysty koukistamaan.
Eikö tämä ole aivan helvetin euforinen olotila? :D

En kaikkia postauksia jaksanu lukea niin kysyn nyt et onko kreasta hyötyy jos sitä laittaa ainoostaan aina palkkarin sekaan sen muutaman gramman?

minkä nestemäisen liuoksen kanssa kreatiini imeytyy nopeimmin?

Kukaan ei tunnu tietävän onko kreasta hyötyä jos sen laittaa alusta alkaen ainoastaan palkkarin sekaan?? :/
Eiköhän siitä ole sama hyöty kuin pelkiltään syötynä (paitsi kreatiini käsittääkseni pitäisi nauttia jonkun sokerin (insuliini) kanssa että pääsy lihaksiin tehostuisi, ja palkkarissahan on käytännössä sokeria). Ainoa ero tulee siitä että jos alat suoraan vetämään palkkarissa niin ei tule ns. latausjaksoa (mitä jotkut ei pidä edes tarpeellisena) ja kreatiinivarastojen täyttyminen kestää kauemmin kuin latausjakson kanssa.

Eiköhän siitä ole sama hyöty kuin pelkiltään syötynä (paitsi kreatiini käsittääkseni pitäisi nauttia jonkun sokerin (insuliini) kanssa että pääsy lihaksiin tehostuisi, ja palkkarissahan on käytännössä sokeria). Ainoa ero tulee siitä että jos alat suoraan vetämään palkkarissa niin ei tule ns. latausjaksoa (mitä jotkut ei pidä edes tarpeellisena) ja kreatiinivarastojen täyttyminen kestää kauemmin kuin latausjakson kanssa.

Juu sitä just meinasin jos ei tota latausjaksoo pitäs ja rupeis vaan laittaa esim. aina 3g palkkarin sekaan jonka ottaa reenin jälkeen.

Suositut

Back
Ylös Bottom