Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
UFS:n sivuilla sanotaan että tätä tuotetta olisi hyvä sekoittaa palautusjuomaan.

Eli kun treenaan 3krt viikossa, hyödyttääkö kreatiini yhtään jos joka kerta palautusjuomaan laitan, mutta en muuten sitä litki?
On siitä aina jotain hyötyä. Tosin lihakset eivät varmasti täyty atp:stä täysin missään vaiheessa tai ainakaan kovin nopeasti. Parempi olisi joka päivä ottaa tai aina kun muistaa, mutta jos otat vain palautusjuomassa niin voit varmasti ottaa 10g kerralla ihan huoletta.

:
enpä jaksa uskoo että tuo pelkästä kreatiinin käytöstä voipi johtua. Toki jos on munuaisissa häikkää, niin eipä tarvii hirveesti kreatiiniä nautiskella. Eikä 550 kreatiniini oo vielä kovin korkea jos sairastaa jtn munuaissairautta...kun puhutaan yli 800 arvoista niin sitten ollaan jo korkealla.

kaveril oli joku 750 krea arvo eikä ees ollu käyttänyt kreaa parii viikkoo lääkärit oli ihmeissään eikä munuaisis ollu mitään vikaa sit se kuulemma joutu jollekin vitun kuurille niin se laski 220 ja nyt se taaas ihan normaalisti käyttää kreaa et kannatan käymään mittauttamassa kreatiini arvot ennen käyttöä :D

taas menee kreatiini ja kreatiniini sekaisin. Kreatiniiniarvot nousee tavallisesti, jos munuaisissa on häikkää. Kreatiniinitason nousu ei siis aiheuta vikaa, vaan on seuraus viasta. Kreatiinilisän käyttäminen nostaa kreatiniinitasoja käytön ajaksi, mutta ne tippuu normaaliin, kun soluissa oleva kreatiinimäärä on tippunut normaaliin. Kreatiniini on siis kreatiinin aineenvaihduntatuote.

otan 4 kertaa viikossa palautusjuoman kans oon laittanu nyt 5g palautusjuomaan mutta ajattelin et jos alkais 10g ottaan aina kerralla 4 kertaa viikossa vai mitä ootte mieltä? :lol2:

tuskin tuosta 10g / palkkari haittaa on. ite otin aina kreatiinimonohydraattia 10gx2 päivässä 7-9pvän ajan... sen jälkeen 5g / pvä

Mites tietääkö kukaan kannattaako trikreatiinimalaatin kanssa ottaa pieni hiilihydraatti annos parantamaan imeytymistä niin kuin monon kanssa? Ohjeessa lukee vain että nauti lempijuoman kanssa vesi,mehu etc.

:wtf:totaa alotin krean käytön joku 3viikkoo sit nii tälläst vaa kannattaako kreaa käyttää ku on flunssa??

E itarvitse kreatiinin käyttöä lopettaa flunssan takia.

pitää nyt omatkin kokemukset laittaa. eli paino nousi 15g/päivä ja 5 päivän latausjaksolla melkein kaks kiloa. lisäksi sarjapainot nousivat (kaikissa paitsi yhdessä) liikkeessä 2,5-10kg vaikka vasta viikko sitten olin nostanut vähän painoja. kun aloin käyttää vain 4g päivässä latausjakson jälkeen niin melkein piti pudottaa painoja vähän. pitäiskö siis ottaa isompi määrä vai johonkin muuhun aikaan? (palkkari/päivälläinen lepopäivinä) ja nainen kyseessä ja painoa 53-56kg välillä.

pitää nyt omatkin kokemukset laittaa. eli paino nousi 15g/päivä ja 5 päivän latausjaksolla melkein kaks kiloa. lisäksi sarjapainot nousivat (kaikissa paitsi yhdessä) liikkeessä 2,5-10kg vaikka vasta viikko sitten olin nostanut vähän painoja. kun aloin käyttää vain 4g päivässä latausjakson jälkeen niin melkein piti pudottaa painoja vähän. pitäiskö siis ottaa isompi määrä vai johonkin muuhun aikaan? (palkkari/päivälläinen lepopäivinä) ja nainen kyseessä ja painoa 53-56kg välillä.
Onko sinulla 100% kreatiinimonohydraattia vai miten onnistuit nestettä keräämään 2kg? Itsellä ei mitään vaikutusta painon nousuun ollut kreatiinilla, tuloksissa kyllä näkyy. Reilu 5g, ehkä enemmänkin ylläpitojaksolla IMO. Nesteiden nousu tapauskohtaista?

luulisin että noin kevyelle naiselle riittää 4g, itelle vähä reilu 5g on toimiva mutta painoakin on n.90kg.

Oma vaaka ei näytä kovin tarkasti näitä "muutamia" grammoja, joten paljonko on 5grammaa kreatiinia? teelusikallinen?

Kukkurainen teelusikallinen. Ei oo niin tarkkaa toi grammamäärä imo, otat sellasen reilun teelusikallisen ja sillä hyvä.

mä ostin tollast american pure Kreatinnia 100%monohydraatia niin purkissa lukee et 5g-10g
päivässä niin mites sit toi lataus jakso??

mä ostin tollast american pure Kreatinnia 100%monohydraatia niin purkissa lukee et 5g-10g
päivässä niin mites sit toi lataus jakso??

no otat sen 4-5 päivää 5g 4-5 kertaa/päivä. Ite oon yleensä ottanu treeni päivínä 5 kertaa muuten 4.

edit: Niin ja joku tuosta puhuikin jo että paino noussut 2kg jo tankkaus vaiheessa. Mulla on joka kerta sama homma kun tankkaan. Viikossa pomppaa sen 1.5-2kg paino ylös.

Minä edelleenkin vedän 5g tai sanotaan mieluummin, että teelusikallisen ennen treeniä ja palkkarissa, ei latausjaksoja, eikä taukoja, paitsi ehkä kesälomalla, kun ei tule treenattuakaan...
Välipäivinä se 5g sitten jossakin välissä päivää.
Hyvin on potkinut...

Mites pitkiä taukoja porukka on pitänyt kreatiinista,jos siis on pitänyt ollenkaan.Itse ollut nyt viikon krea tauolla ja edellinen tauko joskus alkuvuodesta,pitäsköhän niitä taukoja olla useammin kuin pari vuodessa?

Haittavaikutuksia: Liiallinen käyttö HUOM LIIALLINEN lisää finnejä, saattaa/lisää vettä sydämeen joka taas johtaa siihen että sydän joutuu tekemään työtä enemmän. Päänsärkyä ja vatsakipuja (harvinaisia).
Sopiva käyttö: Lisää tehoa raskaisiin sarjoihin, saattaa parantaa näkökykyä(hetkellisesti). Nostaa painoa muutamalla kilolla(riippuu paljonko on itsellä lihasta).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom