Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kunhan joka päivä otat sitä vähintään sen 5g niin kyllä ne siitä täyttyy, tuolla 10g päivässä sanoisin että sellanen1,5 viikkoa niin rupee olemaan jo lähellä :) Sitten vaan se 5g/päivä jatkossa. Osta muuten dekstroosia tai panimosokeria koska se parantaa krean imeytymistä.

Nyt olisi muutama kysymys koskien kreatiinin käyttöä. Ajattelin ottaa taas muutaman kuukauden tauon jälkeen palkkarin aina treenin jälkeen ja myös kreatiinia kokeilla. Palkkarina vetäisin Fastin Muscle +:aa ja kreatiinina Fastin creatinea. Muscle + sisältää näköjään kreaa, joten pitääkö se ottaa huomioon annostuksessa?

Ja vielä jos joku viitsisi kertoa minkälaisissa sykleissä kreatiinia kannattaisi ottaa, kuinka monta kertaa päivässä ja minkä verran kerralla. Olen siis ensimmäistä kertaa kokeilemassa kreatiinia. Paino on 66kg, jos sillä nyt jotain väliä annostuksen suhteen on.

Ja vielä jos joku viitsisi kertoa minkälaisissa sykleissä kreatiinia kannattaisi ottaa, kuinka monta kertaa päivässä ja minkä verran kerralla. Olen siis ensimmäistä kertaa kokeilemassa kreatiinia. Paino on 66kg, jos sillä nyt jotain väliä annostuksen suhteen on.
Ite ainakin vedin kreatiinia ensimmäiset 5päivää 20g/päivä jaettuna neljälle kerralle: aamulla 5g (~yksi teelusikallinen) - ennen treeniä 5g - treenin jälkeen 5g - illalla 5g. Sitten tuon 5pvä:n "latausjakson" jälkeen 10g/päivä.

o_O 4 päivää olen käyttänyt kreatiinia sen 5 grammaa päivässä ehkä hieman yli ja tuli nyt syyslomalla käytyä salilla hieman ahkerammin 5 kertaa jopa. Paino oli viikon alussa n. 60kg ja risat ja nyt paino on 57kg puolella. Fastin Whey3 protskua vedin tasaisesti ja söin pötsin aina ihan ähkyyn asti. Eipä kyllä ennen ole ollut tuollaista nopeaa painon putoamista alle viikossa. Kreatiinin pitäisi nostaa painoa? Ei näköjään ole vielä sit krea-arvot niin ylläällä että se vaikuttaisi mitään tähän vaan "liika" urheilu näköjää polttaa rasvat pois? :)

o_O 4 päivää olen käyttänyt kreatiinia sen 5 grammaa päivässä ehkä hieman yli ja tuli nyt syyslomalla käytyä salilla hieman ahkerammin 5 kertaa jopa. Paino oli viikon alussa n. 60kg ja risat ja nyt paino on 57kg puolella. Fastin Whey3 protskua vedin tasaisesti ja söin pötsin aina ihan ähkyyn asti. Eipä kyllä ennen ole ollut tuollaista nopeaa painon putoamista alle viikossa. Kreatiinin pitäisi nostaa painoa? Ei näköjään ole vielä sit krea-arvot niin ylläällä että se vaikuttaisi mitään tähän vaan "liika" urheilu näköjää polttaa rasvat pois? :)

Sä et sun lomallas 3kg rasvaa urheilulla polta... Ja vielä kun syöt ittes täyteen ja jos painoa on se 60kg ni kyseessä on muutenkin vielä pienehkö/nuorehko mies.

Kyllähän tossakin ajassa rasvaa saa paljon pois, mutta nesteistä on varmaan kysymys... Tai sitten vaakas kusee.

Tolla 5 grammaa päivässä ei mulle ainakaan kerry nestettä (ainakaan mitään kunnon tahtia). Vetää sen ekan viikon 20g/päivä ni voi hiukan enemmän kertyä :)

Ite otan, 10 grammaa vain treenipäivinä palkkariin ja kevyet viikot ilman. Ei latauksia. Hulkki vetää vissii näin myös. Itsellä naama ja leuanalunen turpoo vittumaisesti creasta.

Voiko kreatiinia ottaa vain treenipäivinä vai meneekö hyöty jos ottaa vaa 3krt viikos ja voiko 15vuotias vetää kreatiinia?
Itse olen vetänyt viime vuoden jo kreatiinia (15v olin silloin). En ole huomannut mitään haittoja paitsi sen että finnejä on hartioilla ja selässä. Näistäkään en ole varma että onko yksikään tullut kreatiinin takia. Kai ne on ihan normaaleja tässä iässä muutenkin. Kesällä ne lähtee aina pois ku ottaa arskaa ilman paitaa :thumbs:

Alotin krean käytön päälle vuos sitten. En oikeen huomannut mitään hyötyä, koska alottelevana saliharrastajana tulokset kasvoivat muutenkin nopeasti. Pidin puolen vuoden aikana muistaakseni vaan pari 1-2 viikon mittaista taukoa.
Muistaakseni Neutraali kirjotteli, että jos pitää kunnon tauon krean syönnistä, niin tavara alkaa taas potkimaan. Päätin sitten kokeilla tätä ja lopetin koko paskan syömisen viime kesän ajaksi. Pidin krean käytöstä päälle 4 kuukauden tauon. Nyt olen aloittanut käytön uudelleen ja kuukauden verran olen kreaa nyt syönyt. Tulokset ovat lähteneet uuteen nousuun esim. kauan paikallaan junnanneet sarjapainot penkissä ovat nousseet 10 kiloa. Kyllä toimii.

Mites tämä uusi crp kreatiini on vaikuttanut verrattuna muihin kreatiineihin? tuleeko yhtä herkästi finnejä, parempia tuloksia kuin muilla kreatuotteilla? anyone?

Mites tämä uusi crp kreatiini on vaikuttanut verrattuna muihin kreatiineihin? tuleeko yhtä herkästi finnejä, parempia tuloksia kuin muilla kreatuotteilla? anyone?

Unohda, mono huomattavasti halvempaa ja jos toi on se Evolutionin tuote niin se maistuu ihan hirveeltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom