Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Otin 15g kreatiinia ja menen 45min päästä salille. Saa nyt nähdä parantaako suoritusta kolminkertainen annos. Ja nythän on ylläpitojakso meneillään.

Otin myös ruokalusikallisen sokeria. Luin, että parantaa kreatiinin imeytymistä.

Voin kertoa, että miten kävi sitten illemmalla.

Jos treeni kulkee, niin kreatiini on ihmeaine numero yksi. Voit samantien heittää ehrmannit ja muut proteiiniruoat hittoon ja korvata kaiken krealla. Ehkä kuitenkin kannattaisi nostaa päiväannos 50 grammaan, niin penkkituloksesi nousee kahdessa viikossa 200 kiloon. :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse just saman painosena ku sä otin 10g päivässä. Ite otin 5g ennen reeniä ja sitten palkkarissa toiset 5g.

Edit. hoohoh nyt kyllä tuli pikasen myöhäs katoinn ihan väärin koko sivun.

Kreatiini toimii ainakin itselläni hyvin.
Josku taisi livahtaa mukiin liikaa (ehkä vähän)...
Posliini tuli tutuksi sinä yönä ja anal holleni huusi hoosi annaa..:dance: Aamulla "pirteänä" ja pylly kipeenä töihin..

..Oppiipahan ottamaan..

No miten kävi "yliannostuksen" kanssa? :D
No kyllähän sarjat menivät ehdottomasti iloisemmin loppuun asti + rikoin leuanveto ennätyksen, 8 toistoa -> 10 toistoa.

Kyllä taitaa toimia ainakin omalla kohdallani, mutta taidanpa pitää tämän ylläpitokauden ihan normeissa, eli 5-10g päivässä, eikä ~30g.

No kyllähän sarjat menivät ehdottomasti iloisemmin loppuun asti + rikoin leuanveto ennätyksen, 8 toistoa -> 10 toistoa.
:offtopic: Mulla saa soittimesta tuleva kunnon mättö sopivaan aikaan saman reaktion, taitaa tulla kreaa niistäkin :rock:

No jopas löytyi haulla kreatiinithreadejä!
Onko tämmöisestä pakkislaisilla kokemuksia, myyntipuhe ainakin hyvä, mutta onko totta?:

http://www.bodybuilding.com/fun/endocre.htm

Lähinnä kiinnostaa että voiko se todella lisätä kehon omaa tuotantoa sen sijaan että lopettaa sen/vähentää sitä.

No jopas löytyi haulla kreatiinithreadejä!
Onko tämmöisestä pakkislaisilla kokemuksia, myyntipuhe ainakin hyvä, mutta onko totta?:

http://www.bodybuilding.com/fun/endocre.htm

Lähinnä kiinnostaa että voiko se todella lisätä kehon omaa tuotantoa sen sijaan että lopettaa sen/vähentää sitä.

En usko ennen kuin näen tieteellisen tutkimuksen (vertaisarviointiprosessin läpäisseen) joka vahvistaa nuo väitteet. On meinaan sen verran paksua tavaraa... jos osoittautuu todeksi niin todnäk erittäin hyvä tuote.

Voipa tuosta silti jotain apua olla, mutta jotenkin tuntuu että mullistavinta tuossa on se, miten tuon tuotteen myynti mullistaa kehittäjänsä henkilökohtaisen talouden (ok, vanha läppä mutta toimii aina). :D

Itellä ei ekalla kerralla kreatiini oikeen pelittänyt. Liekkö silloin ei ollut noi ruoka ja lepoasiat kunnossa. Nyt taas kun testasin ni on kyl huomannu, et jotain vaikutusta on ollut.

Ainut miinus itellä on, et finnejä meinaa tulla. Tai en tiedä, et tuleeko ne just tosta kreatiinista, vai muuten vaan. Kun muutenki noita finnejä tykkää olla ja nyt jotenki vähän lisääntyny ton krean käytön aikana. Mut näkee sit ku toi purkki loppuu.

Kun kokeilin kreatiinia niin rupesin kärsimään vakavasta aamupahoinvoinnista. Aina ennen puoltapäivää oksetti ihan tajuttomasti. Heti kun lopetin kreatiinin käytön niin loppui oksentelutkin.

Voisin kokeilla vielä kerran ilman latausjaksoa, mutta jos toistuu niin saa jäädä krea-kokeilut osaltani siihen.

latausjaksollahan noissa yleensä kaikkia ongelmia ilmaantuu. Ite oon semmonen et varmasti jos jostain jotain haittaa voi olla niin se haitta kyllä näkyy, siksipä en latausjaksoilla kikkailutkaan vaan aloitin suoraa kerran päivässä :). eipä se ole niin justiinsa noitten kanssa.

mihin tota kreaa kannattais sekottaa se määrä ja minä aikoina sitä kannattas se määrä ottaa?

myönnän, laiskuus iski, täs thriidissä on niin paljon sivuja ja puolet täyttä paskaa, en pystynyt alkaa etsimään vastausta kysymykseeni. :david:

Mun kreatiinipurkissa lukee näin:

Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20g päivässä. Ota 5g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla. Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10g päivässä. Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä. Kreatiiniin vaikutus säilyy tauonkin aikana koska ylääpitojakso on täyttänyt kehon kreatiinivarastot.

Sitten ton tauon jälkeen, se lähtee uudelleen tolla 5 päivän latausjaksolla ja sitten taas ylläpitojaksoon ja taas otetaan tauko. sitten taas alusta latausjaksolla?

ja kun olen aloittelija niin kannattaako mun aloittaa tolla latausjaksolla vai ei? täällä on tullu vähä ristiriitasia tekstejä siitä vastaan.

Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20g päivässä. Ota 5g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla. Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10g päivässä. Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä. Kreatiiniin vaikutus säilyy tauonkin aikana koska ylääpitojakso on täyttänyt kehon kreatiinivarastot.

Sitten ton tauon jälkeen, se lähtee uudelleen tolla 5 päivän latausjaksolla ja sitten taas ylläpitojaksoon ja taas otetaan tauko. sitten taas alusta latausjaksolla?

Voit tehdä noinkin jos jaksat, mutta se on kohtuullisen työlästä. Olen itseni noinkin ladannut, mutta jos nykyään haluan latausjakson vetää, niin vedän aamulla 10g ja illalla 10g. Ei tarvi kantaa jauhoja joka paikkaan. :)

Toisaalta mitään latausjaksoa ei välttämättä tarvita. Tietenkin jos haluat kreatiinin vaikutukset voimaan maksimaalisina mahdollisimman nopeasti, niin latausjakso voi olla tarpeen. Tällöin myös mahdollinen nestepöhö pamahtaa heti päälle. :D

Edellisellä kerralla taisin pitää sellaisen kevennetyn latausjakson, eli 10-15g päivässä (kerralla muistaakseni), ja sitten myöhemmin päivittäin about 7g.

Eipä tuolla lopulta ole kovinkaan seksuaalista merkitystä. Placeboahan se kuitenkin vain on. :hyvä:

Voit tehdä noinkin jos jaksat, mutta se on kohtuullisen työlästä. Olen itseni noinkin ladannut, mutta jos nykyään haluan latausjakson vetää, niin vedän aamulla 10g ja illalla 10g. Ei tarvi kantaa jauhoja joka paikkaan. :)

Toisaalta mitään latausjaksoa ei välttämättä tarvita. Tietenkin jos haluat kreatiinin vaikutukset voimaan maksimaalisina mahdollisimman nopeasti, niin latausjakso voi olla tarpeen. Tällöin myös mahdollinen nestepöhö pamahtaa heti päälle. :D

Edellisellä kerralla taisin pitää sellaisen kevennetyn latausjakson, eli 10-15g päivässä (kerralla muistaakseni), ja sitten myöhemmin päivittäin about 7g.

Eipä tuolla lopulta ole kovinkaan seksuaalista merkitystä. Placeboahan se kuitenkin vain on. :hyvä:

nestepöhö? :D :david:

Ajattelin tuossa aloittaa itsekkin kreatiinin syönnin, kun sitä ei ole ennen tullut popsittua. Olisiko tuo http://www.p-store.fi/product_info.php?cPath=63_71&products_id=91 perushyvä valinta vai onko jossain muussa jotain paljonkin parempaa?

Ja lisätään vielä, että olen dieetillä nyt, eli vaikuttaako tuo siihen jotenkin? Pari kiloako siitä nestepöhöstä painoa tulee lisää? Vai kuinka se oli? Osaa sitten varautua, ettei heti luule, et on dieetti menny reisille.

nestepöhö? :D :david:

Kreatiini kerää nestettä elimistöön. Joillain naama pullistuu, toisilla pili ja kolmannella perse. Jollain ei tapahdu mitään.
Itellä tuo nestepöhö on ainakin ollut niin pientä, ettei sitä juuri ainakaan itse huomaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom