Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Weiderin Maximum Krea-Genic tuotteesta kenelläkään kokemusta tai kommentoitavaa ?
Tuote/kapselit sisältää tuoteselosteen mukaan kreatiinimonohydraattia, joka on kaksoispuskuroitu. Yksi puskurointi vie kreatiinin suojattuna ruuansulatukseen ja toinen puskurointi sieltä lihaksiin. Ja sitten kerrotaan että näin saisin lähes kaiken kreatiinin nopeasti suoraan lihaksiin lisäämään maksimaalista suorituskykyä ja tekisi siten mahdolliseksi entistä raskaamman ja tehokkaamman harjoittelun, mikä johtaa entistä nopeampaan lihaskasvuun. Näinkö on ?
Suositus on 4 kapselia päivässä, joka sisältää 3 g kreatiinimonohydraattia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kannattaa varmaankin ostaa tavallista kreatiinimonohydraattia jauheena.

1.Purkin käyttohjeessa sanotaan,että 5g 45min ennen harjoitusta.Ja annostusta ei saa ylittää.Mites kun mulla on käytössä palautus-ja tankkausjuomana muscle +,jossa on 100g kohden 5g kreatiinia,jota pitää ottaa 30min ennen treeniä ja treenin jälkeen.
Joten voinko ottaa 45min ennen treeniä 5g tuota ostamaani creatine puryvatea ja 30min ennen treeniä 1 dl palautusjuomaa,jossa 2,5g kreatinea ja treenin jälkeen 1 dl saman verran,vai joudunko tästä lähtien valitsemaan ostamani krean ja palautusjuoman välillä?
Mitä mahdollisia haittavaikutuksia siitä voisi seurata?

2.Mites kun mulla on sellainen leader sports nutrition esite,jossa taas sanotaan,että tuota ostamaani kreatine puryvatea pitäisi ottaa 5g ennen ja jälkeen treenin ja purkissa sanotaan vain ennen treeniä,miten siis toimin?

3.Kauan kreatiinin vaikutus kestää?Se alkaa varmaan vaikuttaa 45min kuluttua nauttimisesta,mutta kauan se vaikutus kestää elimistössä?

4.Mihin kannattaisi sekoittaa tuota?Veteen?

No sen verran voin neuvoa, että älä ihmeessä ota tollasta stressiä siitä kreatiinin käytöstä, teet vaan elämästäs vaikeaa!

Se käyttö on pitkälti henkilökohtainen makuasia, sillä jotkut eivät saa kreatiinista välttämättä mitään buustia. Eli suosittelisin hiukan kokeilemaan, mikä soveltuu itselle parhaiten. Esimerkiksi mä en vedä kreaa kuin palkkarissa sellasen kukkurallisen mitan mikä purkissa messissä tulee.

Siinä Muscle plussassa on kuitenkin aika olemattomat määrät sitä kreaa, eli kyllä mä ainakin siihen ihan surutta lisäisin vielä. Ja unohda noi 45 min ym tarkat ajat! Nyrkkisääntöhän kuitenkin on, että treenamaan kannattaa mennä hyvin (ja hyvissä ajoin) tankattuna. Mä säästäisin noi "tankkausjuomat" ihan vaan palkkariksi, ja huolehtisin vaan kunnon ravinnosta ennen treeniä.

Ja jos kreaa ihan yksikseen vetelee, niin veden taikka mehun kanssa vaan. Helpoiten pääsee kun lykkää jauhot suuhun ja lasin vettä perään.

edittiä vielä sen verran, että ei tosiaan tuu mitään haittavaikutuksia, vetelit sitä Muscle plussaa vaikka sekä ennen että jälkeen treenin miten päin tahansa. Muistat vaan keskittyä olennaiseen :thumbs:

No sen verran voin neuvoa, että älä ihmeessä ota tollasta stressiä siitä kreatiinin käytöstä, teet vaan elämästäs vaikeaa!

Se käyttö on pitkälti henkilökohtainen makuasia, sillä jotkut eivät saa kreatiinista välttämättä mitään buustia. Eli suosittelisin hiukan kokeilemaan, mikä soveltuu itselle parhaiten. Esimerkiksi mä en vedä kreaa kuin palkkarissa sellasen kukkurallisen mitan mikä purkissa messissä tulee.

Siinä Muscle plussassa on kuitenkin aika olemattomat määrät sitä kreaa, eli kyllä mä ainakin siihen ihan surutta lisäisin vielä. Ja unohda noi 45 min ym tarkat ajat! Nyrkkisääntöhän kuitenkin on, että treenamaan kannattaa mennä hyvin (ja hyvissä ajoin) tankattuna. Mä säästäisin noi "tankkausjuomat" ihan vaan palkkariksi, ja huolehtisin vaan kunnon ravinnosta ennen treeniä.

Ja jos kreaa ihan yksikseen vetelee, niin veden taikka mehun kanssa vaan. Helpoiten pääsee kun lykkää jauhot suuhun ja lasin vettä perään.

edittiä vielä sen verran, että ei tosiaan tuu mitään haittavaikutuksia, vetelit sitä Muscle plussaa vaikka sekä ennen että jälkeen treenin miten päin tahansa. Muistat vaan keskittyä olennaiseen :thumbs:
Kiitoksia vastauksesta:)

Alussa käytin pelkkää proteiini juomaa,oliskohan ollut jotian whey 8100,ja kun vaihdoin sen tuohon muscle +:aan,ni huomasin kyllä että alkoi treenit kulkee paremmin.En tiedä mistä sitten johtu,mutta uskon,että tuosta kreatiinista voisi olla jotain hyötyä,toivottavasti ainakin:)

Homma toimii yhtähyvin niin, että vedän jauhot suoraan suuhun ja vähän vettä päälle kuin, että sekoitan ja annan vaikuttaa n.20 min?

Maistuu muuten aika kirpeälle tai jotain..Pitää vissiin sekoittaa tän jälkeen mehuun tai johonkin.Pelkällä vedellä sekoitettuna maku ei ole mitää parasta.

Fastin sivuilla oli juttua tuosta pyruvaatista, ettei sillä tutkimusten mukaan ole suoranaista yhteyttä suorituskyvyn parantamiseen. Kannattaa ite käydä lukemassa tarkemmin mistä puhun.

paljon mun pitäs ylläpito jaksol vetää kreaa päiväs ku painan tuommoset ~80kg

Siis... Onko sillä väliä, että ottaako krean veteen sekoitettuna tai suoraan suuhun teelusikallinen jauhoa?
Joku sanoo kyllä ja joku ei.

Jauhot suuhun ja vettä perään, hyvin toimii eikä mene kreaa niin paljo hukkaankaan ku jos etukäteen sekottelis :thumbs: Oikeesti ei tolla ole mitään merkitystä sekotteleeko vai suoraan lusikalla, menny aika rakettitieteeksi koko kreatiinin nauttiminen.

5 grammaa riittää mainiosti ylläpitoon. Ei sitä kannata suotta tuhlailla.

Otin 15g kreatiinia ja menen 45min päästä salille. Saa nyt nähdä parantaako suoritusta kolminkertainen annos. Ja nythän on ylläpitojakso meneillään.

Otin myös ruokalusikallisen sokeria. Luin, että parantaa kreatiinin imeytymistä.

Voin kertoa, että miten kävi sitten illemmalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom