Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

kreatiinimonohydraatti ja kofeiinihän ei sovi yhteen mutta mitenkäs kreatiinipuryvaatti?eikö kofeiini vähennäkään puryvaatin vaikutusta?
satuin lukemaan bodilehden mainoksista että oli nimenomaan puryvaattiin oikein lisätty kofeiinia paremman treenitehon aikaansaamiseksi? :anssi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloittelin tuossa noin 6kk tauon jälkeen taas kreatiinin käytön ostamalla purkillisen Leaderin kreaa. Tällä kertaa yllättävänä sivuvaikutuksena krean nauttiminen aiheuttaa lähes välittömästi muutaman tunnin kestävän päänsäryn ja vatsakivun. Aiemmin moista ongelmaa ei ole ollut. Ajattelin ensiksi että kyseessä on vain sattumaa, mutta nyt sama ilmiö on toistunut jo neljättä päivää, aina kreatiinin nauttimisen jälkeen. Saas nähdä kauanko menee että elimistö tottuu tähän tavaraan.

Vanhaan viestiin vain totean että kyseinen päänsärky-ilmiö toistui taas kun aloin nauttimaan kreatiinia muutaman kuukauden tauon jälkeen. Reilun viikon verran särki päätä käytännössä päivittäin mutta sen jälkeen ongelma poistui. Mielenkiintoista.

Itse käyttänyt kreatiinia 5-10g melkein joka päivä kuukauden ajan eikä mitään ongelmaa.Paino noussut,mutta samalla myös on huomannu voimatasossa muutosta.Todennäköisesti jatkan saman annosmäärän ottamista edelleen.
Ja jälleen kerran,kreatiini tuntuu toimivan toisille paremmin,toisille taas huonommin.

Jos käyttää palautusjuomana sellaista juomaa,joka sisältää pieniä määriä kreatiinia,5g 100g kohden,niin pitäisikö silloin pitää kanssa taukoja tuosta kreatiinin saamisesta?

Varmaan voitu jossakin jo asiasta ihmetellä ja spekuloida, mutta kysästään kuitenkin kun hakeminen ei tuntunut auttavan. Eli naamahan monella turpoaa (niin kuin itsellänikin), mutta onko kukaan huomannut mahan turpoamista? Samalla tavallahan se neste sinnekin voi kertyä, eikö? En nyt ole huolissani kehonmuodoistani, mutta tyttöystävä huomautti asiasta hellävaraisesti niin tulin ajatelleeksi onko muilla samanlaisia "oireita"? :hyvä:

Olen vetänyt kreatiinia n.10g(2 teelusikallista) palautusjuomassa ainakin viisi vuotta putkeen ilman mitään taukoja enkä ole huomannut mitään haittavaikutuksia. Välipäivinä(0-2kpl/vko) otan jos muistan.

Itse kyllä mahan kasvamisen olen huomannut ennestään. Aloin kreaa uudestaan napsimaan muutaman kuukauden tauon jälkeen viikko sitten ja tyttöystävä sanoi että huomasi mahan paisumisen monta viikkoa sitten. Että se siitä ongelmasta, bulkki päällä. Hän vain ei meinaa millään uskoa, että kreatiini ei aiheuta kehossa mitään pahaa ;)

Itse kokeilin kreatiinia viime syksyn ja talven ajan.. Keväällä kun alkoi kestävyystreenaus pyörällä, sellaisia 2-4h lenkkejä, niin voi sitä lihaskramppejen määrää. Vaikka nestettä (urheilujuomaa) tuli juotua lenkeillä aina noin 2,5l litraa, niin todella voimakkaat krampit iskivät jalkoihin koko ajan. Kun lopetin kreatiinin käytön, krampit hävisivät kuin itsestään reilun kuukauden sisällä. Outoa.

Tässä nyt on porukoiden ja tuttujen kanssa käyty tuhat ja kolmesataa vääntöä lähiaikoina kreatiinin käytöstä--> Voiko kreatiinin käyttö nostaa maksa-arvoja? Kun maksa arvot olivat hieman kohonneet, ja lääkäri/vanhemmat epäilee tietysti heti että se on kreatiinin ansiota... Onko asia näin :david:

Kumpaa kreatiinia kannattaisi mieluummin ostaa,Leader sports nutritionin 100% Creatinea vai saman valmistajan Creatine puryvatea?

Tuo 100% creatinea on varmaan perus monohydratee ja toi pyryvaatti on sit kalliimpaa. Ainoaat erot ovat siinä, että pyryvaatti ei kerää nestettä ja maksaa helvetisti enemmän.. suosittelen ihan perus monohydrate kreaa

Täällä käy vilkas keskustelu kreatiinista. Oma kyssäri olis seuraavanlainen: Voiko kreatiinista olla hyötyä coopperissa, tai voiko päinvastoin olla jopa haittaa?

FAST CREATINEa 3 päivä menossa.

paska tuntuu luistavan hyvin.
2 ekaa päivää oli vähä ihmeellinen olo .. nyt normaali.
vajaa pari kiloa tullut painoa .. varmaan tullu syötyä myös reilusti :)
tuntuu kyllä et rauta nousee yllättävän paljon paremmin kun ennen (varmaan henkinenvoima kasvanut) :rolleyes:

American Creatine

Onko kellään kokemusta american creatinesta? Itse aloittelen tota kreatiinin käyttöä ja satuin ostamaan purkin sitä.

Onko kellään kokemusta american creatinesta? Itse aloittelen tota kreatiinin käyttöä ja satuin ostamaan purkin sitä.
itselläni on tuota, toimii samalla tavalla kuin muutkin monohydraatit .

Jos käyttää kreatiinia ja on kutakuinkin plus miinus nolla kaloreilla,niin onko olemassa edes pieni mahdollisuus,että saisi lihasta kasvatetuksi?Jos kuitenkin sarjapainot kasvaa,niin eikös periaatteessa silloin myös lihasmäärä kasva?

Kävin ostamassa creatine puryvatea.Maksoi aika paljon,mutta eipähän varmaan tarvitse pariin kk ostaa.Nyt olisi kuitenkin muutama kysymys vailla vastausta,joten toivottavasti joku osaisi antaa päteviä vastauksia.

1.Purkin käyttohjeessa sanotaan,että 5g 45min ennen harjoitusta.Ja annostusta ei saa ylittää.Mites kun mulla on käytössä palautus-ja tankkausjuomana muscle +,jossa on 100g kohden 5g kreatiinia,jota pitää ottaa 30min ennen treeniä ja treenin jälkeen.
Joten voinko ottaa 45min ennen treeniä 5g tuota ostamaani creatine puryvatea ja 30min ennen treeniä 1 dl palautusjuomaa,jossa 2,5g kreatinea ja treenin jälkeen 1 dl saman verran,vai joudunko tästä lähtien valitsemaan ostamani krean ja palautusjuoman välillä?
Mitä mahdollisia haittavaikutuksia siitä voisi seurata?

2.Mites kun mulla on sellainen leader sports nutrition esite,jossa taas sanotaan,että tuota ostamaani kreatine puryvatea pitäisi ottaa 5g ennen ja jälkeen treenin ja purkissa sanotaan vain ennen treeniä,miten siis toimin?

3.Kauan kreatiinin vaikutus kestää?Se alkaa varmaan vaikuttaa 45min kuluttua nauttimisesta,mutta kauan se vaikutus kestää elimistössä?

4.Mihin kannattaisi sekoittaa tuota?Veteen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom