Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Kuinka kauan kreatiinin(ja sitä kautta sen keräämän nesteen) poistuminen elimistöstä kestää, jos ajatellaan että on syönyt vuoden kreatiinia 5 g/ pv annoksella ja nytten olisi mahduttava johonkin painoluokkaan lajissa X.

Helppo laskea 5 grammaa päivässäx365 on 1825gramaa, eli sulla on melkein kaks kiloa kretaiinia kertyneenä vartalossa.. Siitä sitten.. ;)

No ei kai.. Varmaan jokunen päivä- viikko- kuukausi varmaan suunnilleen..
Mut kannattaa miettiä, et kannattaako sitä pakosti juuri sillä kreatiinin poistamisella tiputtaa painoa, koska sehän on lihassa se sen paino.. Kyl ainakin ite huomaan peilistä kun on kreatiinista tyhjempi olo.. Mutta saa sillä varmaa kilon kaks tippumaan, riippuen minkä painoinen olet..Mut ne rasvathan jää.. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rasvaa hirveästi viitsisi enää tiristellä, on siellä 7-8% tällä hetkellä ja hormonitoiminta alkaa jossain vaiheessa skagaa jos tästä vielä kauheasti tiristelee joten nesteistä tai suolen sisällöstä tuon 5% painosta ottaisin.

Monohydraatista johtuva mahdollinen nesteenkeräys lähtee viimeistään kun tuo kreatiinipitoisuus laskee takaisin sinne kehon omalle tuotannon tasolle. Yleensä tasot on koholla kreatiinin lopettamisesta vielä pari viikkoa joten senverran antaisin aikaa.. Toki se on ihan henkilökohtaista että onko sulle sitä nestepainoa tullut kreatiinista alkuunkaan.

Käytössä Mannisen AOD2 palkkari jossa on noin 3g kreaa per annos. Jos haluaisi saada kaiken hyödyn kreatiinista irti niin pitäisikö sitä lisätä vielä enemän tuohon palkkariin taikka vetää se 5g huilipäivinä?
Ite olen ennen vetäny 5g päivässä 1kk kuurin ja 1kk ilman rulianssilla. Nytten kun palkkarissa tota on niin mietityttää kuinka paljon tota kreaa kandee litkiä.
Treenejä 4 viikossa tällä hetkellä....

Käytössä Mannisen AOD2 palkkari jossa on noin 3g kreaa per annos. Jos haluaisi saada kaiken hyödyn kreatiinista irti niin pitäisikö sitä lisätä vielä enemän tuohon palkkariin taikka vetää se 5g huilipäivinä?
Ite olen ennen vetäny 5g päivässä 1kk kuurin ja 1kk ilman rulianssilla. Nytten kun palkkarissa tota on niin mietityttää kuinka paljon tota kreaa kandee litkiä.
Treenejä 4 viikossa tällä hetkellä....

Itse en ainakaan ole edes katsonut paljonko omat palautusjuomasta koottavat jauheet sisältävät kreatiinia, lisään aina sen 5 g palkkariin ja lepopäivänä vedän aamulta kylmiltä. Ei siitä ylimääräisestä mitään haittaakaan ole (?) Itse en edes syklitä vaan joka päivä sama kuukaudesta toiseen.

ajattelin kokeille pikku breikkiä kreatiinista ja katsoa miten kroppa reagoi. Mitenköhän nopeasti vaikutuksia olisi syytä odottaa? esim. mahdollinen voimatasojen putoaminen tai nesteen liikkuminen.

ps. nyt 3 pv ollut ilman ja eilisessä treenissä pukkasi hikeä niin paljon, ettei ole ikinä vielä tullut :D johtuisko tästä?

Itellä putos tulokset jo 4 päivää kreatiinin lopettamisen jälkeen ja jäi sille tasolle. Ei siis ollu kyse yksittäisestä huonosta treenistä. Yli 5 kiloa piti pudottaa sarjapainoja kaikissa liikkeissä ja sarjakestävyys suorastaan romahti, myös treenin jälkeinen lihasarkuus on ihan eri tasolla kuin "kuurin" aikana. Aika yllättäen paino ei ole pudonnut nyt kahden viikon jälkeen yhtään. Tänään alkoi taas latausjakso, katotaan mitä tapahtuu.

Itellä putos tulokset jo 4 päivää kreatiinin lopettamisen jälkeen ja jäi sille tasolle. Ei siis ollu kyse yksittäisestä huonosta treenistä. Yli 5 kiloa piti pudottaa sarjapainoja kaikissa liikkeissä ja sarjakestävyys suorastaan romahti, myös treenin jälkeinen lihasarkuus on ihan eri tasolla kuin "kuurin" aikana. Aika yllättäen paino ei ole pudonnut nyt kahden viikon jälkeen yhtään. Tänään alkoi taas latausjakso, katotaan mitä tapahtuu.

Nyt ollut tosta asti käyttämättä. Painossa en itse huomannut laskua, eikä sarjapainoissakaan muutosta (osa jopa kehittynyt). Nyt ajattelin että tankkaan vielä kerran ja käytän vähän aikaa, jos en huomaa muutosta niin jätän pois kokonaan :)

Jännä lukea että näinkin paljon joillain vaikuttaa kreatiini. Itsellä se ei aiheuta minkäälaista muutosta mihinkään suuntaan, ei kehonpainossa eikä salin puolella. Tulee silti "varmuuden vuoksi" käytettyä, kun niin halvalla kuitenki saa. Pelkään että palautuminen saattaa kärsiä ilman kreatiinia, tai jotain, en osaa oikeastaan edes perustella miksi käytän.

Itse käytän jatkuvasti kreatiinia 5-10 grammaa päivässä ilman mitään taukoja. Treenipäivinä 5 grammaa aamuisin ja treenin jälkeen 5 grammaa palautumisjuomassa. Lepopäivinä aamuisin 5 grammaa. Toisille kreatiini vaikuttaa positiivisesti ja toisille taas ei. Juon päivittäin runsaasti nestettä ja en lisää ruokaan suolaa. Kreatiinista on hyötyä nimenomaan jos se pääsee solujen sisälle. Runsas suolan käyttö ja kahvin tai kofeiinin käyttö haittaa nesteen kertymisessä solujen sisälle. Saan kreatiinista pientä lisäpotkua ja sarjakestävyyttä, mutta vaikutusta ja eroa ei enää huomaa, koska käyttö on jatkuvaa.

Jännä lukea että näinkin paljon joillain vaikuttaa kreatiini. Itsellä se ei aiheuta minkäälaista muutosta mihinkään suuntaan, ei kehonpainossa eikä salin puolella. Tulee silti "varmuuden vuoksi" käytettyä, kun niin halvalla kuitenki saa. Pelkään että palautuminen saattaa kärsiä ilman kreatiinia, tai jotain, en osaa oikeastaan edes perustella miksi käytän.

Yllätti itsenikin kun en oo pitkään aikaan pitäny taukoja sen käytöstä. Sen oon tiennyt jo pitempään että painoon tuo ei mulla vaikuta mutta enpä muistanu että tää on muuten mun kropassa näinkin toimiva lisäravinne. Ehkäpä sekin vaikuttaa etten oo mikään A-luokan lihansyöjä joten ravinnosta en kreatiinia juurikaan saa.

^ Miten sen pitäisi jauhaa eteenpäin?
Eeei kai sen niin tarvitse :D Mutta jaksaa aina tänne eksyessä huvittaa tämä keskustelu. Minä ainakin luin ensimmäisen kreatiini purkin ostettuani ohjeet siitä kyljestä, ja homma oli sillä selvä, tai ainakin hyvin on toiminut.

Jatkakaamme jauhamista, eteenpäin/paikoillaan/taaksepäin.

Tuli pidettyä 12 päivän tauko kreatiinista. Ennen tätä 5g per päivä.

Paino tippui noin 3kg viikon sisällä (en punninnut joka päivä), ja olo on aika tyhjä.

Kreatiinia ottaessa, ainoastaan latausjaksolla pukkasi hieman finniä selkään, mutta muuten ei mitään ihmeellisiä sivuoireita ollut.

Tänään sitten näkee josko voimatasoihin oli mitään vaikutusta, vaikkakin tauko on tietenkin saattanut syödä hieman tehoja myös. Ja tietenkin mielenkiinnolla saa seurata mitä tapahtuu kun taas kreatiinia lappaa nassuun.

Massiivisia gainsseja odotellessa...

Olen pari kertaa kokeillu kreatiinia, semmosen noin 3 viikon ajan kummallakin kerralla. Ei noussu paino eikä tulokset, tosin finnit nousi. En tiedä mistä johtu (sekä tuloksettomuus että finnit)

Tänään sitten näkee josko voimatasoihin oli mitään vaikutusta, vaikkakin tauko on tietenkin saattanut syödä hieman tehoja myös. Ja tietenkin mielenkiinnolla saa seurata mitä tapahtuu kun taas kreatiinia lappaa nassuun.

Massiivisia gainsseja odotellessa...

Eipä ollut mitään vaikutusta tuolla tauolla sarjapainoihin, ja sarjakestävyyskin tuntui säilyneen ennallaan.

Jäljellä oleva purkki kuluu nyt loppuun, ja sen jälkeen ei uutta luultavasti tule ostettua. Onhan se tietenkin niin halpaa, että melkein sama annostella palkkarin sekaan vaikka mitään näkyvää/tuntuvaa muutosta painon kasvun lisäksi ei tunnu olevan.

Olen pari kertaa kokeillu kreatiinia, semmosen noin 3 viikon ajan kummallakin kerralla. Ei noussu paino eikä tulokset, tosin finnit nousi. En tiedä mistä johtu (sekä tuloksettomuus että finnit)
Itse lopetin keväällä kreatiinin käytön kokonaan. Nyt sitten taas otin käyttöön. Pari viikkoa käyttänyt ja nyt helvetti tullut pari selkäfinniä, tai sellasta ihonalaista ja feissiin yks. Ennen kreatiinia ei ollut ollenkaan. Lopetin käytön.

Eipä ollut mitään vaikutusta tuolla tauolla sarjapainoihin, ja sarjakestävyyskin tuntui säilyneen ennallaan.

Pidit siis 12 päivän tauon "voimailusta" ja olit sen ajan ilman kreatiinia ja väität, että kaiken tämän jälkeen sarjapainot olivat samalla tasolla kuin salilta edellisellä kerralla lähdettäessä?

Itsellä verikokeessa kreatiniinin (kreatiinin poistumistuote) arvo lähes viitearvojen ylärajalla 78, kun viitearvon yläraja on 80. Olen käyttänyt sitä varmaan vuoden yhtäjaksoisesti 5 grammaa päivässä lepopäivinä ja treenipäivinä välillä 10 grammaa kahdessa 5 gramman annoksessa. Tiputan annoksen nyt 1 krt/vrk 3 grammaa kerrallaan. Tuollakin annoksella saa positiiviset vaikutukset ilman että kuormittaa munuaisia turhaan.

Itse lopetin keväällä kreatiinin käytön kokonaan. Nyt sitten taas otin käyttöön. Pari viikkoa käyttänyt ja nyt helvetti tullut pari selkäfinniä, tai sellasta ihonalaista ja feissiin yks. Ennen kreatiinia ei ollut ollenkaan. Lopetin käytön.

Just samat kokemukset mullakin. Ihmettelen mistä johtuu. Ekalla kerralla aattelin että se oli vaan saatumaa, mutta toisella kerralla sama niin tuntuu että joku yhteys siinä on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom